فصلنامه علمی

آ

  • آراسته، حمیدرضا طراحی الگوی پذیرش معلمان فنی‌وحرفه‌ای در نظام آموزشی ایران [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 19-32]

  • آقاموسی، رضا طراحی و اعتباریابی الگوی بهبود کیفی آموزش و اشتغال‌زایی (مطالعه موردی: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شهر تهران) [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 707-721]

  • آیتی، محسن طراحی الگوی برنامه درسی برای استفاده از یادگیری غیررسمی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی مجاز در جهت توسعۀ حرفه‌ای دانشجو معلمان [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 723-742]

ا

  • ابراهیم پور، رضا ارزیابی بارشناختی با تحلیل داده‌های ردیاب چشمی در یادگیری چندرسانه‌ای زبان [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 33-50]

  • ابراهیم زاده، فاطمه شاخص های طراحی مؤثر بر دلبستگی دانش آموزان در فضاهای باز مدارس از دیدگاه متخصصان معماری [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 191-205]

  • ابولقاسمی، مهدی بررسی تأثیر روش یادگیری معکوس بر روی نگرش و عملکرد در درس ریاضی دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 1-8]

  • احمدی، فاطمه ارزیابی شناخت دانشجویان از مفهوم علم و کاوشگری علمی و رابطه‌ی آن با درک یک مفهوم فیزیکی (جرم) [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 519-530]

  • ادیب، یوسف رابطه نگرش به درس کار و فناوری با نگرش فناورانه و کارآفرینی دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه یک تبریز [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 305-319]

  • ارغیانی، مصطفی مولفه‌های موثر بر ارتقای حس جمعی در فضاهای آموزشی دبیرستان [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 153-164]

  • اشرف گنجوئی، محمدعلی ارزیابی اثربخشی شیوه های استفاده از محرک های بصری در خلاقیت طراحی دانشجویان معماری [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 291-304]

  • اصغری، ملیحه آسیب‌شناسی گسترش شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در شهرستان تبریز [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 165-180]

  • اصغری، نسیم بررسی دانش پداگوژی محتوای معلمان و دانشجو‌معلمان در حوزه استدلال تناسبی با تمرکز بر فعالیت آموزش حل مسأله‌ در گونه‌های معنایی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 249-260]

  • الیاسی، علی اصغر تبیین ابعاد دانشگاه کارآفرین در دانشگاه فنی و حرفه‌ای منطقه 8 (مازندران، گلستان و سمنان) [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 351-364]

  • امیر تیموری، محمد حسن بررسی تأثیر به‌کارگیری الگوی گانیه بر میزان بار شناختی بیرونی و توان حل مسأله [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 9-18]

  • امیری، سید حمید ارزیابی بارشناختی با تحلیل داده‌های ردیاب چشمی در یادگیری چندرسانه‌ای زبان [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 33-50]

  • ایمان زاده، علی اثربخشی تدریس معکوس بر اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه پنجم شهرستان مرند [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 419-428]

ب

  • بادله، علیرضا تأثیر مدل آموزش واقعی بر تجسم دیداری- فضایی با توجه به نقش خودکارآمدی فنی دانشجویان فنی و مهندسی پسر در درس رسم فنی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 611-622]

  • بخشعلی‌زاده، شهرناز شایستگی‌های مورد نیاز اعضای هیأت‌علمی برای تدریس در مؤسسات آموزش عالی در عصر فناوری [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 83-100]

  • بساق‌زاده، علیرضا ارزیابی بارشناختی با تحلیل داده‌های ردیاب چشمی در یادگیری چندرسانه‌ای زبان [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 33-50]

  • بصیری، ناصر ارزیابی شناخت دانشجویان از مفهوم علم و کاوشگری علمی و رابطه‌ی آن با درک یک مفهوم فیزیکی (جرم) [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 519-530]

  • بهداروند، مهسا مقایسه تطبیقی چگونگی ارتباط میان فضای آموزشی و نیایشی در مسجد-مدرسه‌های دوره‌ تیموری و صفوی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 591-610]

