فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی
تأثیر آموزش سواد رسانه‌ای بر میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بهبود بلوغ عاطفی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه

حبیب الله دلدار؛ مجید رضا رضوی؛ محمد علی فقیه نیا

دوره 16، شماره 2 ، فروردین 1401، ، صفحه 401-412

https://doi.org/10.22061/tej.2022.7753.2579

چکیده
  پیشینه و اهداف: نوجوانی، گذر از مرحله کودکی به بزرگسالی است که در آن بلوغ جسمانی، عاطفی و اجتماعی رخ می‌دهد و توانایی‌های ذهنی و قابلیت های شناختی و عاطفی نوجوان شکل می‌گیرد. طبق بررسی‌ها، کودکان و نوجوانان بیش‌ترین مخاطبین رسانه‌ها را تشکیل می‌دهند و از این رو می‌توان گفت رسانه‌ها و شبکه‌ها اجتماعی نقش مهمی در جامعه‌پذیر کردن ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
واکاوی نظریه‌های یادگیری در شبکه‌های اجتماعی؛ بسترسازی نظری برای طراحی برنامه درسی

صادق حامدی نسب؛ محسن آیتی؛ محمد علی رستمی نژاد؛ فرهاد سراجی

دوره 14، شماره 4 ، مهر 1399، ، صفحه 749-764

https://doi.org/10.22061/tej.2020.6639.2424

چکیده
  پیشینه و اهداف: برای استفاده اثربخش از شبکه‌های اجتماعی نیازمند شناسایی و به‌کارگیری پیامدهای نظریه‌های حمایت‌کننده استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستیم. نظریه‌های یادگیری متفاوت تفاسیر متنوعی از یادگیری فراهم می‌کنند. نظریه‌های یادگیری متفاوت منجر به جهت‌گیری‌ها و نتایج مختلفی در برنامه‌ریزی درسی می‌شوند؛ ازاین‌رو نظریه‌های ...  بیشتر

فناوری آموزش- دوره متوسطه
بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری وب 2 از دیدگاه دبیران متوسطه بر اساس مدل پذیرش فناوری3

طاهره یعقوبی؛ محمد ابویی اردکان؛ فاطمه گوینده نجف آبادی

دوره 8، شماره 4 ، مهر 1393، ، صفحه 231-244

https://doi.org/10.22061/tej.2014.9

چکیده
  امروزه دانش­آموزان به ­عنوان بومیان دیجیتال در شبکه­های اجتماعی، سایت­های اجتماعی، وبلاگ­نویسی و دیگر کاربرد­های وب 2 فعال هستند، در حالی که به نظر می­رسد دبیران به ­عنوان مهاجران دیجیتال نسبت به آنان از تمایل کمتری برای استفاده از این فناوری­ها برخوردارند. با توجه به شکاف آشکار بین بومیان و مهاجران دیجیتال، و با ...  بیشتر