فصلنامه علمی
کاربرد فناوری های نوظهور در آموزش
بررسی کاربرد فناوری‌ نوین متاورس در آموزش و یادگیری: یک مرور نظام‌مند

حامد عباسی؛ اسماعیل زارعی زوارکی؛ محمدرضا نیلی احمدآبادی

دوره 18، شماره 2 ، فروردین 1403، ، صفحه 287-310

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9818.2904

چکیده
  پیشینه و اهداف:  پژوهش حاضر با هدف بررسی کاربرد فناوری‌ نوین متاورس در آموزش و یادگیری جهت توسعه، تسهیل و کاربردی‌سازی آن در آموزش صورت گرفت. مسأله‌ی پژوهش، چگونگی امکان‌پذیر شدن ناممکن‌های واقعی در آموزش و یادگیری به صورت شهودی و نقش متاورس در این زمینه، میزان موفقیت پژوهش‌های آموزشی صورت گرفته و دلایل علمی و پژوهشی آن‌ها ...  بیشتر

تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی
طراحی و اعتباریابی الگوی تولید محتوای محیط واقعیت افزوده با تأکید بر رویکرد سازنده‌گرایی

حامد عباسی؛ محمدرضا نیلی احمدآبادی؛ علی دلاور؛ اسماعیل زارعی زوارکی

دوره 16، شماره 4 ، مهر 1401، ، صفحه 869-891

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8963.2760

چکیده
  پیشینه و اهداف:  با توجه به نیاز روزافزون یادگیرندگان به فناوری‌های نوین دیجیتالی در آموزش، به‌ویژه فناوری واقعیت افزوده که پتانسیل‌های قابل توجهی دارد؛ نارسایی محتواهای الکترونیکی رایج، عدم برخورداری آن‌ها از اصول و استانداردهای آموزشی و فقدان الگوی مناسب تولید محتوای واقعیت افزوده در آموزش با رویکرد سازنده‌گرایی براساس ...  بیشتر

یادگیری الکترونیکی
مقایسه تأثیر محتوای الکترونیکی با الگوی چند رسانه‌ای نئو - نئو و الگوی چند رسانه‌ای محقق ساخته بر یادگیری دانشجو معلمان در آموزش برد هوشمند

خدیجه علی آبادی؛ حامد عباسی

دوره 15، شماره 1 ، دی 1399، ، صفحه 73-82

https://doi.org/10.22061/tej.2020.5584.2244

چکیده
  پیشینه و اهداف:پژوهش حاضر با هدف مقایسه تأثیر محتوای الکترونیکی تولید شده مبتنی بر الگوی چندرسانه‌ای نئو و نئو با الگوی چند رسانه‌ای محقق ساخته بر یادگیری دانشجو معلمان در آموزش برد هوشمند صورت گرفته است. برای تولید محتوای الکترونیکی چندرسانه‌ای، الگوهای مختلفی ارائه شده است که الگوی چرخه حیات توسعه نرم‌افزار و الگوی طراحی و تولید ...  بیشتر