فصلنامه علمی
یادگیری الکترونیکی
مقایسه تأثیر محتوای الکترونیکی با الگوی چند رسانه‌ای نئو - نئو و الگوی چند رسانه‌ای محقق ساخته بر یادگیری دانشجو معلمان در آموزش برد هوشمند

خدیجه علی آبادی؛ حامد عباسی

دوره 15، شماره 1 ، دی 1399، ، صفحه 73-82

https://doi.org/10.22061/tej.2020.5584.2244

چکیده
  پیشینه و اهداف:پژوهش حاضر با هدف مقایسه تأثیر محتوای الکترونیکی تولید شده مبتنی بر الگوی چندرسانه‌ای نئو و نئو با الگوی چند رسانه‌ای محقق ساخته بر یادگیری دانشجو معلمان در آموزش برد هوشمند صورت گرفته است. برای تولید محتوای الکترونیکی چندرسانه‌ای، الگوهای مختلفی ارائه شده است که الگوی چرخه حیات توسعه نرم‌افزار و الگوی طراحی و تولید ...  بیشتر

کاربرد بازی در آموزش
بررسی تأثیر بازی‌سازی رایانه‌ای بر خلاقیت دانش‌آموزان دوره ابتدایی

محسن روشنیان رامین؛ خدیجه علی آبادی؛ علی دلاور

دوره 14، شماره 3 ، تیر 1399، ، صفحه 739-748

https://doi.org/10.22061/tej.2020.5851.2295

چکیده
  پیشینه و اهداف: بازی‌های رایانه ای امروزه یکی از رسانه‌های موثر در بین رسانه‌های مختلف آموزشی می‌باشد.   گرچه انجام بازی می تواند در جریان آموزش به عنوان یک روش آموزشی بکار گرفته شود اما به اذعان بسیار از محققان ساختن بازی توسط خود دانش آموزان می تواند تاثیرات عمیق تری داشته و یکی از تجارب آموزنده و لذت بخش برای افراد بویژه دانش ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
اعتباریابی مقیاس الکترونیکی و چاپی سنجش ویژگی های بومیان دیجیتال

خدیجه علی آبادی؛ علی دلاور؛ محمدرضا نیلی احمد آبادی؛ مریم ایزی

دوره 14، شماره 1 ، دی 1398، ، صفحه 135-144

https://doi.org/10.22061/jte.2018.4209.2025

چکیده
  پیشینه و اهداف: نظام آموزشی، در هر دهه­ای با مخاطبان خاص خود به عنوان یادگیرنده مواجه است که این دانشجویان دارای ویژگی­ها، نیازها، علایق و ترجیحات آموزشی خاصی هستند که به نحو قابل ملاحظه­ای سیاست­ها، کمیت و کیفیت خدمات نظام آموزشی را تحت تأثیر خود قرار می­دهد. ظهور پدیده نسلی در مباحث و گفتمان­های عمومی دانشگاهی با مضامینی ...  بیشتر

یادگیری الکترونیکی
طراحی و اعتباریابی الگوی شبکه اجتماعی مجازی مدارس ایران

محسن زارعی؛ اسماعیل زارعی زوارکی؛ خدیجه علی آبادی؛ علی دلاور

دوره 13، شماره 2 ، فروردین 1398، ، صفحه 471-483

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3599.1904

چکیده
  پیشینه و اهداف فرصت مشارکت و تعامل بیشتر در فرآیند یادگیری در شبکه‌های اجتماعی، انگیزه مناسبی برای استفاده از ابزارهای جایگزین آنلاین اجتماعی، علاوه بر LMS های معمول و رایج است. در مقابل، هنگام استفاده از ابزارهای وب 2.0 مثل شبکه‌های اجتماعی، دانش‌آموز در یک اجتماع یادگیری قرار می‌گیرد که می‌تواند به سطح بالایی از معنا سازی و ساخت ...  بیشتر