  • بهروز، سیدمحمد مطالعۀ فراهم‌سازی‌‌های یادگیری کودکان در محیط‌های شهری و روستایی شهرستان‌های مشهد و شیروان [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 801-814]

  • بیطرف، سمیه آموزش طراحی معماری مسکونی مبتنی بر قابلیت‌های محیطی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 567-578]

پ

  • پریش، فریدون بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های تفکر انتقادی با استفاده از فناوری‌های آموزشی در کتابهای درسی علوم تجربی پایه اول ایران و روسیه [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 465-478]

  • پورتوکلی، اسما طراحی الگوی تدوین محتوای الکترونیکی براساس عوامل مؤثر بر رضایتمندی از یادگیری الکترونیکی [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 119-138]

  • پورروستایی اردکانی، سعید اثربخشی آموزش مبتنی بر بازیگونه سازی (گیمیفیکیشن) در انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان با نارسایی ذهنی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 429-438]

  • پورکریمی، جواد شناسایی مؤلفه‌های ارزشیابی نظام یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تهران [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 321-337]

  • پورنگ، افسانه بررسی دانش پداگوژی محتوای معلمان و دانشجو‌معلمان در حوزه استدلال تناسبی با تمرکز بر فعالیت آموزش حل مسأله‌ در گونه‌های معنایی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 249-260]

  • پیری، سعید شاخص های طراحی مؤثر بر دلبستگی دانش آموزان در فضاهای باز مدارس از دیدگاه متخصصان معماری [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 191-205]

ت

  • تقوایی یزدی، مریم توسعه‌ اکوسیستم‌های کارآفرینی دانشگاه برمبنای تقویت استارت آپ‌های فناورانه [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 757-776]

  • تقی پناهی، فاطمه بررسی مؤلفه‌های موفقیت تولید و اشتراک محتوای آموزشی در اینستاگرام بر اساس تحلیل تعامل انسان و اطلاعات [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 777-792]

  • تقی پور، ملیحه بررسی تاثیر متغیرهای کالبدی پنجره کلاس درس بر بازسازی تمرکز ذهنی دانش آموزان [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 545-554]

  • تقی نژاد، پروانه بررسی مفهوم کارآفرینی در آموزش عالی کشور: مروری نظام‌مند بر مقالات پژوهشی آموزش کارآفرینی با رویکرد تحلیل مضمونی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 555-566]

ج

  • جعفرآبادی آشتیانی، محمد آموزش الکترونیکی ریاضی مبتنی بر حل مسئله با طراحی نرم‌افزار جدید و بررسی تأثیر آن بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 207-222]

  • جعفری، اسماعیل تجربه زیسته دانشجویان از عدالت در دوره‌های آموزش مجازی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 222-238]

  • جعفری سیسی، میلاد تأثیر بازی‌وارسازی در فرآیند آموزش و یادگیری مدیریت تعارض [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 657-672]

ح

  • حاجی قاسمی، محمد جواد طراحی الگوی پذیرش معلمان فنی‌وحرفه‌ای در نظام آموزشی ایران [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 19-32]

  • حامدی نسب، صادق طراحی الگوی برنامه درسی برای استفاده از یادگیری غیررسمی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی مجاز در جهت توسعۀ حرفه‌ای دانشجو معلمان [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 723-742]

  • حبیبی آذر، افسانه پدیدارشناسی تجربیات زیسته معلمان در مورد چالشهای برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت آموزش‌وپرورش [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 743-756]

  • حجازی، سمانه شناسایی مؤلفه‌های ارزشیابی نظام یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تهران [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 321-337]

  • حجازی، صبا ارزیابی ارتباط آموزش و کار حرفه‌ای در رشته‌ معماری [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 365-378]

  • حسنی جعفری، فتانه مقایسه‌ یادگیری ‌الکترونیکی‌ در راهبرد مهارت‌های ‌خودتنظیمی‌ و انگیزش‌تحصیلی‌ در مدارس عادی و الکترونیکی‌ در رشته‌ی‌ علوم‌تجربی [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 51-60]

  • حسین زاده نباتی، مریم رابطه نگرش به درس کار و فناوری با نگرش فناورانه و کارآفرینی دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه یک تبریز [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 305-319]

