فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی- مجازی
تاثیرنشان ها درسیستم امتیازدهی بازیوارسازی بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن و درگیری تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی

زهره مروتی سیبنی؛ نسرین محمدحسنی؛ یوسف مهدوی نسب

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 خرداد 1404

https://doi.org/10.22061/tej.2025.10407.3006

چکیده
  پیشینه و اهداف:یادگیری مهارت خواندن و نوشتن در پایه اول ابتدایی همواره از  اهمیت بالایی برخوردار بوده است. یادگیری مهارت خواندن به دانش‌آموزان این  امکان را می‌دهد تا متون مختلف را با دقت و درک کامل بخوانند. این مهارت شامل خواندن کلمات، جملات و متون ساده است. با تقویت مهارت خواندن، دانش‌آموزان قادر خواهند بود اطلاعات موجود در ...  بیشتر

کاربرد بازی در آموزش
‌تأثیر آزمون مبتنی بر بازی وار سازی بر اضطراب امتحان، علاقه و یادگیری درس ریاضی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی

محمد نظری دوست؛ محسن باقری

دوره 17، شماره 4 ، مهر 1402، ، صفحه 869-880

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9697.2888

چکیده
  پیشینه و اهداف:‏‎ هدف پژوهش حاضر، بررسی ‌تأثیر آزمون مبتنی بر بازی‌وارسازی‌ بر اضطراب امتحان، علاقه و یادگیری درس ریاضی دانش‌آموزان پایه­­ ششم ابتدایی است.روش‌ها‌: روش مورد استفاده در پژوهش حاضر از نوع شبه تجربی و طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بوده و از نظر هدف، جزو پژوهش‌های کاربردی است. جامعه آماری در پژوهش ...  بیشتر

بازی های رایانه ای آموزشی
تأثیر بازی‌وارسازی بر واژه‌آموزی (یادگیری انگلیسی به‌عنوان زبان دوم) در دانش‌آموزان پایه‌پنجم ابتدایی

علیرضا سلیمی؛ حسین زنگنه

دوره 16، شماره 4 ، مهر 1401، ، صفحه 723-734

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8550.2686

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم طی 2 دهه­ اخیر با کمک رایانه و موبایل در جهان رشد فزاینده­ای داشته است. تکنولوژی­های نوین یادگیری از طریق تعاملی کردن محتوای آموزش زبان در مهارت­هایی نظیر مهارت­های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب به محبوبیت خود افزوده و سعی داشته تا با افزایش کنترل یادگیرنده بر فرآیند ...  بیشتر

بازی های رایانه ای آموزشی
مرور و بررسی پژوهش های حوزه بازی وارسازی در آموزش الکترونیکی

زهرا بتولی؛ فاطمه فهیم نیا؛ نادر نقشینه؛ فخرالسادات میرحسینی

دوره 13، شماره 3 ، تیر 1398، ، صفحه 700-712

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3550.1893

چکیده
  پیشینه و اهداف: باوجود ظهور و پیشرفت فناوری­های نوین و به دنبال آن تغییر روش زندگی در دهه­های اخیر، سیستم‌های آموزش همان روش آموزش سنتی خود را حفظ کرده و خود را مطابق با ویژگی­های نسل دیجیتال تغییر نداده­اند. این در حالی است که ویژگی­های اهالی دیجیتال بر روش­های یاددهی-یادگیری آن­ها نیز مؤثر بوده است. یکی از جدیدترین تحولات ...  بیشتر