فصلنامه علمی
دوره 18 (1403)
دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
مقاله پژوهشی روانشناسی فناوری آموزش
ارائه مدل معادله ساختاری خودراهبری، شایستگیهای فنی، زمینه‌ای و رفتاری و ادراک دانشجویان از کیفیت عملکرد اعضای هیأت علمی

مهدی محمدی؛ رضا ناصری جهرمی

دوره 8، شماره 3 ، تیر 1393، صفحه 141-150

https://doi.org/10.22061/tej.2014.91

چکیده
  چکیده:هدف از انجام این تحقیق، ارائه مدل معادله ساختاری خودراهبری، شایستگی­های فنی، زمینه­ای و رفتاری و ادراک دانشجویان از کیفیت عملکرد اعضای هیأت علمی است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی فن­آوری اطلاعات و ارتباطات دانشکده آموزش­های الکترونیکی دانشگاه شیراز در سال تحصیلی 91- 92 که ...  بیشتر

مقاله پژوهشی آموزش الکترونیکی- مجازی
تأثیر استفاده از برنامه چندرسانه‌ای با استفاده از الگوی کاوش‌گری در میزان یادگیری و به یادسپاری مطالب درس علوم زیستی و بهداشت

شهربانو نوری طرازخاکی؛ محسن آیتی؛ احمد خامسان

دوره 8، شماره 3 ، تیر 1393، صفحه 151-158

https://doi.org/10.22061/tej.2014.92

چکیده
  چکیده: این پژوهش با هدف ساخت و آزمون چندرسانه‌ای در درس علوم زیستی و بهداشت با استفاده از الگوی کاوشگری علمی در شهر بیرجند انجام گرفت. روش به کار گرفته شده، شبه­تجربی و جامعه‏ آماری تحقیق، شامل دانش‌آموزان دوره‏ راهنمایی شهر بیرجند است. افراد نمونه شامل 40 نفر هستند که به روش خوشه­ای انتخاب و در متغیرهای معدل، سطح سواد والدین، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی آموزش الکترونیکی- مجازی
ارائه مدلی برای طراحی ساختار وبگاه‌های آموزش مجازی به کمک مدل تصمیم‌گیری چند معیاره

آیدا اسدی صومعه؛ غلامعلی منتظر

دوره 8، شماره 3 ، تیر 1393، صفحه 159-174

https://doi.org/10.22061/tej.2014.93

چکیده
  چکیده:یادگیری الکترونیکی یکی از این راه‌کارهای تأمین آموزش عالی برای متقاضیان آن است که امروزه با توجه به افزایش تقاضا مورد توجه زیادی قرار گرفته است. با ظهور این رویکرد مراکز آموزشی نوینی به نام دانشگاه مجازی به وجود آمده است که مشابهی از نوع فیزیکی آن، در دنیای مجازی است. در این شیوه آموزشی، وبگاه اولین جبهه­ای است که یادگیرندگان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی جامعه شناسی فناوری آموزش
بررسی رابطه مؤلفه‌های یادگیری سازمانی با توسعه مهارت‌های حرفه‌ای مهندسان

سعید هداوند؛ جوانبخش علیرضا

دوره 8، شماره 3 ، تیر 1393، صفحه 175-182

https://doi.org/10.22061/tej.2014.94

چکیده
  چکیده:در این پژوهش به بررسی رابطه یادگیری سازمانی و توسعه مهارت­های حرفه­ای مهندسان پرداخته شده است. پژوهش به شیوه        توصیفی- همبستگی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق را 188 نفر از مهندسان شرکت الکتروسیستم فارس تشکیل می­دهند. از آنجا که حجم جامعه مورد مطالعه زیاد نیست، لذا کل جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
اولویت‌ استفاده از وب 2 در فرآیندهای مدیریت دانش شخصی در آموزش مجازی

رضا فرشاد؛ پیمان اخوان؛ داود کریم‌زادگان مقدم

دوره 8، شماره 3 ، تیر 1393، صفحه 183-196

https://doi.org/10.22061/tej.2014.95

چکیده
  چکیده: در سال‌های اخیر تحول‌هات بنیادینی از شیوه‌ آموزشی استاد محور، به دانش‌آموز/ جو محور و استفاده از مدیریت دانش شخصی در آموزش مجازی 2 صورت گرفته است. با توجه به این تحولات، در زمینه فرآیند‌های مدیریت دانش شخصی 2 و ابزارهای سودمند پژوهش اندکی صورت گرفته است علاوه بر آن تحقیقات مختصری بر روی بررسی سودمندی استفاده از فرآیندها و ...  بیشتر

مقاله پژوهشی یادگیری سیار
جنبه‌های روانی افزودن آموزش سیار به آموزش به روش سنتی در آموزش عالی

مجتبی رضایی‌راد؛ قادروف بختیار

دوره 8، شماره 3 ، تیر 1393، صفحه 197-206

https://doi.org/10.22061/tej.2014.96

چکیده
  چکیده:روش تدریس مناسب از مهم‌ترین پایه‌های کیفیت‌بخشی محسوب می‌شود. بسیاری از روان‌شناسان تربیتی و مربیان آموزشی اعتقاد دارند، موقعیت یادگیری باید چنان سازمان‌دهی شود که هر شاگرد بر اساس توانایی‌های خود به فعالیت بپردازد. ایجاد محیط‌های آموزش الکترونیک شاهدی بر این مدعاست. پژوهش حاضر با هدف بررسی جنبه‌های روانی افزودن آموزش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی آموزش فنی حرفه ای
الگویی برای تدوین کتاب راهنمای معلم در برنامه درسی آموزش فنی‌وحرفه‌ای

علی اصغر خلاقی؛ غلامعلی احمدی

دوره 8، شماره 3 ، تیر 1393، صفحه 207-220

https://doi.org/10.22061/tej.2014.97

چکیده
    چکیده: هدف اصلی این پژوهش تدوین الگو و چارچوبی برای تدوین کتاب راهنمای معلم در آموزش فنی­وحرفه­ای است و پرسش اصلی آن این است که: "کتاب راهنمای معلم در آموزش فنی­وحرفه­ای باید دارای چه ساختاری باشد و از چه الگویی پیروی کند؟" این تحقیق از نظر هدف، از نوع کاربردی و از نظر گردآوری و تحلیل داده­ها از نوع زمینه­یابی و پیمایشی ...  بیشتر