  • حصاری، پدرام روش‌های انعطاف‌پذیری در به‌روزرسانی معماری و رویکردهای آموزشی مدارس [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 181-190]

  • حمیدی، فریده بررسی اثربخشی استفاده از محتوای الکترونیکی درس ریاضی بر یادگیری خودتنظیم و پیشرفت تحصیلی [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 649-656]

  • حمیدی فر، فاطمه الگوی توسعه حرفه ای مدیران آموزشگاهی هنرستان های فنی و حرفه ای (با استفاده از رویکرد نظریه‌پردازی داده بنیاد نوظهور) [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 531-544]

  • حیاتی، حامد مقایسه تطبیقی چگونگی ارتباط میان فضای آموزشی و نیایشی در مسجد-مدرسه‌های دوره‌ تیموری و صفوی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 591-610]

  • حیدری، سولماز بررسی تاثیر متغیرهای کالبدی پنجره کلاس درس بر بازسازی تمرکز ذهنی دانش آموزان [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 545-554]

خ

  • خورسندی طاسکوه، علی چالش‌های توسعه حرفه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در تدریس برخط [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 479-490]

  • خورشیدی، عباس الگوی توسعه حرفه ای مدیران آموزشگاهی هنرستان های فنی و حرفه ای (با استفاده از رویکرد نظریه‌پردازی داده بنیاد نوظهور) [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 531-544]

  • خوش نشین، زهره امکان سنجی کاربرد روش‌های نوین تدریس در شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دیدگاه مدیران و کارکنان [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 695-706]

د

  • دانا، امیر دیدگاه معلمین و دانشآموزان پیرامون استفاده از فناوری آموزشی در درس تربیتبدنی [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 793-800]

  • دانشمند، بدرالسادات طراحی الگوی تدوین محتوای الکترونیکی براساس عوامل مؤثر بر رضایتمندی از یادگیری الکترونیکی [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 119-138]

  • دیانی، محمد حسین بررسی مؤلفه‌های موفقیت تولید و اشتراک محتوای آموزشی در اینستاگرام بر اساس تحلیل تعامل انسان و اطلاعات [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 777-792]

  • دیوانی، مرضیه طراحی سیستم مترجم مبتنی بر آواتار زبان فارسی به زبان اشاره فارسی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 277-290]

ر

  • رحیمی، زهرا بررسی توانایی‌فضایی دانش‌آموزان دختر و پسر در پایه‌های دهم و یازدهم با توجه به عامل‌های تجسم فضایی، دوران‌ذهنی و جهت‌یابی فضایی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 379-394]

  • رحیمی، مهرک ارزیابی بارشناختی با تحلیل داده‌های ردیاب چشمی در یادگیری چندرسانه‌ای زبان [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 33-50]

  • رحیمی دوست، غلامحسین بررسی مهارت‌های تلفیق ابزارهای اینترنت در آموزش توسط دبیران ریاضی مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 61-71]

  • رحیمی کینچا، داود چالش‌های توسعه حرفه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در تدریس برخط [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 479-490]

  • رستمی نژاد، محمد علی طراحی الگوی برنامه درسی برای استفاده از یادگیری غیررسمی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی مجاز در جهت توسعۀ حرفه‌ای دانشجو معلمان [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 723-742]

  • رسولی کناری، عبدالرضا طراحی سیستم مترجم مبتنی بر آواتار زبان فارسی به زبان اشاره فارسی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 277-290]

  • رنجبرفرد، مینا مقایسه‌ ارزشیابی سه روش آموزش مبتنی بازی، آموزش از طریق کار با نرم‌افزار تخصصی و آموزش سنتی از منظر دانشجویان [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 635-647]

  • روانمهر، رضا سیستم پیشنهاددهنده مبتنی بر اعتماد در محیط یادگیری الکترونیکی با استفاده از خوشه‌بندی فازی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 439-464]

  • روحی، صمد بررسی تاثیر استفاده از مربی مجازی در شبیه ساز هوشمند آموزش قوانین رانندگی بر عملکرد یادگیری [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 239-248]

