فصلنامه علمی
فناوری آموزش- آموزش عالی
1. آموزش طراحی معماری مسکونی مبتنی بر قابلیت‌های محیطی

سمیه بیطرف؛ محسن کاملی؛ بهرام صالح صدق پور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 دی 1399

http://dx.doi.org/10.22061/tej.2021.6613.2421

چکیده
  پیشینه و اهداف: با توجه به گسترش مکانی- محتوایی حوزه­های دانش، توجه به رویکردهای نو در آموزش، با تأکید بر فرصت­‌ها و محدودیت­‌ها، ضروری است. بنابراین، در این مقاله ارائۀ الگوی آموزشی مناسب با رویکرد قابلیت محیطی (شامل ویژگی‌های محیطی و خصوصیات فیزیکی، فرهنگی، رفتاری و ادراکی کاربران) در سطوح مختلف، در آموزش طراحی مجموعه­های ...  بیشتر

روانشناسی فناوری آموزش
2. هنجارسنجی، اعتباریابی و پایاسازی مقیاس سنجش شادکامی در میان دانشجویان

بهرام صالح صدق پور؛ محمدصادق طاهرطلوع دل؛ سیده اشرف سادات

دوره 14، شماره 2 ، بهار 1399، ، صفحه 355-367

http://dx.doi.org/10.22061/jte.2019.4503.2080

چکیده
  پیشینه و اهداف: شادی بالاترین سطح عاطفه­ی مثبت است. شادی از نظر عصب­شناختی به‌وسیله‌ی کاهش سریع سرعت شلیک عصبی فعال می­شود. رهایی از درد جسمی، رهایی از نگرانی­ها، حل کردن مسئله‌ای دشوار، و پیروز شدن در رقابتی اضطراب‌انگیز نمونه­ی الگوی کاهش برانگیختگی عصب­شناختی شادی است. گریز از عوامل استرس‌زا و دوری از مواجهه با تغییرات ...  بیشتر

روانشناسی تربیتی
3. ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه‌ی سنجش کیفیت ویژگی‌های کالبدی مؤثر بر فعالیت جسمانی کودکان در حیاط مدرسه

حمید رضا عظمتی؛ بهرام صالح صدق پور؛ زینت امینی فر

دوره 12، شماره 4 ، پاییز 1397، ، صفحه 329-336

http://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3182.1808

چکیده
  کمبود فعالیت بدنی یکی از نگرانی‌های عمده در مورد بهداشت عمومی کودکان است. محیط کالبدی و خصوصاً فضای باز یکی از متغیرهایی است که به نظر می‌رسد، می‌تواند سطح فعالیت بدنی کودکان را تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین هدف از انجام این پژوهش، ساخت ابزاری برای ارزیابی ویژگی‌های کالبدی ارتقادهنده‌ی فعالیت جسمانی کودکان در حیاط مدرسه است. جامعه ...  بیشتر