فصلنامه علمی
دوره 18 (1403)
دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
مدیریت دانش
ارتباط بین چابکی سازمانی و مدیریت دانش در سازمان جهاد کشاورزی (مطالعه موردی استان تهران)

رضا موحدی؛ فروغ بختیاری همدانی؛ حشمت اله سعدی

دوره 16، شماره 2 ، فروردین 1401، ، صفحه 293-306

https://doi.org/10.22061/tej.2022.7277.2517

چکیده
  پیشینه و اهداف: بخش کشاورزی از جمله بخش‌های مهم اقتصادی و اجتماعی کشور است که برای پیشبرد هدف‌های خود در راستای توسعه کشاورزی و روستایی نیازمند داشتن مدیریت مناسب است. بررسی مدیریت دانش و چابکی سازمانی دو راهکار مهم در مسیر مدیریت سازمان‌هاست. ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺑﻪ تلاش‌هایی اﺷﺎره دارد ﮐﻪ به‌طور نظام‌مند ﺑﺮای ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻓﺮﻫﻨﮓ ...  بیشتر

رویکردهای نوین آموزشی
شناسایی نیازهای دانشجویان کشاورزی در زمینه شایستگی‌های حرفه‌ای براساس مدل بوریج و رابطه آن با ساختار اجتماعی آموزش

مسعود سامیان؛ رضا موحدی؛ ابراهیم صالحی عمران؛ حشمت اله سعدی

دوره 13، شماره 4 ، مهر 1398، ، صفحه 921-930

https://doi.org/10.22061/jte.2019.3601.1903

چکیده
  پیشینه و اهداف: تجربه تاریخی فرایند توسعه در کشورهای پیشرفته صنعتی نشان می دهد که کشاورزی نقش اساسی در توسعه ملی این کشورها را به عهده داشته است. کشاورزی، دارای جنبه های پیچیده ی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، بوم شناختی، زیبایی شناختی و اخلاقی است. رویارویی مطلوب با پیچیدگی ها، نبود قطعیت و هنجارها، ارزش ها و گرایش های متضاد، نیازمند دگرگونی ...  بیشتر

یادگیری الکترونیکی
بررسی موانع توسعه آموزش الکترونیکی در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا (مقایسه نظرات اعضاء هیأت علمی و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا)

خلیل میرزائی؛ حشمت اله سعدی؛ مرجان سپه پناه

دوره 13، شماره 2 ، فروردین 1398، ، صفحه 462-470

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3143.1795

چکیده
  پیشینه و اهداف مسأله ارتقاء کیفیت آموزش همواره مورد توجه بوده است و روزبه­روز اهمیت بیش­تری پیدا می­کند. پیشرفت­های اخیر در صنعت رایانه و اطلاع­رسانی، ورود و ظهور شبکه­های اطلاع­رسانی و فناوری­های ارتباطی، شیوه‌ها و روش­های جدیدی را پیش­روی طراحان، برنامه­ریزان، مدیران و مجریان برنامه­های آموزشی قرار داده ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
بررسی میزان مقبولیت آموزش الکترونیکی در مراکز آموزش عالی کشاورزی ایران، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی

خلیل میرزایی؛ حشمت اله سعدی؛ سید حمید موحد محمدی؛ رضا موحدی

دوره 12، شماره 3 ، تیر 1397، ، صفحه 171-183

https://doi.org/10.22061/jte.2018.2776.1709

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش الکترونیکی جدیدترین شکل آموزش از راه دور است و به رویکردی در برنامه­ریزی درسی گفته می­شود که در آن علاوه بر استفاده از روش­های فراگیرمحور، از ابزارهای رایانه­ای و اینترنت استفاده می­شود. اولین نسل از آموزش الکترونیکی یا برنامه­های آموزشی مبتنی بر وب، تأکید بر ارائة کلاس­های فیزیکی بر پایة محتوای ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
بلوغ آموزش الکترونیکی آموزش عالی کشاورزی ایران، بر اساس مدل میسرا و دینگرا و ارتباط‌یابی آن با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی

حشمت اله سعدی؛ خلیل میرزائی

دوره 11، شماره 4 ، مهر 1396، ، صفحه 285-300

https://doi.org/10.22061/jte.2017.728

چکیده
  آموزش الکترونیکی یک نظام آموزشی هنرمندانه و یک راه حل جامع می‌باشد برای مؤسساتی که خواهان حرکت در مسیر فن‌آوری روز و تغییر روش‌ها و محیط‌های آموزشی خود هستند، بلوغ آموزش الکترونیکی، به دنبال شناسایی و آگاهی یافتن از وضعیت موجود آموزش الکترونیکی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌باشد تا پس از این اقدام، بتواند وضعیت مطلوب را ...  بیشتر