آ
-
آزمون تی
بررسی کیفیت ترجمه ماشینی متون انگلیسی به فارسی و میزان موفقیت آن در درک مطلب [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 393-404]
-
آزمون شخصیت
دست نگاره های مفهومی بازنمای شخصیت دانشجویان رشته معماری (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 303-314]
-
آسیب شناسی
آسیب شناسی برنامه درسی کار وفناوری در مقطع متوسطه اول: مطالعه کیفی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 261-272]
-
آسیب ها
آسیب شناسی هنرستان ها و مراکز آموزش کشاورزی از نظر هنرجویان، مدیران و آموزشگران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 629-642]
-
آموزش
تأثیر آموزش روش شش کلاه تفکر دوبونو در بهبود مهارت شناختی دانشجویان کشاورزی در درس کارآفرینی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 15-26]
-
آموزش
ارزیابی موفقیت آموزش معماری ایران بر ارتقا خلاقیت و تصور خلاق دانشجویان، مطالعه موردی: دانشگاه ملایر [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 189-197]
-
آموزش
تأثیر آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده تعاملی بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 571-582]
-
آموزش
مطالعه تطبیقی محتوای برنامه درسی رشته معماری با معیار روح زمانه [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 657-670]
-
آموزش
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر در استقبال از دورههای کوتاهمدت آموزش فرشبافی در فرهنگسراهای شهرداری تهران [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 981-990]
-
آموزش
تأثیر مداخلات آموزشی مبتنی بر الگوهای بدیعهپردازی و 5E در عملکرد تحصیلی هندسه دانشآموزان [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 835-846]
-
آموزش
مطالعهای پدیدارشناسانه فرآیند کسب شایستگی فناورانه معلمان ایران با هدف ارائه یک مدل بومی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 847-866]
-
آموزش استقرایی
بررسی تأثیر روش آموزش استقرایی بر نتایج طراحی در درس طراحی معماری 4 (نمونه موردی: دانشگاه خیام مشهد) [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 991-1000]
-
آموزش الکترونیکی
اثربخشی خودآموزهای آنلاین سواد اطلاعاتی بر یادگیری دانشجویان: مرور نظام مند [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 1-14]
-
آموزش الکترونیکی
تعیین اهمیت اجزای تشکیل دهنده آموزش الکترونیکی درس کار و فناوری از دیدگاه صاحبنظران [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 27-35]
-
آموزش رباتیک
تأثیرآموزش رباتیک بر مهارتهای حل مسئله درس فیزیک دانشآموزان متوسطه اول [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 331-340]
-
آموزش ریاضی
تأثیر آموزش ریاضی بر اساس مدل محتوایی- پداگوژیکی و فناورانه (TPACK) بر تغییر باورهای دبیران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 591-602]
-
آموزش ریاضی
توانایی دانشآموزان پایه یازدهم در ارزیابی استدلالهای ریاضی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 643-656]
-
آموزش شیمی
تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره متوسطه دوم براساس مولفه های اقتصاد مقاومتی: روش آنتروپی شانون ن [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 49-61]
-
آموزش عالی
اینترنت اشیاء؛ سامانهای برای بهبود نظام آموزش عالی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 157-168]
-
آموزش عالی
سنجش میزان تأثیرگذاری واقعیت مجازی بر یک بازی جدّی با هدف مهارتآموزی ارائه شفاهی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 891-900]
-
آموزش عالی
بررسی وضعیت موجود آموزش عالی کشاورزی استان خوزستان از منظر رویکرد فراشناختی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 915-936]
-
آموزش معماری
سنجش کارکرد یک سیستم کمک آموزشی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده، در آموزش درس تأسیسات مکانیکی ساختمان رشته معماری [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 181-188]
-
آموزش و پرورش
توسعه و اعتبارسنجی ابزار فرآیند یاددهی – یادگیری در مدارس هوشمند در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 493-505]
-
آموزشی
دستیابی به اهداف سطوح عالی یادگیری الکترونیک با بازخورد آموزشی جامع (استانداردها و شاخصها) [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 85-96]
ا
-
اثبات
توانایی دانشآموزان پایه یازدهم در ارزیابی استدلالهای ریاضی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 643-656]
-
اجزاء
تعیین اهمیت اجزای تشکیل دهنده آموزش الکترونیکی درس کار و فناوری از دیدگاه صاحبنظران [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 27-35]
-
ادگیری الکترونیکی
ارزیابی میزان کارآمدی روش یادگیری الکترونیکی در ایجاد رضایت بین دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شمالغرب ایران [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 63-74]
-
ارائه شفاهی
سنجش میزان تأثیرگذاری واقعیت مجازی بر یک بازی جدّی با هدف مهارتآموزی ارائه شفاهی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 891-900]
-
ارتباط
ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیر در فرایند یادگیری الکترونیکی با تاکید برآراء دلوز [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 521-532]
-
استادان دانشگاه
فراتحلیل تاثیر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاهها [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 231-245]
-
استاندارد
دستیابی به اهداف سطوح عالی یادگیری الکترونیک با بازخورد آموزشی جامع (استانداردها و شاخصها) [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 85-96]
-
استان کرمانشاه
آسیب شناسی هنرستان ها و مراکز آموزش کشاورزی از نظر هنرجویان، مدیران و آموزشگران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 629-642]
-
استدلال
توانایی دانشآموزان پایه یازدهم در ارزیابی استدلالهای ریاضی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 643-656]
-
استدلال استقرایی
تأثیر تدریس به شیوه بحث گروهی بر توانایی استدلال دانشآموزان در حل مسائل فیزیک [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 901-913]
-
استدلال استنتاجی
تأثیر تدریس به شیوه بحث گروهی بر توانایی استدلال دانشآموزان در حل مسائل فیزیک [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 901-913]
-
استدلال فیزیکی
تأثیر تدریس به شیوه بحث گروهی بر توانایی استدلال دانشآموزان در حل مسائل فیزیک [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 901-913]
-
استعداد
مدیریت استعداد مدیران مدارس متوسطه شهر شیراز و ارائه مدل مناسب [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 949-958]
-
استفاده آسیب زا
تأثیر آموزش مهارتهای خودکنترلی با پیگیری گروه مجازی بر کاهش استفاده آسیبزا از تلفن همراه [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 507-519]
-
استقبال
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر در استقبال از دورههای کوتاهمدت آموزش فرشبافی در فرهنگسراهای شهرداری تهران [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 981-990]
-
استقرار شهر هوشمند
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر استقرار شهر هوشمند با رویکرد آموزشی (دبیرستانهای شهر زاهدان) [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 775-790]
-
اسکمپر"