  • ریحانی، ابراهیم بررسی توانایی‌فضایی دانش‌آموزان دختر و پسر در پایه‌های دهم و یازدهم با توجه به عامل‌های تجسم فضایی، دوران‌ذهنی و جهت‌یابی فضایی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 379-394]

ز

  • زارعی، اقبال طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی مبتنی بر مهارت‌های تفکر خلاق برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 579-590]

  • زارعی زوارکی، اسماعیل چالش‌های توسعه حرفه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در تدریس برخط [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 479-490]

  • زمانی، بی بی عشرت بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های تفکر انتقادی با استفاده از فناوری‌های آموزشی در کتابهای درسی علوم تجربی پایه اول ایران و روسیه [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 465-478]

  • زندوکیلی، مهشید مقایسه‌ ارزشیابی سه روش آموزش مبتنی بازی، آموزش از طریق کار با نرم‌افزار تخصصی و آموزش سنتی از منظر دانشجویان [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 635-647]

  • زندیه، عطیه روش‌های انعطاف‌پذیری در به‌روزرسانی معماری و رویکردهای آموزشی مدارس [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 181-190]

  • زندیه، مهدی روش‌های انعطاف‌پذیری در به‌روزرسانی معماری و رویکردهای آموزشی مدارس [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 181-190]

س

  • سالمیان، فردین بررسی تأثیر به‌کارگیری الگوی گانیه بر میزان بار شناختی بیرونی و توان حل مسأله [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 9-18]

  • ستاری ساربانقلی، حسن بررسی کیفیت فرایند آموزش درس مقدمات طراحی معماری (2) در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 815-835]

  • سخاوت، یونس بررسی تاثیر استفاده از مربی مجازی در شبیه ساز هوشمند آموزش قوانین رانندگی بر عملکرد یادگیری [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 239-248]

  • سراجی، فرهاد مطالعه انگیزه ها و نحوه استفاده معلمان از شبکه های اجتماعی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 261-275]

  • سراجی، فرهاد طراحی الگوی برنامه درسی برای استفاده از یادگیری غیررسمی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی مجاز در جهت توسعۀ حرفه‌ای دانشجو معلمان [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 723-742]

  • سلیمانی، نسیم بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های تفکر انتقادی با استفاده از فناوری‌های آموزشی در کتابهای درسی علوم تجربی پایه اول ایران و روسیه [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 465-478]

  • سماوی، عبدالوهاب طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی مبتنی بر مهارت‌های تفکر خلاق برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 579-590]

  • سیدعلیان، سیده محبوبه تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی و فناوری اطلاعات در بهبود یادگیری ریاضیات دانش آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 683-694]

  • سیف نراقی، مریم بررسی مفهوم کارآفرینی در آموزش عالی کشور: مروری نظام‌مند بر مقالات پژوهشی آموزش کارآفرینی با رویکرد تحلیل مضمونی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 555-566]

ش

  • شاهورانی سمنانی، احمد بررسی دانش پداگوژی محتوای معلمان و دانشجو‌معلمان در حوزه استدلال تناسبی با تمرکز بر فعالیت آموزش حل مسأله‌ در گونه‌های معنایی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 249-260]

  • شریعتمداری، مهدی الگوی توسعه حرفه ای مدیران آموزشگاهی هنرستان های فنی و حرفه ای (با استفاده از رویکرد نظریه‌پردازی داده بنیاد نوظهور) [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 531-544]

  • شفایی، مینو ارزیابی ارتباط آموزش و کار حرفه‌ای در رشته‌ معماری [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 365-378]

  • شمسی، محبوبه طراحی سیستم مترجم مبتنی بر آواتار زبان فارسی به زبان اشاره فارسی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 277-290]

ص

  • صالح صدق پور، بهرام مبانی هستی‌شناسی کمال آفرینی در طراحی مکان‌های آموزشی [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 139-152]

  • صالح صدق پور، بهرام آموزش طراحی معماری مسکونی مبتنی بر قابلیت‌های محیطی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 567-578]

