فصلنامه علمی
یادگیری سیار
تجربه زیسته دانشجویان از یادگیری سیار در بحران کووید 19؛ بررسی پدیدارشناسی چالش‌ها

مریم سادات قریشی خوراسگانی

دوره 16، شماره 2 ، فروردین 1401، ، صفحه 323-338

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8400.2658

چکیده
  پیشینه و اهداف: یکی از فناوری‌های پیشگام که در بحران کووید 19 نقش مهمی ایفا نموده است، یادگیری سیار است. یادگیری سیار به‌عنوان ابزاری قدرتمند در آموزش و یادگیری پدیدار شده است و به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های عملی جلوگیری از تعطیلی دانشگاه‌ها قلمداد می‌شود. علی‌رغم اهمیت یادگیری سیار به‌عنوان ابزاری که استراتژی‌های یادگیری را تغییر ...  بیشتر

یادگیری سیار
تاثیر کاربست الگوی آموزش مبتنی بر محیط های یادگیری سیار بر حضور اجتماعی و حضور تدریس یادگیرندگان مدارس هوشمند در درس ریاضی

سونیا موسی رمضانی؛ اسماعیل زارعی زوارکی؛ محمدرضا نیلی احمد آبادی؛ علی دلاور؛ مهران فرج اللهی

دوره 13، شماره 4 ، مهر 1398، ، صفحه 994-1004

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3670.1916

چکیده
  پیشینه و اهداف: یادگیری سیار یکی از زیرمجموعه‌های یادگیری الکترونیک محسوب می‌شود و محورِ آن استفاده از ابزارهای قابل حمل در یادگیری است. این شیوه از یادگیری امکان یادگیری فارغ از زمان و مکان را فراهم می‌آورد. در یادگیری‌سیار دانش‌آموزان قادر به یادگیری از منابع گوناگون در سرتاسر دنیا هستند. این غنی‌سازی سبب یادگیری موثر و معنادار ...  بیشتر

یادگیری سیار
تعیین میزان شناخت دانشجویان از یادگیری سیار: مطالعه موردی

مرضیه دهقانی؛ سمیه رحیمی؛ امید امرالله

دوره 11، شماره 3 ، تیر 1396، ، صفحه 209-221

https://doi.org/10.22061/tej.2017.681

چکیده
  در یادگیری سیار، یادگیری در محیط‌های طبیعی اتفاق افتاده و پیام­­­های آموزشی به‌صورت الکترونیکی منتقل می­شوند. لذا پژوهش حاضر با هدف شناخت میزان آشنایی، کاربرد و سودمندی یادگیری سیار (ابزار و برنامه‌های کاربردی) در بین دانشجویان انجام‌شده است. تحقیق کمی از نوع توصیفی است. جامعة آماری شامل دانشجویان مقطع ارشد چهار دانشکدة ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
ارزیابی عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی یادگیری سیار در برنامة آموزش محیط‌زیست با استفاده از مدل رفتار برنامه‌ریزی‌شده

سید محمد شبیری؛ سیده زهرا شمسی پاپکیاده

دوره 11، شماره 1 ، دی 1395، ، صفحه 51-61

https://doi.org/10.22061/tej.2016.609

چکیده
  افزایش نگرانی در مورد مسائل مختلف زیست‌محیطی و پاسخگویی به نیاز جوامع جهانی، برنامه‌هایی را در دانش و یکپارچه‌سازی آموزشی و پژوهشی ایجاد کرد. کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام‌های آموزشی یک برنامه و جریان آموزشی فعال است، که نقش تأثیر آموزش نوین را برای حضور مؤثر در هزارة سوم ترسیم می‌کند. این پژوهش با هدف بررسی عوامل مؤثر ...  بیشتر

یادگیری سیار
ارزیابی و رتبه بندی عوامل مؤثر برموفقیت پیاده سازی یادگیری سیار در دانشگاه ها با استفاده از مدل TRA

مریم احمدی؛ محمد ابراهیم شیری احمد آبادی؛ رضا عسگری مقدم

دوره 6، شماره 2 ، فروردین 1391، ، صفحه 89-98

https://doi.org/10.22061/tej.2012.206

چکیده
  هدف این مقاله بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر سیستم یادگیری سیار در دانشگاه­های ایران می­باشد. «تئوری رفتار برنامه ریزی شده»، «تئوری اشاعه نوآوری»، «الگوی پذیرش فناوری» و«تئوری فعالیت­های منطقی»از تئوری‌های معروفی هستند که موضوع پذیرش فناوری‌های نوین را در سیستم‌های اجتماعی مورد بحث قرار می‌دهند. در ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
بررسی نقش نظام یادگیری سیار در ارتباطات آموزشی تعاونی‌های کشاورزی

سولماز مرصعی

دوره 6، شماره 1 ، دی 1390، ، صفحه 57-72

https://doi.org/10.22061/tej.2011.217

چکیده
  هدف کلی تحقیق حاضر تعیین نقش نظام یادگیری سیار در ارتباطات آموزشی تعاونی­های کشاورزی است. این تحقیق از نوع پژوهش­های کمّی، غیر آزمایشی و کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق توصیفی- زمینه­یابی را مدیران و اعضای هیأت مدیره    تعاونی­های کشاورزی استان زنجان تشکیل دادند که از بین 900 نفر جامعه آماری تحقیق، تعداد 176 نفر از آنها ...  بیشتر