ارزیابی تاثیر تکنیک بارش فکری و اسکمپر بر ارتقا خلاقیت مهارت طراحی معماری [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 689-706]
-
اشتباهات جبری
بررسی اشتباهات دانشآموزان در ساده کردن عبارتهای جبری و یافتن منشا این اشتباهات از دیدگاه معلمان ریاضی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 959-970]
-
اعتبار یابی
اعتباریابی مقیاس الکترونیکی و چاپی سنجش ویژگی های بومیان دیجیتال [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 135-144]
-
اقتصاد مقاومتی
تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره متوسطه دوم براساس مولفه های اقتصاد مقاومتی: روش آنتروپی شانون ن [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 49-61]
-
الکترونیک
دستیابی به اهداف سطوح عالی یادگیری الکترونیک با بازخورد آموزشی جامع (استانداردها و شاخصها) [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 85-96]
-
الگوهای شکلی دومتغیره
ارتقای تفکر تابعی: شناسایی طرحوارههای پیشنیاز دانشآموزان پایهی هفتم در تعمیم الگوهای شکلی دومتغیره [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 707-722]
-
الگوی5E
تأثیر مداخلات آموزشی مبتنی بر الگوهای بدیعهپردازی و 5E در عملکرد تحصیلی هندسه دانشآموزان [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 835-846]
-
الگوی بدیعه پردازی
تأثیر مداخلات آموزشی مبتنی بر الگوهای بدیعهپردازی و 5E در عملکرد تحصیلی هندسه دانشآموزان [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 835-846]
-
الگوی طراحی آموزشی
مقایسه تأثیر الگوهای طراحی آموزشی مریل و گانیه بر بار شناختی، یادگیری و بهرهوری آموزشی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 813-820]
-
امنیت اینترنتی
رابطه بین سبکهای نظارتی والدین و امنیت اینترنتی فرزندان در میان دانش آموزان دختر و پسر شهر دزفول [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 211-220]
-
انبوه
شناسایی و تحلیل ویژگیهای معرفتشناسی موک(دورهها و انبوه) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 431-442]
-
انتخاب واحد
پیشبینی و تحلیل عملکرد دانشجویان به کمک تکنیکهای دادهکاوی به منظور بهبود عملکرد تحصیلی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 821-834]
-
انگیزش
تأثیر درسافزار الکترونیکی مبتنی بر مغز بر عملکرد حل مسأله و انگیزش دانشآموزان در درس برنامهنویسی کامپیوتر [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 877-890]
-
اهمال کاری تحصیلی
تاثیر شبکه های اجتماعی بر اهمال کاری تحصیلی با نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در بین دانش آموزان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 221-230]
-
ایران
بررسی تاثیر خودتوسعهای بر پیشرفت تحصیلی درس آمار دانشجویان ایران و روسیه با میانجیگری بهکارگیری فناوریهای آموزش از راه دور توسط اساتید [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 383-392]
-
اینترنت
رابطه بین سبکهای نظارتی والدین و امنیت اینترنتی فرزندان در میان دانش آموزان دختر و پسر شهر دزفول [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 211-220]
-
اینترنت اشیاء
اینترنت اشیاء؛ سامانهای برای بهبود نظام آموزش عالی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 157-168]
ب
-
بار شناختی
مقایسه تأثیر الگوهای طراحی آموزشی مریل و گانیه بر بار شناختی، یادگیری و بهرهوری آموزشی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 813-820]
-
بازخورد
دستیابی به اهداف سطوح عالی یادگیری الکترونیک با بازخورد آموزشی جامع (استانداردها و شاخصها) [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 85-96]
-
بازدید میدانی
سنجش کارکرد یک سیستم کمک آموزشی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده، در آموزش درس تأسیسات مکانیکی ساختمان رشته معماری [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 181-188]
-
بازی جدّی
سنجش میزان تأثیرگذاری واقعیت مجازی بر یک بازی جدّی با هدف مهارتآموزی ارائه شفاهی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 891-900]
-
بازی رایانه ای
بررسی تأثیر بازیسازی رایانهای بر خلاقیت دانشآموزان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 739-748]
-
بازی سازی
بررسی تأثیر بازیسازی رایانهای بر خلاقیت دانشآموزان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 739-748]
-
باور دبیران
تأثیر آموزش ریاضی بر اساس مدل محتوایی- پداگوژیکی و فناورانه (TPACK) بر تغییر باورهای دبیران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 591-602]
-
بحثهای گروهی
تأثیر تدریس به شیوه بحث گروهی بر توانایی استدلال دانشآموزان در حل مسائل فیزیک [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 901-913]
-
بدفهمی
بررسی اثرات استفاده از نرمافزار آموزشی جئوجبرا بر بدفهمیهای دانشآموزان پایه دوم دوره متوسطه در مبحث توابع مثلثاتی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 765-774]
-
برنامه درسی
توسعهحرفهای معلمان با استفاده از فضای مجازی: مطالعه پدیدارشناسانه معلمان شهر همدان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 109-121]
-
برنامه درسی
آسیب شناسی برنامه درسی کار وفناوری در مقطع متوسطه اول: مطالعه کیفی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 261-272]
-
برنامه درسی
کاوشی پدیدارشناسانه بر تعیین مهارت های اساسی برنامه درسی کار و فناوری [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 369-381]
-
برنامه درسی
واکاوی نظریههای یادگیری در شبکههای اجتماعی؛ بسترسازی نظری برای طراحی برنامه درسی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 749-764]
-
بهره وری آموزشی
مقایسه تأثیر الگوهای طراحی آموزشی مریل و گانیه بر بار شناختی، یادگیری و بهرهوری آموزشی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 813-820]
-
بهینهسازی یادگیری
شناسایی مؤلفههای واکاوی یادگیری در آموزش و ارائه چارچوب مفهومی برای بهینهسازی یادگیری [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 937-948]
-
بومیان دیجیتال
اعتباریابی مقیاس الکترونیکی و چاپی سنجش ویژگی های بومیان دیجیتال [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 135-144]
-
بیان تصویری
فراپرسپکتیو، ارائه روشی جهت ترسیم پرسپکتیو بر مبنای شیوههای بیان تصویری در معماری گذشته [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 467-476]
-
بیان معماری
فراپرسپکتیو، ارائه روشی جهت ترسیم پرسپکتیو بر مبنای شیوههای بیان تصویری در معماری گذشته [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 467-476]
-
بیوفیلیک
کنکاشی بر پاسخدهی به بروز کفایت اجتماعی در محیط های یادگیری نوجوانان متاثر از نوع تجربیات طراحی درنگرش بیوفیلیک [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 723-738]
پ
-
پدیدارشناسی
توسعهحرفهای معلمان با استفاده از فضای مجازی: مطالعه پدیدارشناسانه معلمان شهر همدان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 109-121]
-
پرسپکتیو
فراپرسپکتیو، ارائه روشی جهت ترسیم پرسپکتیو بر مبنای شیوههای بیان تصویری در معماری گذشته [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 467-476]
-
پرسشنامه
اعتباریابی مقیاس الکترونیکی و چاپی سنجش ویژگی های بومیان دیجیتال [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 135-144]
-
پروژه محور
تاثیر رویکرد چندرسانهای پروژهمحور بر یادگیری هنرجویان رشته کامپیوتر [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 791-799]
