فصلنامه علمی
کارآقرینی
تأثیر بازی‌‌‌‌های دیجیتالی بر خودکارآمدی کارآفرینانه و ترجیح شغلی نوجوانان

سروش رزقی؛ علیرضا مقدم؛ میثم مدرسی

دوره 16، شماره 2 ، فروردین 1401، ، صفحه 339-350

http://dx.doi.org/10.22061/tej.2022.7916.2595

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش مهارت‌های کارآفرینی از عوامل کلیدی برای رسیدن به توسعه اقتصادی پایدار به حساب می‌آید. در اکثر کشورها علاوه بر آموزش کارآفرینی در دوره‌‌های دانشگاهی، تلاش‌های گسترده‌ای برای آموزش کارآفرینی به کودکان و دانش‌آموزان ابتدایی در حال انجام است. با این حال در کشورهایی با اقتصاد وابسته به منابع، سطح آموزش کارآفرینی ...  بیشتر

آموزش عالی
بررسی مفهوم کارآفرینی در آموزش عالی کشور: مروری نظام‌مند بر مقالات پژوهشی آموزش کارآفرینی با رویکرد تحلیل مضمونی

پروانه تقی نژاد؛ عزت الله نادری؛ مریم سیف نراقی

دوره 15، شماره 3 ، تیر 1400، ، صفحه 555-566

http://dx.doi.org/10.22061/tej.2020.6608.2426

چکیده
  پیشینه و اهداف: مقاله حاضر باهدف تحلیل کلمات و واحدهای معنایی استفاده‌شده برای تعریف کارآفرینی و توصیف کارآفرین در مقالات پژوهشی آموزش کارآفرینی در مؤسسات آموزش عالی انجام‌شده است.روش‌ها:مطالعه حاضر به لحاظ ماهیت، سنتز پژوهشی (مروری نظام­مند بر متون)، ولی به لحاظ روش­های تجزیه‌وتحلیل، جزو پژوهش­های تحلیلی-ترکیبی است. برای ...  بیشتر

مدیریت آموزشی
بررسی عوامل مؤثر بر استقرار دانشگاه های کارآفرین

حسین صفرزاده؛ محمود احمدی شریف؛ غلامرضا کارگریان مروستی

دوره 4، شماره 1 ، دی 1388، ، صفحه 47-61

http://dx.doi.org/10.22061/tej.2009.1342

چکیده
  در هزاره سوم که لازمه رشد اقتصادی در آن توسعه مراکز تولید دانش، فناوری و مهارت‌های فنی است، از کارآفرینی می­توان به عنوان یکی از مهم­ترین موتورهای رشد و توسعه یاد کرد. اینجاست که نقش کارآفرین و نیاز به کارآفرینی در جامعه مشخص می‌شود. طبیعی است، بارزترین چیزی که می­تواند ما را به این مقصود برساند دانشگاه­ها و مراکز کارآفرینی ...  بیشتر