  • صالحی، کیوان تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی و فناوری اطلاعات در بهبود یادگیری ریاضیات دانش آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 683-694]

  • صالحی، محمد تبیین ابعاد دانشگاه کارآفرین در دانشگاه فنی و حرفه‌ای منطقه 8 (مازندران، گلستان و سمنان) [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 351-364]

  • صالحی، محمد توسعه‌ اکوسیستم‌های کارآفرینی دانشگاه برمبنای تقویت استارت آپ‌های فناورانه [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 757-776]

  • صدوقی، زهرا مبانی هستی‌شناسی کمال آفرینی در طراحی مکان‌های آموزشی [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 139-152]

  • صفاری، یاسمن تأثیر بازی‌وارسازی در فرآیند آموزش و یادگیری مدیریت تعارض [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 657-672]

  • صفایی، نصرت طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی مبتنی بر مهارت‌های تفکر خلاق برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 579-590]

ض

  • ضرغامی، اسماعیل مطالعۀ فراهم‌سازی‌‌های یادگیری کودکان در محیط‌های شهری و روستایی شهرستان‌های مشهد و شیروان [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 801-814]

ط

  • طالبی، بهنام پدیدارشناسی تجربیات زیسته معلمان در مورد چالشهای برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت آموزش‌وپرورش [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 743-756]

  • طاهرطلوع دل، محمدصادق مبانی هستی‌شناسی کمال آفرینی در طراحی مکان‌های آموزشی [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 139-152]

  • طاهری، مرتضی چالش‌های توسعه حرفه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در تدریس برخط [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 479-490]

  • طهماسبی پور، نجف بررسی اثربخشی استفاده از محتوای الکترونیکی درس ریاضی بر یادگیری خودتنظیم و پیشرفت تحصیلی [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 649-656]

ع

  • عابدینی علوی، حسین تبیین اهداف برنامه درسی مبتنی بر تربیت معلم پژوهنده در دانشگاه فرهنگیان [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 395-408]

  • عارفی، محبوبه شایستگی‌های مورد نیاز اعضای هیأت‌علمی برای تدریس در مؤسسات آموزش عالی در عصر فناوری [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 83-100]

  • عباس پور، عباس چالش‌های توسعه حرفه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در تدریس برخط [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 479-490]

  • عباسی، ابوالفضل مقایسه‌ یادگیری ‌الکترونیکی‌ در راهبرد مهارت‌های ‌خودتنظیمی‌ و انگیزش‌تحصیلی‌ در مدارس عادی و الکترونیکی‌ در رشته‌ی‌ علوم‌تجربی [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 51-60]

  • عباسی، حامد مقایسه تأثیر محتوای الکترونیکی با الگوی چند رسانه‌ای نئو - نئو و الگوی چند رسانه‌ای محقق ساخته بر یادگیری دانشجو معلمان در آموزش برد هوشمند [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 73-82]

  • عباسیان، حسین طراحی الگوی پذیرش معلمان فنی‌وحرفه‌ای در نظام آموزشی ایران [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 19-32]

  • عباسی کسانی، حامد بررسی تأثیر به‌کارگیری الگوی گانیه بر میزان بار شناختی بیرونی و توان حل مسأله [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 9-18]

  • عباسی کسانی، حامد مطالعه انگیزه ها و نحوه استفاده معلمان از شبکه های اجتماعی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 261-275]

  • عظمتی، حمید رضا بررسی تاثیر متغیرهای کالبدی پنجره کلاس درس بر بازسازی تمرکز ذهنی دانش آموزان [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 545-554]

  • عظمتی، حمیدرضا مبانی هستی‌شناسی کمال آفرینی در طراحی مکان‌های آموزشی [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 139-152]

  • عظیمی، سیدامین بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های تفکر انتقادی با استفاده از فناوری‌های آموزشی در کتابهای درسی علوم تجربی پایه اول ایران و روسیه [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 465-478]

  • علم الهدی، جمیله تجربه زیسته دانشجویان از عدالت در دوره‌های آموزش مجازی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 222-238]