-
پشتیبانی عملکرد الکترونیکی
مدل توسعه نظام پشتیبانی عملکرد الکترونیکی با رویکرد ارزشآفرینی منابع انسانی، سازمانهای دولتی ایران [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 443-454]
-
پیشرفت تحصیلی
بررسی سهم معلمان در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم نظری بر پایه دادههای امتحانات کشوری [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 971-980]
ت
-
تاسیسات مکانیکی
سنجش کارکرد یک سیستم کمک آموزشی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده، در آموزش درس تأسیسات مکانیکی ساختمان رشته معماری [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 181-188]
-
تاکسنومی
تاکسنومی رضایت دانشجویان از کیفیت خدمات ارائه شده در مدیریت آموزشی دانشگاه بجنورد [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 97-108]
-
تحصیلات تکمیلی
ارزیابی میزان کارآمدی روش یادگیری الکترونیکی در ایجاد رضایت بین دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شمالغرب ایران [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 63-74]
-
تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی
شناسایی فرایند خلق و یادگیری دانش ملی و بررسی تاثیر آن بر تولید ناخالص داخلی با درنظر گرفتن نقش واسطهای هوش ملی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 477-492]
-
تحلیل متن
بررسی کیفیت ترجمه ماشینی متون انگلیسی به فارسی و میزان موفقیت آن در درک مطلب [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 393-404]
-
تحلیل محتوا
شناسایی مؤلفههای واکاوی یادگیری در آموزش و ارائه چارچوب مفهومی برای بهینهسازی یادگیری [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 937-948]
-
تحلیل محتوای ارتباطی
تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره متوسطه دوم براساس مولفه های اقتصاد مقاومتی: روش آنتروپی شانون ن [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 49-61]
-
تحلیل معرفتشناسی
شناسایی و تحلیل ویژگیهای معرفتشناسی موک(دورهها و انبوه) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 431-442]
-
تدریس وارونه
تأثیر روش تدریس معکوس بر نگرش حرفهای و خودکارآمدی معلمان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 145-156]
-
ترجمه ماشینی
بررسی کیفیت ترجمه ماشینی متون انگلیسی به فارسی و میزان موفقیت آن در درک مطلب [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 393-404]
-
تصور
ارزیابی موفقیت آموزش معماری ایران بر ارتقا خلاقیت و تصور خلاق دانشجویان، مطالعه موردی: دانشگاه ملایر [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 189-197]
-
تعمیم
ارتقای تفکر تابعی: شناسایی طرحوارههای پیشنیاز دانشآموزان پایهی هفتم در تعمیم الگوهای شکلی دومتغیره [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 707-722]
-
تعیین اهمیت
تعیین اهمیت اجزای تشکیل دهنده آموزش الکترونیکی درس کار و فناوری از دیدگاه صاحبنظران [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 27-35]
-
تفکر تابعی
ارتقای تفکر تابعی: شناسایی طرحوارههای پیشنیاز دانشآموزان پایهی هفتم در تعمیم الگوهای شکلی دومتغیره [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 707-722]
-
تفکر سطح بالا
تأثیر واقعیت افزوده آموزشی بر جو انگیزشی درک شده و تفکر سطح بالا در دانش آموزان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 123-134]
-
تکالیف ساختاریافته
تاثیر تکالیف ساختاریافته و نیمهساختاریافته بر درگیرسازی رفتاری و انگیزشی دانشجویان کارشناسی رشته علوم تربیتی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 169-179]
-
تکالیف نیمه ساختاریافته: علوم تربیتی
تاثیر تکالیف ساختاریافته و نیمهساختاریافته بر درگیرسازی رفتاری و انگیزشی دانشجویان کارشناسی رشته علوم تربیتی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 169-179]
-
تکنیک دلفی
شناسایی فرایند خلق و یادگیری دانش ملی و بررسی تاثیر آن بر تولید ناخالص داخلی با درنظر گرفتن نقش واسطهای هوش ملی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 477-492]
-
تلفن همراه
تأثیر آموزش مهارتهای خودکنترلی با پیگیری گروه مجازی بر کاهش استفاده آسیبزا از تلفن همراه [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 507-519]
-
تمایل رفتاری
بررسی عوامل تاثیرگذار بر وفاداری به یادگیری از طریق رسانه های اجتماعی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 291-301]
-
توابع مثلثاتی
بررسی اثرات استفاده از نرمافزار آموزشی جئوجبرا بر بدفهمیهای دانشآموزان پایه دوم دوره متوسطه در مبحث توابع مثلثاتی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 765-774]
-
توسعه حرفه ای
توسعهحرفهای معلمان با استفاده از فضای مجازی: مطالعه پدیدارشناسانه معلمان شهر همدان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 109-121]
-
تولید ناخالص داخلی
شناسایی فرایند خلق و یادگیری دانش ملی و بررسی تاثیر آن بر تولید ناخالص داخلی با درنظر گرفتن نقش واسطهای هوش ملی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 477-492]
ج
-
جئوجبرا
بررسی اثرات استفاده از نرمافزار آموزشی جئوجبرا بر بدفهمیهای دانشآموزان پایه دوم دوره متوسطه در مبحث توابع مثلثاتی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 765-774]
-
جو انگیزشی درک شده
تأثیر واقعیت افزوده آموزشی بر جو انگیزشی درک شده و تفکر سطح بالا در دانش آموزان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 123-134]
چ
-
چالشها
اینترنت اشیاء؛ سامانهای برای بهبود نظام آموزش عالی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 157-168]
-
چند رسانه ای
تاثیر رویکرد چندرسانهای پروژهمحور بر یادگیری هنرجویان رشته کامپیوتر [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 791-799]
-
چندرسانهای
تأثیر آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده تعاملی بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 571-582]
-
چند رسانه ای آموزشی
مقایسه تأثیر الگوهای طراحی آموزشی مریل و گانیه بر بار شناختی، یادگیری و بهرهوری آموزشی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 813-820]
ح
-
حس تعلق
تقویت حس تعلق دانش آموزان به مدرسه با تاکید بر قابلیت های فضایی دبستانها [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 273-289]
-
حس دلبستگی
سنجش مؤلفههای مؤثر بر ارتقای حس دلبستگی در فضای آموزشی (مطالعه موردی:دبیرستانهای بجنورد) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 315-329]
-
حل مسأله ریاضی
بررسی اثربخشی محیط یادگیری همیارانه مبتنی بر رایانه (CSCL) و نرمافزار ریاضی پویا بر مهارت حل مسایل مثلثاتی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 867-875]
-
حل مسئله
تأثیر درسافزار الکترونیکی مبتنی بر مغز بر عملکرد حل مسأله و انگیزش دانشآموزان در درس برنامهنویسی کامپیوتر [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 877-890]
خ
-
خلاقیت
ارزیابی موفقیت آموزش معماری ایران بر ارتقا خلاقیت و تصور خلاق دانشجویان، مطالعه موردی: دانشگاه ملایر [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 189-197]
-
خلاقیت
توسعه و اعتبارسنجی ابزار فرآیند یاددهی – یادگیری در مدارس هوشمند در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 493-505]
-
خلاقیت
بررسی تأثیر بازیسازی رایانهای بر خلاقیت دانشآموزان دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 739-748]
-
