نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطالعات، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران
2 رشته مدیریت فناوری اطالعات، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران
چکیده
چکیده: ضرورت دسترسی پزشکان به آخرین یافتهها، نیاز به مطالعه پیرامون بستری کاراتر مبتنی بر قابلیتهای فناوریهای آموزشی جدید را آشکار میسازد. در این مقاله یک مدل کاربردی به منظور بهینه سازی فرایند آموزش پزشکان ارایه شده است. این مدل مبتنی بر دانش بهدست آمده از اعضا هیأت علمی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود که از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (71/0=α) بود. یافتههای تحقیق نشان داد که در جامعه آماری مورد بررسی، روش بهینهای جهت بروز شدن اطلاعات و آموزش مداوم پزشکان وجود ندارد و برای بیش از 82% جامعه مخاطب، دسترسی به آخرین منابع علمی، با بیش از1ماه تأخیر صورت میگیرد. از سوی دیگر، از نظر 68% شرکتکنندگان، استفاده از الگوریتمهای درمانی سریعترین روش آموزش است. لذا با استفاده از نتایج بهدست آمده، مدلی پیشنهاد گردیده است که با استفاده از ابزار وب2، آموزش مداوم و سریعتر مخاطبین را امکان پذیر نماید. ارزیابی کاربردی مدل پیشنهادی از طریق متخصصان فناوری مورد تأیید قرار گرفته و اثر بخشی مدل نیز از طریق مطالعه توصیفی در جامعه مخاطب بررسی شدهاست.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Presenting a Model Based on Web2 for Optimizing the Education of the Clinical Faculty Members and Clinical Assistants
نویسندگان [English]
- S. Ayat 1
- F. Bananzadeh 2
1 Department of Computer Engineering and Information Technology, Payame Noor University, Tehran, Iran
2 Department of Information Technology Management, Faculty of Engineering, Payame Noor University, Tehran, Iran
چکیده [English]
Abstract: The importance of physician’s access to the latest findings reveals the need for studying about more efficient infrastructures based on the potential of new educational technologies. In this paper, a practical model to optimize the process of medical education has been presented. This model is based on the knowledge obtained through questionnaires completed by faculty members and clinical assistants from Medical school of Shiraz University. The questionnaire reliability using Cronbach's alpha was (α=0.71). Research findings show that there is no optimal continuing educational method for updating the knowledge of studied population and more than 82% of the target audience access to the latest resources by a delay more than one month. Furthermore, 68% of them believe that treatment algorithms are the fastest methods of training. Therefore, based on these results, by employing web 2, a new model, is proposed to achieve faster and continues method for education. Functional assessment of the proposed model approved by IT professionals and its effectiveness evaluated through a descriptive study of the respondent population.
کلیدواژهها [English]
- Keywords: E-Learning
- Web2
- SMS
- New Educational Technologies
- Continuing Medical education
ارسال نظر در مورد این مقاله