فصلنامه علمی
طراحی الگوی مدارس کارآفرین در دوره دوم متوسطه آموزش‌وپرورش شهر تهران

محمد بداغی؛ عباس خورشیدی؛ بتول فقیه آرام؛ اسقندیار دشمن زیاری؛ سعید مرادی

دوره 18، شماره 3 ، تیر 1403، ، صفحه 749-764

https://doi.org/10.22061/tej.2024.9658.2901

چکیده
  پیشینه و اهداف: نظام آموزش‌وپرورش در حال حاضر، بنا به ‌ضرورت تغییرات گسترده اجتماعی، یکی از سازمان‌های پیچیده و به ‌اصطلاح پهن‌پیکر در هر کشوری محسوب می‌شود و با رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن کشور پیوندی عمیق دارد. در این راستا، سیستم آموزشی سازمان آموزش‌وپرورش نیز به‌عنوان یک سیستم باز که در تعامل با مؤلفه‌های درونی ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
تأثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر عملکرد کمی تحصیلی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر تهران

تهمینه شاوردی؛ حسین حیدری؛ محمد جواد چیت ساز قمی

دوره 14، شماره 4 ، مهر 1399، ، صفحه 801-812

https://doi.org/10.22061/jte.2019.3513.1887

چکیده
  پیشینه و اهداف:ازجمله شاخصه‌های مهم در سنجش کیفیت آموزش، عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است که ازنقطه‌نظر علمی و کاربردی دارای اهمیت است. تاکنون در سطح جهان مطالعات گسترده‌ای در مورد چگونگی تأثیر شبکه‌های اجتماعی روی عملکرد کمی تحصیلی دانش‌آموزان آن‌ها انجام‌شده است. بسیاری از مطالعات انجام‌شده در نفی رسانه‌های اجتماعی به این ...  بیشتر

برنامه ریزی درسی
تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره متوسطه دوم براساس مولفه های اقتصاد مقاومتی: روش آنتروپی شانون ن

حسین معافی؛ فایزه ناطقی؛ علیرضا فقیهی؛ محمد سیفی

دوره 14، شماره 1 ، دی 1398، ، صفحه 49-61

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3850.1948

چکیده
  پیشینه و اهداف: پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره متوسطه دوم بر اساس میزان تأکید بر اهداف اقتصاد مقاومتی انجام شده است .روش‌ها: روش پژوهش در این مطالعه توصیفی از نوع تحلیل محتوا بود. در این پژوهش پس از گردآوری داده های کمی از تکنیک آنتروپی شانون جهت تحلیل آنها بهره گرفته شد. جامعه آماری این پژوهش را محتوای کلیه ی ...  بیشتر