فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی- مجازی
تأثیر به‌کارگیری روش جیگسا در کلاس معکوس مجازی بر مهارت خودراهبری دانشجویان پزشکی

نسترن زنجانی؛ زهره سادات میرمقتدایی؛ داوود رسولی

دوره 17، شماره 4 ، مهر 1402، ، صفحه 797-810

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9696.2892

چکیده
  پیشینه و اهداف: با توجه به ماهیت در حال تحول علوم پزشکی، لازم است دانشجویان پزشکی علاوه بر دانش حرفه‌ای، مهارت‌های یادگیری مادام العمر مانند خودراهبری را نیز کسب کنند تا بتوانند با پیشرفت روزافزون دانش در این حوزه همگام شوند. به‌کارگیری رویکرد جیگسا، به‌عنوان یک روش مشارکتی، فرصتی را برای غلبه بر محدودیت‌های رویکردهای سنتی تدریس ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
اثربخشی تدریس معکوس بر اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه پنجم شهرستان مرند

سودابه نیائی؛ علی ایمان زاده؛ شهرام واحدی

دوره 15، شماره 3 ، تیر 1400، ، صفحه 419-428

https://doi.org/10.22061/tej.2020.5908.2303

چکیده
  پیشینه و اهداف: یکی از روش های جدید در حوزه یاددهی و یادگیری، روش تدریس معکوس است. هدف از این مقاله بررسی تاثیر کلاس معکوس روی اضطراب ریاضی دانش‌آموزان و هم چنین عملکرد ریاضی آنان است.روش‌ها‌: جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش‌آموزان دختر پایه پنجم شهرستان مرند در سال تحصیلی 98-1397 بود. نمونه آماری به صورت هدفمند و از دو مدرسه همجوار ...  بیشتر

آموزش زبان انگلیسی
بررسی تأثیر کلاس معکوس بر مهارت خواندن زبان انگلیسی

شکیبا زرین فرد؛ مهرک رحیمی؛ احمد محسنی

دوره 14، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 247-259

https://doi.org/10.22061/jte.2020.5750.2269

چکیده
  پیشینه و اهداف: تفاوت بین دانش­آموزان و نیازهای فردی آنان در دهه­های اخیر مورد توجه بسیاری از متخصصان امر تعلیم و تربیت بوده است. با ظهور و توسعه­ی انواع فناوری­ها و گسترش زیر ساخت­های دسترسی به فناوری­های نوظهور، زمینه برخورداری از انواع محتوای آموزشی برای طیف وسعیی از فراگیران ایجاد شده است. کلاس معکوس یکی از ایده­های ...  بیشتر

آموزش زبان انگلیسی
تاثیر کلاس معکوس بر خودراهبری در یادگیری درس زبان انگلیسی

موسی پیری؛ حافظ صاحب یار؛ آرش سعداللهی

دوره 12، شماره 2 ، فروردین 1397، ، صفحه 141-148

https://doi.org/10.22061/jte.2018.2755.1703

چکیده
  پیشینه و اهداف: عصرحاضر را عصر اطلاعات می نامند، چرا که شتاب تحول و پیشرفت علم و تکنولوژی در عصر حاضر خیلی زیاد و چشمگیر است. هر روز تکنولوژی‌های جدیدی تولید شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. بخش عظیمی از دانش و علومی که در مدارس و دانشگاه‌ها آموخته می‌شود پس از مدتی به علت تغییرات اجتماعی و تکنولوژی نیاز به بازنگری پیدا می‌کنند. ...  بیشتر

سنتزپژوهی بازده‌های آموزشی کلاس معکوس در فعالیت‌های یاددهی-یادگیری

حسن کاویانی؛ محمد جواد لیاقت دار؛ بی بی عشرت زمانی؛ یاسمین عابدینی

دوره 12، شماره 1 ، دی 1396، ، صفحه 59-78

https://doi.org/10.22061/jte.2018.2154.1547

چکیده
  پیشینه و اهداف: امروزه در کلاس های درس، بیشتر آموزش مستقیم مطالب مورد نظر است و نه برانگیختن حس تحقیق و خالقیت در فراگیران. با توجه به اینکه تدریس عاملی است که فرصتهایی برای یادگیری فراگیران فراهم می‌کند، لازم است فرآیندهای یاددهی- یادگیری نیز با این تحولات هماهنگ شود و از راهبردهای سنتی انتقال اطلاعات به سمت راهبردهای آموزشی جدید ...  بیشتر