فصلنامه علمی
فناوری آموزش- یادگیری تلفیقی
تأثیر یادگیری تلفیقی بر حضور شناختی و تدریس دانش‌آموزان دوره ابتدایی در درس علوم

محمدرضا حیدری؛ اسماعیل زارعی زوارکی؛ مهدی واحدی

دوره 18، شماره 4 ، مهر 1403، ، صفحه 787-798

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10540.3021

چکیده
  پیشینه و اهداف: پس از همه گیری کرونا، نظام­های آموزشی به اجبار به سمت آموزش و یادگیری برخط حرکت کردند. آموزش برخط با وجود مزایایی که داشت نتوانست بر برخی چالش­های خود از جمله حس حضور یادگیرندگان غلبه کند؛ از این‌رو اهمیت بهره­گیری از رویکرد یادگیری تلفیقی برای نظام­های آموزشی جهان به‌خصوص نظام تعلیم‌وتربیت کشور ما به وضوح ...  بیشتر

یادگیری الکترونیکی
بررسی اثربخشی کلاس درس معکوس بر حضور آموزشی، حضور اجتماعی و حضور شناختی فراگیران دوره‌های برخط

عباس تقی زاده

دوره 17، شماره 2 ، فروردین 1402، ، صفحه 407-420

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9413.2844

چکیده
  پیشینه و اهداف: با افزایش به‌کارگیری فناوری‌های اطلاعاتی در حوزه‌ آموزشی، اکنون خلق محیط‌های یادگیری انعطاف‌پذیر بدون موانع زمانی و مکانی در بستر اینترنت فراهم است. این محیط‌ها فراگیران را قادر می‌سازد تا به مواد یادگیری مختلف دست‌یافته، ایده‌هایشان را به اشتراک بگذارند و با سایر مشارکت‌کنندگان برخط بحث کنند. باوجود افزایش ...  بیشتر

محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری
ارائه مدلی جهت ارزیابی راهبردهای یادگیری الکترونیکی مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان

فرهاد شفیع پور مطلق؛ حسین نظری

دوره 7، شماره 4 ، مهر 1392، ، صفحه 253-259

https://doi.org/10.22061/tej.2013.115

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، ارزیابی راهبردهای یادگیری الکترونیکی مؤثر بر پیشرفتت حصیلی دانشجویان مجازی بوده است. روش این پژوهش، 1390 تشکیل دادند. بر اساس - توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاههای مجازی ایران در سال 91 جدول مورگان، نهایتا تعداد 363 نفر برای پژوهش انتخاب شدند. ابزار تحقیق بر سه نوع است: 1- پرسشنامه ...  بیشتر