فصلنامه علمی
فناوری آموزش
بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش سامانه شاد در میان معلمان ابتدایی شهر تبریز

سمیه دمساز؛ کیومرث تقی پور؛ فیروز محمودی

دوره 18، شماره 3 ، تیر 1403، ، صفحه 683-696

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10408.3008

چکیده
  پیشینه و اهداف: توسعه و استقرار فناوری­های آموزشی در محیط­های آموزشی برای برخورداری از مزایای آن کافی نیست؛ بلکه باید به وسیله کاربران پذیرفته شود. پذیرش فناوری، به علاقه مشهود در بین یک گروه برای استفاده از فنآوری اطلاعات و ارتباطات به‌منظور انجام وظایفی که این فناوری­ها برای پشتیبانی از آن‌ها طراحی شده‌اند، اشاره دارد. پذیرش ...  بیشتر

تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی
تاثیر برنامه‌درسی مدارس هوشمند بر علائم بیش‌فعالی دانش‌آموزان دوره ابتدایی

سمیه سلاجقه تذرجی؛ اصغر سلطانی؛ سید محمد حسین موسوی نسب

دوره 11، شماره 4 ، مهر 1396، ، صفحه 337-346

https://doi.org/10.22061/jte.2017.732

چکیده
  اختلال کمبودتوجه / بیش‌فعالی بر اساس وجود مشکلاتی در توجه، بازداری و جلوگیری از ‌تکانشگری و سطح فعالیت تعریف می‌گردد. اغلب اوقات مشکلات دانش‌آموز مبتلا به این اختلال، در تمامی حیطه‌های تحصیلی، اجتماعی و رفتاری او تبلور می‌یابد. مدارس هوشمند از جمله مدارسی هستند که می‌توانند بسترهای آموزشی متفاوتی را برای دانش‌آموزان دارای این ...  بیشتر

فناوری آموزش- دوره ابتدایی
شناسایی شاخص‌های ارزشیابی کیفیت محتوای کتاب‌های درسی دورۀ ابتدایی

فریدون یزدانی

دوره 10، شماره 4 ، مهر 1395، ، صفحه 329-340

https://doi.org/10.22061/tej.2016.554

چکیده
  هدف از این پژوهش استخراج شاخص‌های ارزشیابی کتاب‌های درسی برای تهیه و ساخت ابزاری در جهت ارزشیابی کتاب‌های درسی دورۀ ابتدایی بود. روش تحقیق پیمایشی و جامعۀ آماری شامل منابع چاپی و الکترونیکی در حوزۀ معیارهای تدوین محتوا بین سال‌های 79 تا 94 و نیز آموزگاران ابتدایی شهرستان ملایر به تعداد 3150 نفر بود. از بین آموزگاران تعداد 380 نفر به شیوۀ ...  بیشتر