  • علی آبادی، خدیجه مقایسه تأثیر محتوای الکترونیکی با الگوی چند رسانه‌ای نئو - نئو و الگوی چند رسانه‌ای محقق ساخته بر یادگیری دانشجو معلمان در آموزش برد هوشمند [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 73-82]

  • علی پور، نسرین طراحی الگوی مؤلفه‌های مؤثر بر کیفیت محیط‌های یادگیری الکترونیکی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 503-518]

  • علیزاده، فرشته بررسی تاثیر استفاده از مربی مجازی در شبیه ساز هوشمند آموزش قوانین رانندگی بر عملکرد یادگیری [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 239-248]

  • علی نژاد، مهرانگیز طراحی الگوی تدوین محتوای الکترونیکی براساس عوامل مؤثر بر رضایتمندی از یادگیری الکترونیکی [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 119-138]

غ

  • غریب پور، افرا بررسی کیفیت فرایند آموزش درس مقدمات طراحی معماری (2) در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 815-835]

  • غلامرضایی، حمیدرضا تأثیر مدل آموزش واقعی بر تجسم دیداری- فضایی با توجه به نقش خودکارآمدی فنی دانشجویان فنی و مهندسی پسر در درس رسم فنی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 611-622]

ف

  • فارغ، سید علی تأثیر بازی‌وارسازی در فرآیند آموزش و یادگیری مدیریت تعارض [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 657-672]

  • فاطمی، عادل طراحی و اعتباریابی الگوی بهبود کیفی آموزش و اشتغال‌زایی (مطالعه موردی: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شهر تهران) [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 707-721]

  • فتح آبادی، روح الله اثربخشی آموزش مبتنی بر بازیگونه سازی (گیمیفیکیشن) در انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان با نارسایی ذهنی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 429-438]

  • فتحی زادان، اعظم دیدگاه معلمین و دانشآموزان پیرامون استفاده از فناوری آموزشی در درس تربیتبدنی [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 793-800]

  • فتحی واجارگاه، کورش شایستگی‌های مورد نیاز اعضای هیأت‌علمی برای تدریس در مؤسسات آموزش عالی در عصر فناوری [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 83-100]

  • فرازکیش، مهدیه ارزیابی میزان آمادگی ادراکی دانشجویان برای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌های ایران [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 101-117]

ق

  • قاسم تبار، سید عبدالله امکان سنجی کاربرد روش‌های نوین تدریس در شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دیدگاه مدیران و کارکنان [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 695-706]

  • قاسمی، فرج اله بررسی توانایی‌فضایی دانش‌آموزان دختر و پسر در پایه‌های دهم و یازدهم با توجه به عامل‌های تجسم فضایی، دوران‌ذهنی و جهت‌یابی فضایی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 379-394]

  • قاسمی ارگنه، محمد اثربخشی آموزش مبتنی بر بازیگونه سازی (گیمیفیکیشن) در انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان با نارسایی ذهنی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 429-438]

  • قربانی، سعید دیدگاه معلمین و دانشآموزان پیرامون استفاده از فناوری آموزشی در درس تربیتبدنی [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 793-800]

  • قریشی خوراسگانی، مریم سادات سواد اطلاعاتی مبتنی بر مووک در اعضای هیأت علمی: (مطالعه موردی؛ دانشگاه الزهرا (س)) [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 491-502]

  • قشمی، محمد امین بررسی نقش میانجی سواد اطلاعاتی در رابطه بین مهارتهای ارتباطی و خودکارآمدی کارآفرینانه [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 673-682]

ک

  • کاظمی، الهام بررسی کیفیت فرایند آموزش درس مقدمات طراحی معماری (2) در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 815-835]

  • کاظمی، زهرا بررسی اثربخشی استفاده از محتوای الکترونیکی درس ریاضی بر یادگیری خودتنظیم و پیشرفت تحصیلی [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 649-656]

  • کاملی، محسن آموزش طراحی معماری مسکونی مبتنی بر قابلیت‌های محیطی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 567-578]

  • کریم زاده، بهزاد سنجش درجه‌توسعه‌یافتگی و محرومیت آموزشی شهرستان‌های استان سیستان‌وبلوچستان [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 409-418]