خلق و یادگیری دانش ملی
شناسایی فرایند خلق و یادگیری دانش ملی و بررسی تاثیر آن بر تولید ناخالص داخلی با درنظر گرفتن نقش واسطهای هوش ملی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 477-492]
-
خواندن و درک مطلب
بررسی تأثیر کلاس معکوس بر مهارت خواندن زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 247-259]
-
خودآموز آنلاین
اثربخشی خودآموزهای آنلاین سواد اطلاعاتی بر یادگیری دانشجویان: مرور نظام مند [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 1-14]
-
خودت
تاثیر شبکه های اجتماعی بر اهمال کاری تحصیلی با نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در بین دانش آموزان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 221-230]
-
خود توسعه ای
بررسی تاثیر خودتوسعهای بر پیشرفت تحصیلی درس آمار دانشجویان ایران و روسیه با میانجیگری بهکارگیری فناوریهای آموزش از راه دور توسط اساتید [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 383-392]
-
خودکارآمدی معلمان
تأثیر روش تدریس معکوس بر نگرش حرفهای و خودکارآمدی معلمان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 145-156]
-
خودکارامدی
بررسی عوامل تاثیرگذار بر وفاداری به یادگیری از طریق رسانه های اجتماعی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 291-301]
-
خود کنترلی
تأثیر آموزش مهارتهای خودکنترلی با پیگیری گروه مجازی بر کاهش استفاده آسیبزا از تلفن همراه [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 507-519]
د
-
دادهکاوی آموزشی
پیشبینی و تحلیل عملکرد دانشجویان به کمک تکنیکهای دادهکاوی به منظور بهبود عملکرد تحصیلی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 821-834]
-
دانشآموزان
تأثیرآموزش رباتیک بر مهارتهای حل مسئله درس فیزیک دانشآموزان متوسطه اول [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 331-340]
-
دانش آموزان
تأثیر واقعیت افزوده آموزشی بر جو انگیزشی درک شده و تفکر سطح بالا در دانش آموزان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 123-134]
-
دانش آموزان
تقویت حس تعلق دانش آموزان به مدرسه با تاکید بر قابلیت های فضایی دبستانها [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 273-289]
-
دانش آموزان
تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر عملکرد کمی تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر تهران [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 801-812]
-
دانش آموزان
بررسی سهم معلمان در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم نظری بر پایه دادههای امتحانات کشوری [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 971-980]
-
دانشآموزان پایه یازدهم
توانایی دانشآموزان پایه یازدهم در ارزیابی استدلالهای ریاضی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 643-656]
-
دانش آموزان پسر
شناسایی مؤلفههای محیط کالبدی مدارس با رویکرد یادگیری مشارکتی نمونه موردی: مدارس پسران دوره اول متوسطه شهر تبریز [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 455-465]
-
دانشآموزان دورهی متوسطه دوم
بررسی اثرات استفاده از نرمافزار آموزشی جئوجبرا بر بدفهمیهای دانشآموزان پایه دوم دوره متوسطه در مبحث توابع مثلثاتی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 765-774]
-
دانشآموز محوری
راهکارهای ارتقای کیفیت طراحی معماری مدارس با تأکید بر انگیزش هوشهای چندگانه گاردنر [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 341-353]
-
دانشجو
تأثیر آموزش مهارتهای خودکنترلی با پیگیری گروه مجازی بر کاهش استفاده آسیبزا از تلفن همراه [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 507-519]
-
دانشجویان
اثربخشی خودآموزهای آنلاین سواد اطلاعاتی بر یادگیری دانشجویان: مرور نظام مند [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 1-14]
-
دانشجویان
تأثیر آموزش روش شش کلاه تفکر دوبونو در بهبود مهارت شناختی دانشجویان کشاورزی در درس کارآفرینی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 15-26]
-
دانشجویان
تبیین ویژگیهای محتوای آموزشی با تأکید بر مهارت های کارآفرینی دانشجویان رشتههای فنی مهندسی و مقایسه آن با وضع موجود در دانشگاه هرمزگان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 199-209]
-
دانشجویان
تاثیر استفاده از شبکههای اجتماعی بر یادگیری دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 583-590]
-
دانشجوی معماری
دست نگاره های مفهومی بازنمای شخصیت دانشجویان رشته معماری (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 303-314]
-
دانشکده فنی مهندسی
تبیین ویژگیهای محتوای آموزشی با تأکید بر مهارت های کارآفرینی دانشجویان رشتههای فنی مهندسی و مقایسه آن با وضع موجود در دانشگاه هرمزگان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 199-209]
-
دانشگاه
بررسی ارتباط رضایت از عوامل محیطی با موفقیت تحصیلی دانشجویان [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 533-540]
-
دانشگاه صنعتی سیرجان
تاثیر استفاده از شبکههای اجتماعی بر یادگیری دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 583-590]
-
دانشگاه فرهنگیان
تأثیر آموزش مهارتهای خودکنترلی با پیگیری گروه مجازی بر کاهش استفاده آسیبزا از تلفن همراه [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 507-519]
-
دانشگاه هرمزگان
تبیین ویژگیهای محتوای آموزشی با تأکید بر مهارت های کارآفرینی دانشجویان رشتههای فنی مهندسی و مقایسه آن با وضع موجود در دانشگاه هرمزگان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 199-209]
-
دختران
تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر عملکرد کمی تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر تهران [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 801-812]
-
درس افزار الکترونیکی
تأثیر درسافزار الکترونیکی مبتنی بر مغز بر عملکرد حل مسأله و انگیزش دانشآموزان در درس برنامهنویسی کامپیوتر [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 877-890]
-
درس کار و فناوری
تعیین اهمیت اجزای تشکیل دهنده آموزش الکترونیکی درس کار و فناوری از دیدگاه صاحبنظران [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 27-35]
-
درک مطلب
بررسی کیفیت ترجمه ماشینی متون انگلیسی به فارسی و میزان موفقیت آن در درک مطلب [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 393-404]
-
درگیرسازی
تاثیر تکالیف ساختاریافته و نیمهساختاریافته بر درگیرسازی رفتاری و انگیزشی دانشجویان کارشناسی رشته علوم تربیتی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 169-179]
-
درگیرسازی انگیزشی
تاثیر تکالیف ساختاریافته و نیمهساختاریافته بر درگیرسازی رفتاری و انگیزشی دانشجویان کارشناسی رشته علوم تربیتی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 169-179]
-
دستنگاره مفهومی
دست نگاره های مفهومی بازنمای شخصیت دانشجویان رشته معماری (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 303-314]
-
دوره اول متوسطه
شناسایی مؤلفههای محیط کالبدی مدارس با رویکرد یادگیری مشارکتی نمونه موردی: مدارس پسران دوره اول متوسطه شهر تبریز [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 455-465]
-
دوره اول متوسطه
بررسی اشتباهات دانشآموزان در ساده کردن عبارتهای جبری و یافتن منشا این اشتباهات از دیدگاه معلمان ریاضی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 959-970]
-
دورهها
