فصلنامه علمی
طراحی الگوی منتورینگ الکترونیکی در راستای بهبود عملکرد کارکنان شرکت پالایش نفت تهران

مریم فلاحی؛ محمدرضا نیلی احمدآبادی؛ حمید رضا مقامی؛ اسماعیل زارعی زوارکی؛ علی دلاور

دوره 18، شماره 3 ، تیر 1403، ، صفحه 727-748

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10272.2986

چکیده
  پیشینه و اهداف: وزارت نفت در طول سالیان متمادی فعالیت خود در یکی از مهمترین صنایع کشوری تاکنون شیوه­های مختلف آموزشی را اعم از الکترونیکی و غیرالکترونیکی امتحان کرده است و اساسا مقوله آموزش کارکنان در زمینه­های تخصصی و عمومی در دستور کارش قرار داشته و دارد. از این حیث چنین سازمان بزرگی برای توسعه فردی و شغلی تمامی چند هزار کارکنانش ...  بیشتر

طراحی الگوی مدارس کارآفرین در دوره دوم متوسطه آموزش‌وپرورش شهر تهران

محمد بداغی؛ عباس خورشیدی؛ بتول فقیه آرام؛ اسقندیار دشمن زیاری؛ سعید مرادی

دوره 18، شماره 3 ، تیر 1403، ، صفحه 749-764

https://doi.org/10.22061/tej.2024.9658.2901

چکیده
  پیشینه و اهداف: نظام آموزش‌وپرورش در حال حاضر، بنا به ‌ضرورت تغییرات گسترده اجتماعی، یکی از سازمان‌های پیچیده و به ‌اصطلاح پهن‌پیکر در هر کشوری محسوب می‌شود و با رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن کشور پیوندی عمیق دارد. در این راستا، سیستم آموزشی سازمان آموزش‌وپرورش نیز به‌عنوان یک سیستم باز که در تعامل با مؤلفه‌های درونی ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
طراحی و اعتبارسنجی الگوی آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) برای کارکنان

مجتبی باغدارنیا؛ اقدسی احقر؛ امینه احمدی

دوره 12، شماره 3 ، تیر 1397، ، صفحه 203-218

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3219.1820

چکیده
  پیشینه و اهداف: گسترش سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر جهان در دهه­های اخیر، افزایش بهره های علمی کسب‌وکار در مشکلات اطلاعات ناموزون و کاربرد فناوری ارتباطات و ساخت جامعه اطلاعاتی بین تمام کشورها در جهان را گسترش داده است. درحالی‌که به‌طور گسترده پذیرفته‌شده است که فناوری اطلاعات و ارتباطات پتانسیل ایجاد فرصت‌های اقتصادی، ...  بیشتر

آموزش فنی حرفه ای
الگویی برای تدوین کتاب راهنمای معلم در برنامه درسی آموزش فنی‌وحرفه‌ای

علی اصغر خلاقی؛ غلامعلی احمدی

دوره 8، شماره 3 ، تیر 1393، ، صفحه 207-220

https://doi.org/10.22061/tej.2014.97

چکیده
    چکیده: هدف اصلی این پژوهش تدوین الگو و چارچوبی برای تدوین کتاب راهنمای معلم در آموزش فنی­وحرفه­ای است و پرسش اصلی آن این است که: "کتاب راهنمای معلم در آموزش فنی­وحرفه­ای باید دارای چه ساختاری باشد و از چه الگویی پیروی کند؟" این تحقیق از نظر هدف، از نوع کاربردی و از نظر گردآوری و تحلیل داده­ها از نوع زمینه­یابی و پیمایشی ...  بیشتر