فصلنامه علمی
معماری
صفات فضایی مؤثر بر افزایش خلاقیت محققین در مراکز تحقیقات معماری و شهرسازی

مونا بیسادی؛ فرهنگ مظفر؛ سید باقر حسینی

دوره 7، شماره 2 ، فروردین 1392، ، صفحه 137-147

https://doi.org/10.22061/tej.2013.333

چکیده
  با توجه به تأثیری که فضا میتواند بر خلاقیت و نوآوری محققین داشته باشد و جایگاه کارگروهی در این مقوله، تمرکز این مقالهبر کیفیت فضایی فضاهای جمعی در مراکز تحقیقاتی است که برای محدود کردن دامنه تحقیق مرکز تحقیقات معماری و شهرسازیبرگزیده شده است. هدف از این پژوهش ارائه رهنمودهایی برای طراحی مراکز تحقیقاتی معماری و شهرسازی مبتنی بر افزایش ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
ساماندهی فرآیند یادگیری از نظام آموزش از راه دور در رشته معماری

هاشم هاشم نژاد؛ سید باقر حسینی؛ وحید وزیری

دوره 4، شماره 3 ، تیر 1389، ، صفحه 201-212

https://doi.org/10.22061/tej.2010.1356

چکیده
  کیفیت آموزشی و سطح یادگیری فراگیران آموزش از راه دور در مقایسه با آموزش حضوری یکی از مسائل مهم و مورد بحث متولیان این نظام به خصوص در رشته­های عملی و عملی- نظری مانند معماری  است. وجود دروس متنوع در رشته معماری از دروس نظری صرف گرفته تا دروس کاملاً عملی چگونگی بهره­گیری از آموزش از راه دور در انتقال تجربیات مدرس به دانشجو را به ...  بیشتر

معماری
بررسی و تحلیل آموزش در مهندسی معماری

اسماعیل ضرغامی؛ سید باقر حسینی؛ پروانه سادات سجادی قائم مقامی

دوره 2، شماره 1 ، دی 1386، ، صفحه 53-68

https://doi.org/10.22061/tej.2007.1287

چکیده
  هر برنامه با توجه به سیاست ها و اهداف وامکانات وشیوه اجرائی رایج دوره زمانی مربوطه تهیه وتصویب واجراء می گردد. با ظهور روشهای جدید در انتقال اطلاعات و تغییر امکانات و لزوم ارتقاء سطح دانش آموختگان، ضرورت هایی پیش می آیدکه برنامه ریزان را ملزم به تجدید نظر در برنامه ها می نماید. برنامه درسی مصوب 1377 دوره «کارشناسی مهندسی معماری » ...  بیشتر