شناسایی و تحلیل ویژگیهای معرفتشناسی موک(دورهها و انبوه) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 431-442]
ر
-
راهبرد یادگیری
تاثیر شبکه های اجتماعی بر اهمال کاری تحصیلی با نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در بین دانش آموزان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 221-230]
-
ربات همیار معلم
تأثیر استفاده از ربات همیار معلم بر ارتقای مهارتهای تولیدی زبان انگلیسی با تأکید بر رویکرد ارتباطی: سنتزپژوهی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 603-614]
-
رسانههای اجتماعی
بررسی عوامل تاثیرگذار بر وفاداری به یادگیری از طریق رسانه های اجتماعی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 291-301]
-
رضایت از کیفیت خدمات
تاکسنومی رضایت دانشجویان از کیفیت خدمات ارائه شده در مدیریت آموزشی دانشگاه بجنورد [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 97-108]
-
رضایتمندی
ارزیابی میزان کارآمدی روش یادگیری الکترونیکی در ایجاد رضایت بین دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شمالغرب ایران [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 63-74]
-
رضایتمندی
بررسی ارتباط رضایت از عوامل محیطی با موفقیت تحصیلی دانشجویان [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 533-540]
-
روح زمان
مطالعه تطبیقی محتوای برنامه درسی رشته معماری با معیار روح زمانه [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 657-670]
-
روسیه
بررسی تاثیر خودتوسعهای بر پیشرفت تحصیلی درس آمار دانشجویان ایران و روسیه با میانجیگری بهکارگیری فناوریهای آموزش از راه دور توسط اساتید [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 383-392]
-
روش پیمایش
سنجش مؤلفههای مؤثر بر ارتقای حس دلبستگی در فضای آموزشی (مطالعه موردی:دبیرستانهای بجنورد) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 315-329]
-
روش تدریس معکوس
تأثیر روش تدریس معکوس بر نگرش حرفهای و خودکارآمدی معلمان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 145-156]
-
رویکرد ارتباطی
تأثیر استفاده از ربات همیار معلم بر ارتقای مهارتهای تولیدی زبان انگلیسی با تأکید بر رویکرد ارتباطی: سنتزپژوهی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 603-614]
-
رویکرد ارزش آفرینی
مدل توسعه نظام پشتیبانی عملکرد الکترونیکی با رویکرد ارزشآفرینی منابع انسانی، سازمانهای دولتی ایران [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 443-454]
-
ریاضی ابتدایی
اثربخشی محتوای الکترونیکی طنزمحور بر یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان پنجم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 75-83]
ز
-
زبان عمومی
بررسی تأثیر کلاس معکوس بر مهارت خواندن زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 247-259]
-
زیست گرایی
کنکاشی بر پاسخدهی به بروز کفایت اجتماعی در محیط های یادگیری نوجوانان متاثر از نوع تجربیات طراحی درنگرش بیوفیلیک [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 723-738]
س
-
ساخت گرایی
تاثیر رویکرد چندرسانهای پروژهمحور بر یادگیری هنرجویان رشته کامپیوتر [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 791-799]
-
ساده کردن عبارتهای جبری
بررسی اشتباهات دانشآموزان در ساده کردن عبارتهای جبری و یافتن منشا این اشتباهات از دیدگاه معلمان ریاضی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 959-970]
-
سازمانهای دولتی
مدل توسعه نظام پشتیبانی عملکرد الکترونیکی با رویکرد ارزشآفرینی منابع انسانی، سازمانهای دولتی ایران [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 443-454]
-
سبک های نظارت
رابطه بین سبکهای نظارتی والدین و امنیت اینترنتی فرزندان در میان دانش آموزان دختر و پسر شهر دزفول [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 211-220]
-
سهم معلم
بررسی سهم معلمان در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم نظری بر پایه دادههای امتحانات کشوری [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 971-980]
-
سواد اطلاعاتی
اثربخشی خودآموزهای آنلاین سواد اطلاعاتی بر یادگیری دانشجویان: مرور نظام مند [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 1-14]
ش
-
شایستگی
مطالعهای پدیدارشناسانه فرآیند کسب شایستگی فناورانه معلمان ایران با هدف ارائه یک مدل بومی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 847-866]
-
شبکه اجتماعی
تاثیر شبکه های اجتماعی بر اهمال کاری تحصیلی با نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در بین دانش آموزان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 221-230]
-
شبکههای اجتماعی
واکاوی نظریههای یادگیری در شبکههای اجتماعی؛ بسترسازی نظری برای طراحی برنامه درسی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 749-764]
-
شبکههای اجتماعی مجازی
تاثیر استفاده از شبکههای اجتماعی بر یادگیری دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 583-590]
-
شبکه های اجتماعی مجازی
تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر عملکرد کمی تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر تهران [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 801-812]
-
شناختی
تأثیر آموزش روش شش کلاه تفکر دوبونو در بهبود مهارت شناختی دانشجویان کشاورزی در درس کارآفرینی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 15-26]
-
شناسایی
شناسایی و تحلیل ویژگیهای معرفتشناسی موک(دورهها و انبوه) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 431-442]
-
شهر هوشمند
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر استقرار شهر هوشمند با رویکرد آموزشی (دبیرستانهای شهر زاهدان) [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 775-790]
ض
-
ضمن خدمت
مطالعهای پدیدارشناسانه فرآیند کسب شایستگی فناورانه معلمان ایران با هدف ارائه یک مدل بومی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 847-866]
ط
-
طبقهبندی بلوم-اندرسون
دستیابی به اهداف سطوح عالی یادگیری الکترونیک با بازخورد آموزشی جامع (استانداردها و شاخصها) [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 85-96]
-
طراحی
دست نگاره های مفهومی بازنمای شخصیت دانشجویان رشته معماری (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 303-314]
-
طراحی آموزشی سازنده گرایانه
بررسی اثربخشی محیط یادگیری همیارانه مبتنی بر رایانه (CSCL) و نرمافزار ریاضی پویا بر مهارت حل مسایل مثلثاتی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 867-875]
-
طراحی مدارس
راهکارهای ارتقای کیفیت طراحی معماری مدارس با تأکید بر انگیزش هوشهای چندگانه گاردنر [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 341-353]
-
طرح معماری4
بررسی تأثیر روش آموزش استقرایی بر نتایج طراحی در درس طراحی معماری 4 (نمونه موردی: دانشگاه خیام مشهد) [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 991-1000]
-
طنز
اثربخشی محتوای الکترونیکی طنزمحور بر یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان پنجم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 75-83]
ع
-
عملکرد
تأثیر مداخلات آموزشی مبتنی بر الگوهای بدیعهپردازی و 5E در عملکرد تحصیلی هندسه دانشآموزان [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 835-846]
-
عملکرد آموزشی و پژوهشی
فراتحلیل تاثیر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاهها [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 231-245]
