فصلنامه علمی
فناوری آموزش- یادگیری مادام العمر
تأثیر آموزش نقشه مفهومی مبتنی بر تحلیل فرآیند شبکهای (ANP) و سخنرانی بر مهارت‌های یادگیری دانش‌آموزان

زهرا رویتوند غیاثوند؛ ولی‌اله فرزاد؛ بهرام صالح صدق پور؛ آنیتا باغداساریانس؛ علی رضا کرمی گزافی

دوره 18، شماره 2 ، فروردین 1403، ، صفحه 311-328

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9954.2920

چکیده
  پیشینه و اهداف: به تناسب گسترش مهارت‌های گوناگون در زندگی، یادگیری و آموزش هر جامعه‌ای نیاز به ارتقاء کمّی و کیفی دارد. در شرایط کنونی گسترش سریع تکنولوژی باعث تغییر در چگونگی یادگیری شده است و جهت افزایش یادگیری، کسب دانش و اطلاعات و مهارت‌های مرتبط با آن، از روش‌های مختلف تدریس و آموزش استفاده می‌شود که بر دانش افراد تأثیرگذار ...  بیشتر

فناوری آموزش- یادگیری مادام العمر
کارکردهای فناورانه آموزشی موک‌ها برای کارکنان در محیط کار

فرشیده فتحی هفشجانی؛ حسین زینلی پور؛ علی اکبر شیخی فینی؛ کوروش فتحی واجارگاه؛ اسماعیل جعفری

دوره 17، شماره 2 ، فروردین 1402، ، صفحه 303-316

https://doi.org/10.22061/tej.2022.9126.2806

چکیده
  پیشینه و اهداف: سازمان­ها با آگاهی از عصری که با تغییرات روز به روز دنیا مواجه است، باید دائماً با فناوری و تغییرات فناوری همراه شده و آنها را برای بقا و دست‌یابی به بهترین نتایج ممکن اجرا کنند. یکی از این تغییرات فناوری تصمیم­گیری برای پیاده­سازی موک در حوزة یادگیری دیجیتالی آن هم در محیط­کاری سازمان­ها است که موضوع پیچیده­ای ...  بیشتر

فناوری آموزش- یادگیری مادام العمر
اثربخشی آموزش ریاضی مبتنی بر واقعیت افزوده در فضای مجازی بر یادگیری مادام‌العمر و اشتیاق تحصیلی دانشجو معلمان

مرجان معیری

دوره 17، شماره 1 ، دی 1401، ، صفحه 87-102

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8429.2666

چکیده
  پیشینه و اهداف: امروزه یکی از اساسی‌ترین امور در امر آموزش و یادگیری، استفاده از فناوری در محیط‌های آموزشی است. با استفاده از فناوری روز دنیا، می‌توان تا حد چشم‌گیری سطح یادگیری را ارتقا داد و درنتیجه سطح آگاهی جامعه را بالا برد. واقعیت افزوده، به‌عنوان یکی از راه‌های آموزش از راه دور، با شبیه‌سازی دنیای واقعی به‌صورت پویانمایی، ...  بیشتر

فناوری آموزش- یادگیری مادام العمر
تأثیر فرآیند مدیریت دانش بر سواد یادگیری مادام‌العمر دبیران زبان دوره دوم متوسطه

نرگس اکبری؛ محسن آیتی؛ علی زارع مقدم؛ هادی پورشافعی

دوره 12، شماره 1 ، دی 1396، ، صفحه 49-58

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3042.1773

چکیده
  پیشینه و اهداف: در قرن حاضر یادگیری و سوادآموزی از اهمیت زیادی برخوردار است. سواد به عنوان یک فرایند یادگیری مادامالعمر و در سراسر گستره زندگی به عنوان بخشی از سیستم یادگیری مادام العمر شناخته شده است. مفهوم سواد به عنوان پایه ای برای یادگیری مادام العمر به طور فزایندهای در حال تبدیل شدن به عنوان یک اصل اساسی سازماندهی برای همه آموزشها ...  بیشتر

فناوری آموزش- یادگیری مادام العمر
بهبود راهبرد‌های خواندن و درک مطلب انگلیسی دانش‌آموزان دبیرستان از طریق ارزشیابی پویا

منوچهر جعفری‌گهر؛ مهدی کرمی

دوره 10، شماره 1 ، دی 1394، ، صفحه 11-24

https://doi.org/10.22061/tej.2015.435

چکیده
  ارزشیابی خواندن و درک مطلب انگلیسی به شیوة سنتی به دلیل عدم ارائه بازخورد آموزشی کافی به فراگیر و نادیده گرفتن اصل ارتقای یادگیری و تربیت فراگیر مورد انتقاد قرار گرفته است. هدف این پژوهش، بررسی نقش میانجی‌گری در ارزشیابی پویا در بهبود راهبرد‌های خواندن و درک مطلب است. بدین منظور، چهار کلاس آموزش زبان انگلیسی (1) متشکل از 116 دانش‌آموز ...  بیشتر

فناوری آموزش- یادگیری مادام العمر
بررسی استفاده از روشهای مختلف سنجش و سنجشهای مبتنی بریادگیری پایدار

پوراندخت پورنادری؛ احمدرضا نصر؛ محمدرضا نیلی؛ زهره باقری

دوره 8، شماره 1 ، دی 1392، ، صفحه 45-54

https://doi.org/10.22061/tej.2013.109

چکیده
  چکیده: آموخته ها برای اعطای مجوز صلاحیت به دانشجویان و افزایش یادگیری های آنان از جمله اهداف سنجش در آموزش عالی است. اخیرا صاحب نظران بر این باورند که این اهداف باید در جهت توجه و تأکید بیشتر به یادگیری های پایدار در طول زندگی توسعه یابد. انتخاب روش هایی برای سنجش دانشجویان که بتواند اهداف مختلف سنجش را همزمان و بهطور اثر بخش مورد توجه ...  بیشتر

فناوری آموزش- یادگیری مادام العمر
تأثیر میزان شناخت و کاربست فناوری آموزشی توسط معلمان در بهبود کیفیت فرایند یادگیری دانش آموزان

عیسی ثمری؛ محمد آتشک

دوره 4، شماره 1 ، دی 1388، ، صفحه 11-21

https://doi.org/10.22061/tej.2009.1339

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی میزان شناخت معلمان از فناوری آموزشی و کاربست آن در فرایند یادگیری دانش آموزان با رویکرد نگرش سیستمی و حل مسأله در درس علوم تجربی دوره ابتدایی پرداخته است. در این تحقیق از دو روش تحقیق توصیفی (پیمایشی) به منظور سنجش میزان شناخت و آگاهی معلمان از فناوری آموزشی و کاربست آن در فرایند یاددهی و یادگیری (با استفاده از پرسش­نامه ...  بیشتر