فصلنامه علمی
کاربست فناوری در آموزش زبان
ذهنیت رشد زبان‌آموزان: آیا محتوای ترکیبی بازی‌‌گونه/تعاملی می‌تواند تفاوت ایجاد کند؟

زری سعیدی؛ نیلوفر نیکوبین

دوره 18، شماره 1 ، دی 1402، ، صفحه 149-166

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10088.2940

چکیده
  پیشینه و اهداف: روانشناسی آموزشی یکی از مفاهیم اساسی در حیطه تدریس و یادگیری است و نقشی کلیدی در هر بافت آموزشی از جمله آموزش زبان ایفا می کند. ذهنیت (چه ذهنیت رشد و یا ثابت) فراگیران ممکن است روی فرایند یادگیری تاثیرگذار باشد و فناوری با قابلیت حضور همه جائی خود احتمالا بتواند در ذهنیت دانش آموزان تغییر ایجاد کند. علیرغم این دعوی که ...  بیشتر

کاربست فناوری در آموزش زبان
تقویت ظرفیت یادگیری زبان به کمک رایانه با پیچ و تاب زیست محیطی: تأثیر یک تکلیف مبتنی بر رویکرد زبان شناسی زیست محیطی به کمک فناوری در تقویت دیدگاه های پایدار زیست محیطی در بین فراگیران زبان انگلیسی

سارا سادات حسینی؛ حسن سلیمانی؛ فاطمه همتی؛ جعفر افشین فر

دوره 18، شماره 1 ، دی 1402، ، صفحه 167-190

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10257.2980

چکیده
  پیشینه و اهداف: در پاسخ به اهمیت روزافزون آموزش های زیست محیطی پایدار، چشم انداز های آموزشی دستخوش دگرگونی های سریعی می شود و فرصت های جدیدی را برای کلاس های درس زبان های خارجی ارائه می کند تا نقشی متمایز در آشنا کردن زبان آموزان با مفاهیم و اصول اساسی سواد زیست محیطی ایفا کنند. این پژوهش با بهره گیری از مقیاس توسعه یافته جدید ارزشیابی ...  بیشتر