نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشگاه تهران،تهران،ایران
2 دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان،تهران،ایران
چکیده
هدف تحقیق توصیفی- پیمایشی حاضر نیازسنجی آموزشهای فنی و حرفهای مبتنی بر نانو فناوری بود که جامعه آماری آن کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفهای و ادرات تابعه و کارشناسان بخش صنعت و نیز استادان دانشگاهها و مراکز علمی کشور بودهاند. اطلاعات مورد نظر در این پژوهش از طریق پرسشنامه و چک لیست محققساخته جمعآوری شده است و بهترین دوره و مهارت از منظر چهار دیدگاه نیاز بازار کار و صنعت، توجه به توسعه کارآفرینی، توجه به اشتغالزایی فارغ التحصیلان و برابری اولویتها با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی ارائه شد.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Need Assessment of Technical and Vocational Training Related to Nanotechnology
نویسندگان [English]
- H. Ahmadi 1
- M. Atashak 2
1 University of Tehran,Tehran,Iran
2 Islamic Azad University, South Tehran Branch, Young and Elite Researchers Club, Tehran, Iran
چکیده [English]
The aim of the current study, which is a survey-descriptive one is a need assessment of technical and vocational training according to nanotechnology. The statistical society includes the experts working at Technical and vocational Training Organization and its subordinate offices, experts working in the industrial section, faculty members and scientific centers. The data required for this study were collected through researcher-made questionnaires and checklists. The analytic Hierarchy Process was employed to help choose the best courses and skills from four different perspectives, the job market needs and industry market, attention to entrepreneurship development, attention to job creation for university graduates and equality of priorities
کلیدواژهها [English]
- Technical and Vocational Training
- Need Assessment
- Nanotechnology
ارسال نظر در مورد این مقاله