  • کریم زاده، مجید سنجش درجه‌توسعه‌یافتگی و محرومیت آموزشی شهرستان‌های استان سیستان‌وبلوچستان [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 409-418]

  • کریمی مهرآبادی، محمد صادق سواد اطلاعاتی مبتنی بر مووک در اعضای هیأت علمی: (مطالعه موردی؛ دانشگاه الزهرا (س)) [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 491-502]

  • کمرئی، علیرضا الگوی توسعه حرفه ای مدیران آموزشگاهی هنرستان های فنی و حرفه ای (با استفاده از رویکرد نظریه‌پردازی داده بنیاد نوظهور) [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 531-544]

  • کیامنش، علیرضا شایستگی‌های مورد نیاز اعضای هیأت‌علمی برای تدریس در مؤسسات آموزش عالی در عصر فناوری [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 83-100]

  • کیهان، جواد پدیدارشناسی تجربیات زیسته معلمان در مورد چالشهای برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت آموزش‌وپرورش [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 743-756]

ل

  • لطیف زاده، کیهان ارزیابی بارشناختی با تحلیل داده‌های ردیاب چشمی در یادگیری چندرسانه‌ای زبان [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 33-50]

  • لیاقت دار، محمد جواد تبیین اهداف برنامه درسی مبتنی بر تربیت معلم پژوهنده در دانشگاه فرهنگیان [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 395-408]

م

  • مالمیر، رضا مطالعه انگیزه ها و نحوه استفاده معلمان از شبکه های اجتماعی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 261-275]

  • مثنوی، امیر بررسی مهارت‌های تلفیق ابزارهای اینترنت در آموزش توسط دبیران ریاضی مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 61-71]

  • مجدم، محمد امکان سنجی کاربرد روش‌های نوین تدریس در شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دیدگاه مدیران و کارکنان [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 695-706]

  • محسنی، علیرضا اثربخشی آموزش مبتنی بر بازیگونه سازی (گیمیفیکیشن) در انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان با نارسایی ذهنی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 429-438]

  • محمدرضایی، رضوان سیستم پیشنهاددهنده مبتنی بر اعتماد در محیط یادگیری الکترونیکی با استفاده از خوشه‌بندی فازی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 439-464]

  • محمدزاده، رحمت بررسی کیفیت فرایند آموزش درس مقدمات طراحی معماری (2) در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 815-835]

  • محمدی، حسنعلی بررسی تأثیر روش یادگیری معکوس بر روی نگرش و عملکرد در درس ریاضی دوره ابتدایی [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 1-8]

  • محمودی، امیرحسین الگوی توسعه حرفه ای مدیران آموزشگاهی هنرستان های فنی و حرفه ای (با استفاده از رویکرد نظریه‌پردازی داده بنیاد نوظهور) [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 531-544]

  • محمودی، فیروز رابطه نگرش به درس کار و فناوری با نگرش فناورانه و کارآفرینی دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه یک تبریز [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 305-319]

  • مضطرزاده، حامد بررسی تاثیر متغیرهای کالبدی پنجره کلاس درس بر بازسازی تمرکز ذهنی دانش آموزان [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 545-554]

  • معصومی، الهه توسعه‌ اکوسیستم‌های کارآفرینی دانشگاه برمبنای تقویت استارت آپ‌های فناورانه [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 757-776]

  • منتظر، غلامعلی ارزیابی میزان آمادگی ادراکی دانشجویان برای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌های ایران [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 101-117]

  • منتظری، زهراسادات طراحی و اعتباریابی الگوی بهبود کیفی آموزش و اشتغال‌زایی (مطالعه موردی: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شهر تهران) [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 707-721]

  • مهدیزاده سراج، فاطمه شاخص های طراحی مؤثر بر دلبستگی دانش آموزان در فضاهای باز مدارس از دیدگاه متخصصان معماری [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 191-205]

  • موسوی، فریبا بررسی مهارت‌های تلفیق ابزارهای اینترنت در آموزش توسط دبیران ریاضی مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 61-71]