-
عملکرد تحصیلی
بررسی ارتباط رضایت از عوامل محیطی با موفقیت تحصیلی دانشجویان [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 533-540]
-
عملکرد تحصیلی
پیشبینی و تحلیل عملکرد دانشجویان به کمک تکنیکهای دادهکاوی به منظور بهبود عملکرد تحصیلی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 821-834]
-
عملکرد کمی تحصیلی
تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر عملکرد کمی تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر تهران [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 801-812]
-
عوامل محیطی
بررسی ارتباط رضایت از عوامل محیطی با موفقیت تحصیلی دانشجویان [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 533-540]
ف
-
فارغالتحصیلان
ارزیابی موفقیت آموزش معماری ایران بر ارتقا خلاقیت و تصور خلاق دانشجویان، مطالعه موردی: دانشگاه ملایر [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 189-197]
-
فرآیند یاددهی- یادگیری
توسعه و اعتبارسنجی ابزار فرآیند یاددهی – یادگیری در مدارس هوشمند در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 493-505]
-
فرا پرسپکتیو
فراپرسپکتیو، ارائه روشی جهت ترسیم پرسپکتیو بر مبنای شیوههای بیان تصویری در معماری گذشته [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 467-476]
-
فراتحلیل
فراتحلیل تاثیر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاهها [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 231-245]
-
فراشناخت
بررسی وضعیت موجود آموزش عالی کشاورزی استان خوزستان از منظر رویکرد فراشناختی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 915-936]
-
فراگیر
ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیر در فرایند یادگیری الکترونیکی با تاکید برآراء دلوز [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 521-532]
-
فرایند طراحی
بررسی تأثیر روش آموزش استقرایی بر نتایج طراحی در درس طراحی معماری 4 (نمونه موردی: دانشگاه خیام مشهد) [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 991-1000]
-
فرزندان
رابطه بین سبکهای نظارتی والدین و امنیت اینترنتی فرزندان در میان دانش آموزان دختر و پسر شهر دزفول [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 211-220]
-
فرش دستباف
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر در استقبال از دورههای کوتاهمدت آموزش فرشبافی در فرهنگسراهای شهرداری تهران [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 981-990]
-
فرصتها
اینترنت اشیاء؛ سامانهای برای بهبود نظام آموزش عالی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 157-168]
-
فرهنگسراهای شهرداری تهران
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر در استقبال از دورههای کوتاهمدت آموزش فرشبافی در فرهنگسراهای شهرداری تهران [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 981-990]
-
فضای بسته آموزشی
سنجش مؤلفههای مؤثر بر ارتقای حس دلبستگی در فضای آموزشی (مطالعه موردی:دبیرستانهای بجنورد) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 315-329]
-
فضای مجازی
توسعهحرفهای معلمان با استفاده از فضای مجازی: مطالعه پدیدارشناسانه معلمان شهر همدان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 109-121]
-
فناوری
کاوشی پدیدارشناسانه بر تعیین مهارت های اساسی برنامه درسی کار و فناوری [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 369-381]
-
فناوری آموزش از راه دور
بررسی تاثیر خودتوسعهای بر پیشرفت تحصیلی درس آمار دانشجویان ایران و روسیه با میانجیگری بهکارگیری فناوریهای آموزش از راه دور توسط اساتید [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 383-392]
-
فناوری اطلاعات
اینترنت اشیاء؛ سامانهای برای بهبود نظام آموزش عالی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 157-168]
-
فناوری اطلاعات
توسعه و اعتبارسنجی ابزار فرآیند یاددهی – یادگیری در مدارس هوشمند در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 493-505]
-
فناوری اطلاعات و ارتباطات
فراتحلیل تاثیر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاهها [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 231-245]
-
فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالعهای پدیدارشناسانه فرآیند کسب شایستگی فناورانه معلمان ایران با هدف ارائه یک مدل بومی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 847-866]
-
فیزیک
تأثیرآموزش رباتیک بر مهارتهای حل مسئله درس فیزیک دانشآموزان متوسطه اول [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 331-340]
ق
-
قابلیت های فضایی
تقویت حس تعلق دانش آموزان به مدرسه با تاکید بر قابلیت های فضایی دبستانها [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 273-289]
-
قوانین توالی لاپلاس
کشف الگوهای مکرر یادگیرندگان در یک محیط یادگیری مشارکتی پویا ایجاد شده براساس نظریه بازی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 557-570]
ک
-
کار
کاوشی پدیدارشناسانه بر تعیین مهارت های اساسی برنامه درسی کار و فناوری [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 369-381]
-
کارآفرینی
تبیین ویژگیهای محتوای آموزشی با تأکید بر مهارت های کارآفرینی دانشجویان رشتههای فنی مهندسی و مقایسه آن با وضع موجود در دانشگاه هرمزگان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 199-209]
-
کارآمدی
ارزیابی میزان کارآمدی روش یادگیری الکترونیکی در ایجاد رضایت بین دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شمالغرب ایران [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 63-74]
-
کار و فناوری
آسیب شناسی برنامه درسی کار وفناوری در مقطع متوسطه اول: مطالعه کیفی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 261-272]
-
کالبد دبستان
تقویت حس تعلق دانش آموزان به مدرسه با تاکید بر قابلیت های فضایی دبستانها [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 273-289]
-
کتاب درسی شیمی
تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره متوسطه دوم براساس مولفه های اقتصاد مقاومتی: روش آنتروپی شانون ن [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 49-61]
-
کشاورزی
بررسی وضعیت موجود آموزش عالی کشاورزی استان خوزستان از منظر رویکرد فراشناختی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 915-936]
-
کشف الگوهای مکرر
کشف الگوهای مکرر یادگیرندگان در یک محیط یادگیری مشارکتی پویا ایجاد شده براساس نظریه بازی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 557-570]
-
کفایت اجتماعی
کنکاشی بر پاسخدهی به بروز کفایت اجتماعی در محیط های یادگیری نوجوانان متاثر از نوع تجربیات طراحی درنگرش بیوفیلیک [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 723-738]
-
کلاس معکوس
بررسی تأثیر کلاس معکوس بر مهارت خواندن زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 247-259]
-
کلان داده
شناسایی مؤلفههای واکاوی یادگیری در آموزش و ارائه چارچوب مفهومی برای بهینهسازی یادگیری [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 937-948]
-
کلاه تفکر
تأثیر آموزش روش شش کلاه تفکر دوبونو در بهبود مهارت شناختی دانشجویان کشاورزی در درس کارآفرینی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 15-26]
-
کیفیت خدمات
تاکسنومی رضایت دانشجویان از کیفیت خدمات ارائه شده در مدیریت آموزشی دانشگاه بجنورد [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 97-108]
