فصلنامه علمی
دوره 18 (1403)
دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
فناوری آموزش- آموزش مهندسی
بررسی کیفیت برنامه های آموزش مهندسی با استفاده از مدل سروکوال

سعید هداوند؛ سعید یاورزاده؛ علیرضا جوانبخش؛ علی نجم

دوره 9، شماره 2 ، فروردین 1394، ، صفحه 99-104

https://doi.org/10.22061/tej.2015.304

چکیده
  این پژوهش به روش توصیفی- پیمایشی به ارزیابی کیفیت برنامه­های آموزش مهندسی می­پردازد. جامعه آماری تحقیق را 130 نفر از مهندسان شرکت صنایع آذرآب که تحت پوشش برنامه­های آموزشی بوده­اند تشکیل می­دادند. از آنجا که حجم جامعه مورد مطالعه زیاد نیست؛ لذا کل جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده است. جمع­آوری اطلاعات با استفاده ...  بیشتر

جامعه شناسی فناوری آموزش
بررسی رابطه مؤلفه‌های یادگیری سازمانی با توسعه مهارت‌های حرفه‌ای مهندسان

سعید هداوند؛ جوانبخش علیرضا

دوره 8، شماره 3 ، تیر 1393، ، صفحه 175-182

https://doi.org/10.22061/tej.2014.94

چکیده
  چکیده:در این پژوهش به بررسی رابطه یادگیری سازمانی و توسعه مهارت­های حرفه­ای مهندسان پرداخته شده است. پژوهش به شیوه        توصیفی- همبستگی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق را 188 نفر از مهندسان شرکت الکتروسیستم فارس تشکیل می­دهند. از آنجا که حجم جامعه مورد مطالعه زیاد نیست، لذا کل جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر ...  بیشتر

فناوری آموزش- آموزش مهندسی
هدف های آموزش مهندسی

حسین مطهری نژاد؛ نادرقلی قورچیان؛ پریوش جعفری؛ محمود یعقوبی

دوره 6، شماره 3 ، تیر 1391، ، صفحه 161-170

https://doi.org/10.22061/tej.2012.199

چکیده
  در ارائه رویکردها و مدل‌ها برای آموزش مهندسی علاوه بر دانش فنی (علم مهندسی) بر آموزش مهارت‌ها و نگرش‌ها (عمل مهندسی) نیز تأکید ویژه‌ای شده است؛ از این‌ رو، تعیین هدف‌های آموزش مهندسی با توجه به دانش، مهارت‌ها و نگرش‌های مورد نیاز مهندسان، مبنای بسیاری از مطالعات در قرن حاضر قرار گرفته است. هدف این مقاله، تعیین هدف‌های آموزش مهندسی ...  بیشتر

برنامه ریزی درسی
بررسی مهارت های مورد نیاز مهندسان در برنامه های آموزش مهندسی با استفاده از مدل مهارتی کاتز

سعید هداوند

دوره 5، شماره 4 ، مهر 1390، ، صفحه 221-228

https://doi.org/10.22061/tej.2011.226

چکیده
  بررسی و شناخت نیازها، اولین گام در برنامه­ریزی آموزش­های مهندسی محسوب می گردد که اگر به درستی انجام شود، مبنای عینی­تری برای تطابق آموزش­ها با نیازهای سازمان فراهم می­آورد. در این مقاله با استفاده از روش توصیفی- پیمایشی نیازهای آموزشی مهندسان شرکت صنایع الکترونیک ایران به مهارت­های فنی، انسانی و ادراکی مورد بحث و تجزیه ...  بیشتر

معماری
استفاده از مدل آنالوگ مایع در آموزش هیدرولوژی مهندسی (مدل‌سازی بارش- رواناب)

وحید نورانی؛ پرویز منجمی؛ محمد جعفر رفیع زاده

دوره 2، شماره 2 ، فروردین 1387، ، صفحه 89-100

https://doi.org/10.22061/tej.2008.1290

چکیده
  آموزش صحیح متخصصین هیدرولوژی در زمینه مدل‌سازی بارش-رواناب می‏تواند نقشی بسزا در فایق آمدن بر مشکلات وافر سیلاب داشته باشد. در این مقاله بعد از معرفی مدل آنالوگ مایع به عنوان یک مدل آنالوگ جدید در زمینه هیدرولوژی و براساس مدل مخزن خطی پایه‏ریزی شده است. نحوه مقیاس و ساخت آزمایشگاهی آن ارائه و سپس چگونگی استفاده از آن برای شبیه‏سازی ...  بیشتر