فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی
خود تنظیمی و مشارکت چقدر نتایج یادگیری را پیش‌بینی می‌کنند؟ بررسی کلاس‌های آنلاین انگلیسی در یک دانشگاه ایرانی

رضا نجاتی

دوره 18، شماره 1 ، دی 1402، ، صفحه 111-130

https://doi.org/10.22061/tej.2023.10069.2936

چکیده
  پیشینه و اهداف: شناخت الزامات منحصر به فرد آموزش برخط به دلیل گستردگی آن بسیار ضروری است. خودتنظیمی در یادگیری برای این رویکرد آموزشی ضروری است، زیرا دانش آموزان و معلمان از نظر فیزیکی از هم جدا هستند. افراد برای مدیریت موثر زمان خود، ایجاد اهداف و حفظ انگیزه، باید راهبردهای عملی اتخاذ کنند. مشارکت فعال در فرآیند یادگیری نیز مهم است ...  بیشتر

فناوری آموزش- واقعیت افزوده
بسط حواس در پرده‌ واقعیت مجازی: زبان‌آموزی زندگی-محور

سعید خزائی؛ رضا نجاتی؛ مجتبی کرباسی

دوره 17، شماره 3 ، تیر 1402، ، صفحه 469-486

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9612.2869

چکیده
  پیشینه و اهداف: برنامه ریزی برای ورود موفق دانش آموزان به جهان واقعی از جمله اولویت­ های آموزش زبان انگلیسی در دوره متوسطه در آسیا به‌شمار می­رود. ارتقای مهارت خواندن انگلیسی برای درک نیاز­های واقعی که با عنوان زبان افزوده تعریف می­شود با بازنمایی رخدادهای جهان پیرامون در پودمان ­های زبان­آموزی مبتنی بر فناوری آموزشی در ...  بیشتر

آموزش زبان انگلیسی
بهنجارسازی و اعتباریابی پرسش نامه سبک های زبان آموزی

رضا نجاتی

دوره 4، شماره 4 ، مهر 1389، ، صفحه 267-275

https://doi.org/10.22061/tej.2010.319

چکیده
    تهیه وتدوین ابزاری مقبول یعنی پایا و معتبر برای برآورد سبک­های زبان­آموزی (زبان خارجی) مهم است. این تحقیق نتیجه اجرای گونه اصلاح شده پرسش­نامه «نشانگر سبک­های یادگیری» را گزارش و بحث می­کند. این ­پرسش­نامه را وینترگرست و دی کاپیوا در سال 2002 برای زبان­ آموزان (زبان دوم) تدوین کرده­اند. پرسش­نامه مذکور 3 عامل ...  بیشتر