-
کیفیت خدمات آموزشی
تاکسنومی رضایت دانشجویان از کیفیت خدمات ارائه شده در مدیریت آموزشی دانشگاه بجنورد [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 97-108]
م
-
متوسطه اول
آسیب شناسی برنامه درسی کار وفناوری در مقطع متوسطه اول: مطالعه کیفی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 261-272]
-
متوسطه دوم
تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره متوسطه دوم براساس مولفه های اقتصاد مقاومتی: روش آنتروپی شانون ن [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 49-61]
-
متوسطه دوم
تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر عملکرد کمی تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر تهران [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 801-812]
-
محتوای آموزشی
تبیین ویژگیهای محتوای آموزشی با تأکید بر مهارت های کارآفرینی دانشجویان رشتههای فنی مهندسی و مقایسه آن با وضع موجود در دانشگاه هرمزگان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 199-209]
-
محتوای برنامه درسی
مطالعه تطبیقی محتوای برنامه درسی رشته معماری با معیار روح زمانه [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 657-670]
-
محتوی الکترونیکی
اثربخشی محتوای الکترونیکی طنزمحور بر یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان پنجم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 75-83]
-
محیط کالبدی
شناسایی مؤلفههای محیط کالبدی مدارس با رویکرد یادگیری مشارکتی نمونه موردی: مدارس پسران دوره اول متوسطه شهر تبریز [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 455-465]
-
محیط های یادگیری نوجوانان
کنکاشی بر پاسخدهی به بروز کفایت اجتماعی در محیط های یادگیری نوجوانان متاثر از نوع تجربیات طراحی درنگرش بیوفیلیک [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 723-738]
-
محیط یادگیری مشارکتی پویا
کشف الگوهای مکرر یادگیرندگان در یک محیط یادگیری مشارکتی پویا ایجاد شده براساس نظریه بازی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 557-570]
-
مدارس متوسطه
مدیریت استعداد مدیران مدارس متوسطه شهر شیراز و ارائه مدل مناسب [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 949-958]
-
مدارس هوشمند
توسعه و اعتبارسنجی ابزار فرآیند یاددهی – یادگیری در مدارس هوشمند در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 493-505]
-
مدارس هوشمند
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر استقرار شهر هوشمند با رویکرد آموزشی (دبیرستانهای شهر زاهدان) [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 775-790]
-
مدرسه
شناسایی مؤلفههای محیط کالبدی مدارس با رویکرد یادگیری مشارکتی نمونه موردی: مدارس پسران دوره اول متوسطه شهر تبریز [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 455-465]
-
مدل سروکوآل
تاکسنومی رضایت دانشجویان از کیفیت خدمات ارائه شده در مدیریت آموزشی دانشگاه بجنورد [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 97-108]
-
مدل محتوایی- پداگوژیکی و فناورانه (TPACK)
تأثیر آموزش ریاضی بر اساس مدل محتوایی- پداگوژیکی و فناورانه (TPACK) بر تغییر باورهای دبیران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 591-602]
-
مدلهای آموزشی
مطالعه تطبیقی محتوای برنامه درسی رشته معماری با معیار روح زمانه [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 657-670]
-
مدیریت استعداد
مدیریت استعداد مدیران مدارس متوسطه شهر شیراز و ارائه مدل مناسب [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 949-958]
-
مراکز آموزش کشاورزی
آسیب شناسی هنرستان ها و مراکز آموزش کشاورزی از نظر هنرجویان، مدیران و آموزشگران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 629-642]
-
معرفت ریزومی
ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیر در فرایند یادگیری الکترونیکی با تاکید برآراء دلوز [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 521-532]
-
معلم
توسعهحرفهای معلمان با استفاده از فضای مجازی: مطالعه پدیدارشناسانه معلمان شهر همدان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 109-121]
-
معلم
ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیر در فرایند یادگیری الکترونیکی با تاکید برآراء دلوز [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 521-532]
-
معلمان
بررسی اشتباهات دانشآموزان در ساده کردن عبارتهای جبری و یافتن منشا این اشتباهات از دیدگاه معلمان ریاضی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 959-970]
-
معلمان
مطالعهای پدیدارشناسانه فرآیند کسب شایستگی فناورانه معلمان ایران با هدف ارائه یک مدل بومی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 847-866]
-
معماری
ارزیابی موفقیت آموزش معماری ایران بر ارتقا خلاقیت و تصور خلاق دانشجویان، مطالعه موردی: دانشگاه ملایر [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 189-197]
-
معماری
راهکارهای ارتقای کیفیت طراحی معماری مدارس با تأکید بر انگیزش هوشهای چندگانه گاردنر [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 341-353]
-
معماری مدرسه
سنجش مؤلفههای مؤثر بر ارتقای حس دلبستگی در فضای آموزشی (مطالعه موردی:دبیرستانهای بجنورد) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 315-329]
-
مفهوم به روز رسانی
مطالعه تطبیقی محتوای برنامه درسی رشته معماری با معیار روح زمانه [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 657-670]
-
مقطع متوسطه
تأثیر روش تدریس معکوس بر نگرش حرفهای و خودکارآمدی معلمان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 145-156]
-
منابع انسانی
مدل توسعه نظام پشتیبانی عملکرد الکترونیکی با رویکرد ارزشآفرینی منابع انسانی، سازمانهای دولتی ایران [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 443-454]
-
مهارت
کاوشی پدیدارشناسانه بر تعیین مهارت های اساسی برنامه درسی کار و فناوری [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 369-381]
-
مهارت
بررسی تأثیر کلاس معکوس بر مهارت خواندن زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 247-259]
-
مهارت آموزی
سنجش میزان تأثیرگذاری واقعیت مجازی بر یک بازی جدّی با هدف مهارتآموزی ارائه شفاهی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 891-900]
-
مهارت حلمسئله
تأثیرآموزش رباتیک بر مهارتهای حل مسئله درس فیزیک دانشآموزان متوسطه اول [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 331-340]
-
مهارت های تولیدی زبان انگلیسی
تأثیر استفاده از ربات همیار معلم بر ارتقای مهارتهای تولیدی زبان انگلیسی با تأکید بر رویکرد ارتباطی: سنتزپژوهی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 603-614]
-
موفقیت
بررسی ارتباط رضایت از عوامل محیطی با موفقیت تحصیلی دانشجویان [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 533-540]
-
موک
شناسایی و تحلیل ویژگیهای معرفتشناسی موک(دورهها و انبوه) [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 431-442]
-
مولفه های کالبدی
تقویت حس تعلق دانش آموزان به مدرسه با تاکید بر قابلیت های فضایی دبستانها [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 273-289]
ن
-
نرمافزار آموزشی
بررسی اثرات استفاده از نرمافزار آموزشی جئوجبرا بر بدفهمیهای دانشآموزان پایه دوم دوره متوسطه در مبحث توابع مثلثاتی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 765-774]
-
نرم افزار جئوجبرا