ن

  • نادری، عزت الله بررسی مفهوم کارآفرینی در آموزش عالی کشور: مروری نظام‌مند بر مقالات پژوهشی آموزش کارآفرینی با رویکرد تحلیل مضمونی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 555-566]

  • نارنجی ثانی، فاطمه شناسایی مؤلفه‌های ارزشیابی نظام یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تهران [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 321-337]

  • نجاتی، رضا رابطه‌ی بین مشارکت فعال و پیشرفت تحصیلی در کلاس زبان انگلیسی برخط پس از شیوع کووید 19 در ایران [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 623-634]

  • نجفی، علی امکان سنجی کاربرد روش‌های نوین تدریس در شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دیدگاه مدیران و کارکنان [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 695-706]

  • ندیمی، حمید ارزیابی اثربخشی شیوه های استفاده از محرک های بصری در خلاقیت طراحی دانشجویان معماری [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 291-304]

  • نصیری، فخرالسادات بررسی نقش میانجی سواد اطلاعاتی در رابطه بین مهارتهای ارتباطی و خودکارآمدی کارآفرینانه [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 673-682]

  • نعامی، عبدا... طراحی و اعتباریابی الگوی بهبود کیفی آموزش و اشتغال‌زایی (مطالعه موردی: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شهر تهران) [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 707-721]

  • نعمانوف، منصور آموزش الکترونیکی ریاضی مبتنی بر حل مسئله با طراحی نرم‌افزار جدید و بررسی تأثیر آن بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 207-222]

  • نوروزی، داریوش طراحی الگوی مؤلفه‌های مؤثر بر کیفیت محیط‌های یادگیری الکترونیکی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 503-518]

  • نوروزیان ملکی، سعید شاخص های طراحی مؤثر بر دلبستگی دانش آموزان در فضاهای باز مدارس از دیدگاه متخصصان معماری [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 191-205]

  • نوریان، محمد طراحی الگوی مؤلفه‌های مؤثر بر کیفیت محیط‌های یادگیری الکترونیکی [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 503-518]

  • نوکاریزی، محسن بررسی مؤلفه‌های موفقیت تولید و اشتراک محتوای آموزشی در اینستاگرام بر اساس تحلیل تعامل انسان و اطلاعات [دوره 15، شماره 4، 1400، صفحه 777-792]

  • نوه ابراهیم، عبدالرحیم طراحی الگوی پذیرش معلمان فنی‌وحرفه‌ای در نظام آموزشی ایران [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 19-32]

  • نیائی، سودابه اثربخشی تدریس معکوس بر اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه پنجم شهرستان مرند [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 419-428]

  • نیستانی، محمد رضا تبیین اهداف برنامه درسی مبتنی بر تربیت معلم پژوهنده در دانشگاه فرهنگیان [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 395-408]

  • نیک عمل، مهدی ارزیابی شناخت دانشجویان از مفهوم علم و کاوشگری علمی و رابطه‌ی آن با درک یک مفهوم فیزیکی (جرم) [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 519-530]

  • نیلی احمدآبادی، محمدرضا تبیین اهداف برنامه درسی مبتنی بر تربیت معلم پژوهنده در دانشگاه فرهنگیان [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 395-408]

و

  • واحدی، شهرام اثربخشی تدریس معکوس بر اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه پنجم شهرستان مرند [دوره 15، شماره 3، 1400، صفحه 419-428]

  • واحدی، وحیده سادات بررسی میزان اثربخشی لغت‌نامه الکترونیکی بر فراگیری واژگان زبان‌آموزان با رویکرد فراتحلیل [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 339-349]

ه

  • هاشمی، تورج آسیب‌شناسی گسترش شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در شهرستان تبریز [دوره 15، شماره 1، 1399، صفحه 165-180]

  • همایونی بخشایش، نسرین تجربه زیسته دانشجویان از عدالت در دوره‌های آموزش مجازی [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 222-238]

ی

  • یوسفی، رضا تبیین ابعاد دانشگاه کارآفرین در دانشگاه فنی و حرفه‌ای منطقه 8 (مازندران، گلستان و سمنان) [دوره 15، شماره 2، 1400، صفحه 351-364]