فصلنامه علمی
محیط یادگیری
شناسایی عوامل طبیعی ارزشمند به روش VPS1 از نظر کودکان به منظور ارایه چهارچوبی برای سازماندهی فضایی حیاط مدرسه

نسرین احمدپورسامانی؛ علیرضا فارسی محمدی پور؛ سیدمحمد بهروز

دوره 13، شماره 1 ، دی 1397، ، صفحه 1-14

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3212.1816

چکیده
  پیشینه و اهداف: پرداختن به موضوع شناسایی عناصری از طبیعت که از نظر کودکان دارای اهمیت­اند و موجب افزایش خلاقیت کودکان می­شوند. به گونه­ای که بتوان این عناصر را در یک چهارچوب کلی ارائه کرد تا طراحان و معماران بتوانند با استناد بر آن، اهم مفاهیم و موارد مورد نیاز در طراحی، این فضاها را در نظر بگیرند و آن­ها را اعمال کنند. البته ...  بیشتر

معماری
بازشناسی نقش طبیعت در فضاهای آموزشی

فرهنگ مظفر؛ فاطمه مهدی زاده سراج؛ سیده سمیه میرمرادی

دوره 3، شماره 4 ، مهر 1388، ، صفحه 271-280

https://doi.org/10.22061/tej.2009.1334

چکیده
  تغییرات ایجاد شده در نوع زندگی، کودکان را از تجارب روزانه در دنیای طبیعی جدا کرده است. می­توان گفت ارتباط کودکان و طبیعت در دنیای امروز در حال قطع شدن است و مدارس یکی از مهم­ترین فضاها برای برقراری دوباره این ارتباط می­باشد. آنچه که این مقاله به آن پرداخته، جنبه­های مختلف کارکرد طبیعت در فضاهای آموزشی است. تفاوت در این کارکردها ...  بیشتر