تأثیر آموزش ریاضی بر اساس مدل محتوایی- پداگوژیکی و فناورانه (TPACK) بر تغییر باورهای دبیران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 591-602]
-
نرم افزار ریاضی پویا
بررسی اثربخشی محیط یادگیری همیارانه مبتنی بر رایانه (CSCL) و نرمافزار ریاضی پویا بر مهارت حل مسایل مثلثاتی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 867-875]
-
نسل شبکه
اعتباریابی مقیاس الکترونیکی و چاپی سنجش ویژگی های بومیان دیجیتال [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 135-144]
-
نظریه APOS
ارتقای تفکر تابعی: شناسایی طرحوارههای پیشنیاز دانشآموزان پایهی هفتم در تعمیم الگوهای شکلی دومتغیره [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 707-722]
-
نظریه های یادگیری
واکاوی نظریههای یادگیری در شبکههای اجتماعی؛ بسترسازی نظری برای طراحی برنامه درسی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 749-764]
-
نگارگری
فراپرسپکتیو، ارائه روشی جهت ترسیم پرسپکتیو بر مبنای شیوههای بیان تصویری در معماری گذشته [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 467-476]
-
نگرش حرفهای معلمان
تأثیر روش تدریس معکوس بر نگرش حرفهای و خودکارآمدی معلمان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 145-156]
و
-
واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
ارزیابی میزان کارآمدی روش یادگیری الکترونیکی در ایجاد رضایت بین دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شمالغرب ایران [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 63-74]
-
واقعیت افزوده
سنجش کارکرد یک سیستم کمک آموزشی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده، در آموزش درس تأسیسات مکانیکی ساختمان رشته معماری [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 181-188]
-
واقعیت افزوده
تأثیر آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده تعاملی بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 571-582]
-
واقعیت افزوده آموزشی
تأثیر واقعیت افزوده آموزشی بر جو انگیزشی درک شده و تفکر سطح بالا در دانش آموزان [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 123-134]
-
واقعیت مجازی
سنجش میزان تأثیرگذاری واقعیت مجازی بر یک بازی جدّی با هدف مهارتآموزی ارائه شفاهی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 891-900]
-
واکاوی
شناسایی مؤلفههای واکاوی یادگیری در آموزش و ارائه چارچوب مفهومی برای بهینهسازی یادگیری [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 937-948]
-
واکاوی یادگیری
شناسایی مؤلفههای واکاوی یادگیری در آموزش و ارائه چارچوب مفهومی برای بهینهسازی یادگیری [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 937-948]
-
والدین
رابطه بین سبکهای نظارتی والدین و امنیت اینترنتی فرزندان در میان دانش آموزان دختر و پسر شهر دزفول [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 211-220]
-
وفاداری
بررسی عوامل تاثیرگذار بر وفاداری به یادگیری از طریق رسانه های اجتماعی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 291-301]
ه
-
هزاره گرایان
اعتباریابی مقیاس الکترونیکی و چاپی سنجش ویژگی های بومیان دیجیتال [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 135-144]
-
هندسه
تأثیر مداخلات آموزشی مبتنی بر الگوهای بدیعهپردازی و 5E در عملکرد تحصیلی هندسه دانشآموزان [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 835-846]
-
هنرستان های کشاورزی
آسیب شناسی هنرستان ها و مراکز آموزش کشاورزی از نظر هنرجویان، مدیران و آموزشگران [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 629-642]
-
هوش چندگانه
راهکارهای ارتقای کیفیت طراحی معماری مدارس با تأکید بر انگیزش هوشهای چندگانه گاردنر [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 341-353]
-
هوش ملی
شناسایی فرایند خلق و یادگیری دانش ملی و بررسی تاثیر آن بر تولید ناخالص داخلی با درنظر گرفتن نقش واسطهای هوش ملی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 477-492]
-
هوشمندسازی
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر استقرار شهر هوشمند با رویکرد آموزشی (دبیرستانهای شهر زاهدان) [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 775-790]
-
هیات علمی
بررسی وضعیت موجود آموزش عالی کشاورزی استان خوزستان از منظر رویکرد فراشناختی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 915-936]
ی
-
یاد داری
اثربخشی محتوای الکترونیکی طنزمحور بر یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان پنجم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 75-83]
-
یادداری
تأثیر آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده تعاملی بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 571-582]
-
یادگیری
اثربخشی محتوای الکترونیکی طنزمحور بر یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان پنجم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 75-83]
-
یادگیری
دستیابی به اهداف سطوح عالی یادگیری الکترونیک با بازخورد آموزشی جامع (استانداردها و شاخصها) [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 85-96]
-
یادگیری
بررسی عوامل تاثیرگذار بر وفاداری به یادگیری از طریق رسانه های اجتماعی [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 291-301]
-
یادگیری
تأثیر آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده تعاملی بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 571-582]
-
یادگیری
مقایسه تأثیر الگوهای طراحی آموزشی مریل و گانیه بر بار شناختی، یادگیری و بهرهوری آموزشی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 813-820]
-
یادگیری
تاثیر استفاده از شبکههای اجتماعی بر یادگیری دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 583-590]
-
یادگیری
تاثیر رویکرد چندرسانهای پروژهمحور بر یادگیری هنرجویان رشته کامپیوتر [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 791-799]
-
یادگیری الکترونیکی
ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیر در فرایند یادگیری الکترونیکی با تاکید برآراء دلوز [دوره 14، شماره 3، 1399، صفحه 521-532]
-
یادگیری الکترونیکی
تأثیر درسافزار الکترونیکی مبتنی بر مغز بر عملکرد حل مسأله و انگیزش دانشآموزان در درس برنامهنویسی کامپیوتر [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 877-890]
-
یادگیری فعال
سنجش کارکرد یک سیستم کمک آموزشی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده، در آموزش درس تأسیسات مکانیکی ساختمان رشته معماری [دوره 14، شماره 1، 1399، صفحه 181-188]
-
یادگیری مبتنی بر مغز
تأثیر درسافزار الکترونیکی مبتنی بر مغز بر عملکرد حل مسأله و انگیزش دانشآموزان در درس برنامهنویسی کامپیوتر [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 877-890]
-
یادگیری مشارکتی
شناسایی مؤلفههای محیط کالبدی مدارس با رویکرد یادگیری مشارکتی نمونه موردی: مدارس پسران دوره اول متوسطه شهر تبریز [دوره 14، شماره 2، 1399، صفحه 455-465]
-
یادگیری همیارانه مبتنی بر رایانه CSCL
بررسی اثربخشی محیط یادگیری همیارانه مبتنی بر رایانه (CSCL) و نرمافزار ریاضی پویا بر مهارت حل مسایل مثلثاتی [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 867-875]
-
یادگیری هوشمند
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر استقرار شهر هوشمند با رویکرد آموزشی (دبیرستانهای شهر زاهدان) [دوره 14، شماره 4، 1399، صفحه 775-790]