فصلنامه علمی
آموزش از راه دور
تأثیر انواع آموزش مجازی بر یادگیری مهارت‌های ادراکی – حرکتی در دانش‌آموزان پایه سوم ابتدائی

غلامرضا لطفی؛ سیدکاوس صالحی؛ فرزانه چایی چی

دوره 18، شماره 2 ، فروردین 1403، ، صفحه 453-464

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9901.2914

چکیده
  پیشینه و اهداف: همگام با پیشرفت تکنولوژی، روشی که یادگیرندگان با آن مهارت‌های جدید را یاد می‌گیرند نیز پیشرفت کرده است. به کمک اینترنت، طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای تقویت دانش و مهارت در اختیار علاقه‌مندان است. یادگیرندگان و آموزش‌دهندگان اکنون می‌توانند از مزایای آموزش برخط و غیربرخط استفاده کنند. با یادگیری غیربرخط، شرکت‌کنندگان ...  بیشتر

کاربست فناوری در آموزش زبان
ذهنیت رشد زبان‌آموزان: آیا محتوای ترکیبی بازی‌‌گونه/تعاملی می‌تواند تفاوت ایجاد کند؟

زری سعیدی؛ نیلوفر نیکوبین

دوره 18، شماره 1 ، دی 1402، ، صفحه 149-166

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10088.2940

چکیده
  پیشینه و اهداف: روانشناسی آموزشی یکی از مفاهیم اساسی در حیطه تدریس و یادگیری است و نقشی کلیدی در هر بافت آموزشی از جمله آموزش زبان ایفا می کند. ذهنیت (چه ذهنیت رشد و یا ثابت) فراگیران ممکن است روی فرایند یادگیری تاثیرگذار باشد و فناوری با قابلیت حضور همه جائی خود احتمالا بتواند در ذهنیت دانش آموزان تغییر ایجاد کند. علیرغم این دعوی که ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
نقش آموزش برخط در پرورش خودفرمانی فردی دانشجویان با تأکید بر سازه‌گرایی اجتماعی

امیر مرادی؛ سعید ضرغامی همراه

دوره 16، شماره 4 ، مهر 1401، ، صفحه 763-778

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8465.2675

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش برخط در بستر مجازی و از طریق اینترنت انجام می­شود و هدف آن فراهم آوردن فرصت­هایی برای آموختن است و خودفرمانی فردی دانشجویان در فرایند یاددهی- یادگیری یکی از عوامل تحقق این هدف است. لذا یکی از رسالت ­های دانشگاه ­ها، پرورش دانشجویان دارای منش خودفرمانی بوده تا هماهنگ با ارزش­هایی که پذیرفته ­اند زندگی ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
رابطه‌ی بین مشارکت فعال و پیشرفت تحصیلی در کلاس زبان انگلیسی برخط پس از شیوع کووید 19 در ایران

رضا نجاتی

دوره 15، شماره 4 ، مهر 1400، ، صفحه 623-634

https://doi.org/10.22061/tej.2021.7757.2571

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش برخط (برخط) به­ عنوان گونه­ ای از آموزش از راه دور و در دهه ­­های گذشته موردتوجه مدیران، استادان، دانشجویان و دیگران بوده است. در شرایط حادث از بیماری همه‌گیر کوید 19، آموزش برخط به یک نیاز تبدیل‌شده است. از جمله عوامل مؤثر در کارآمدی این نوع آموزش مشارکت فعال دانشجویان در فرایند یادگیری است. مشارکت فعال ...  بیشتر