فصلنامه علمی
یادگیری سیار
تجربه زیسته دانشجویان از یادگیری سیار در بحران کووید 19؛ بررسی پدیدارشناسی چالش‌ها

مریم سادات قریشی خوراسگانی

دوره 16، شماره 2 ، فروردین 1401، ، صفحه 323-338

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8400.2658

چکیده
  پیشینه و اهداف: یکی از فناوری‌های پیشگام که در بحران کووید 19 نقش مهمی ایفا نموده است، یادگیری سیار است. یادگیری سیار به‌عنوان ابزاری قدرتمند در آموزش و یادگیری پدیدار شده است و به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های عملی جلوگیری از تعطیلی دانشگاه‌ها قلمداد می‌شود. علی‌رغم اهمیت یادگیری سیار به‌عنوان ابزاری که استراتژی‌های یادگیری را تغییر ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
پدیدارشناسی تجربیات زیسته معلمان در مورد چالشهای برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت آموزش‌وپرورش

افسانه حبیبی آذر؛ جواد کیهان؛ بهنام طالبی

دوره 15، شماره 4 ، مهر 1400، ، صفحه 743-756

https://doi.org/10.22061/tej.2021.7507.2546

چکیده
  پیشینه و اهداف: وجود معلمانی شایسته، متبحر و برخوردار از توانمندی حرفه­ای و آموزشی بالا، برای انجام آموزش ­های باکیفیت بسیار ضروری و حیاتی است. در این راستا، برنامه­ های توسعه حرفه­ای و دوره­ های آموزشی مادام ­العمر و مستمر در قالب­های مختلف من جمله دوره­ های آموزشی ضمن خدمت، برای معلمان برگزار می­شود. علی‌رغم اهمیت ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
توسعه‌حرفه‌ای معلمان با استفاده از فضای مجازی: مطالعه پدیدارشناسانه معلمان شهر همدان

سارا خداویسی؛ فرهاد سراجی

دوره 14، شماره 1 ، دی 1398، ، صفحه 109-121

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3771.1939

چکیده
  ­پیشینه و اهداف: معلم به­عنوان یکی از عناصر اساسی برنامه ­درسی در اثربخش سازی آموزش و تسهیل یادگیری نقش موثری دارد. کیفیت کار معلمان مهم‌ترین عامل موثر بر کیفیت یادگیری دانش ­آموزان و موفقیت نظام‌های آموزشی است. معلمان به­عنوان یکی از اجزای پیچیده اکوسیستم مدرسه باید بتوانند انتظارات و تقاضاهای مسئولان و ذی‌نفعان مختلف ...  بیشتر

فناوری آموزش- دوره متوسطه
پدیدارشناسی چرخة مدل‌سازی دانش‌آموزان پایة نهم در حل یک مسأله اصیل

کاظم عبداله‌پور؛ ابوالفضل رفیع‌پور

دوره 11، شماره 2 ، فروردین 1396، ، صفحه 149-160

https://doi.org/10.22061/tej.2017.634

چکیده
  هدف مقاله حاضر، بررسی تجربه زیستة چرخة مدل­سازی دانش­آموزان با استفاده از رویکرد پدیدارشناختی است. برای این منظور، از یک مسأله با عنوان «نان محلی و نان شهری» استفاده ‌شده است که حاصل تجربة 3 سالة نویسنده اول، در یکی از روستاهای واقع در محدودة جنوب شرقی ایران بوده است. در این پژوهش، از نمونه­گیری هدفمند استفاده ‌شده و تا ...  بیشتر

فناوری آموزش- دوره متوسطه
بررسی تجارب معلمان و دانش‌آموزان دوره متوسطه در استفاده از فنآوری

محسن تقی زاده؛ اسکندر فتحی آذر؛ حمداله حبیبی

دوره 9، شماره 4 ، مهر 1394، ، صفحه 267-278

https://doi.org/10.22061/tej.2015.379

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، مطالعه تجارب معلمان و دانش­آموزان دوره­ی متوسطه در استفاده از فنآوری بوده است. در این پژوهش از روش تحقیق کیفی و از نوع پدیدارشناسی استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه دبیران و دانش­آموزان دوره متوسطه شهر بهبهان بود. بنابراین بر اساس روش نمونه­گیری هدفمند، مصاحبه­های نیمه­سازمان­یافته با هشت معلم و شش ...  بیشتر