فصلنامه علمی
فناوری آموزش- دوره متوسطه
تأثیر آموزش نسخه موبایل نرم‌افزار متلب بر نگرش و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه دهم رشته علوم انسانی

زینب چلیات؛ قاسم رکابدار؛ بهاره سلیمانی

دوره 17، شماره 4 ، مهر 1402، ، صفحه 743-754

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9455.2851

چکیده
  پیشینه و اهداف: گسترش روزافزون آموزش مجازی و دسترسی هرچه بیشتر افراد به ابزارهای ارتباط ‌جمعی ازجمله تلفن همراه، سبب شد که این ابزار، به‌ منظور افزایش سهولت یادگیری و انتقال بهینه اطلاعات، مورد اقبال قرار گیرد. از آن‌جا که این رسانه‌ها، نقش پل ارتباطی را بین معلم و یادگیرنده فراهم می‌سازند، به‌کارگیری به موقع و صحیح آن‌ها، می‌تواند ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
تأثیر یادگیری ریاضی به روش واک بر نگرش و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در آموزش مجازی دوران کرونا

نرگس بردیا؛ رحیم مرادی؛ بهمن یاسبلاغی شراهی

دوره 17، شماره 2 ، فروردین 1402، ، صفحه 421-432

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9527.2857

چکیده
  پیشینه و اهداف: امروزه امر آموزش در مدارس نیازمند به‌کارگیری روش‌هایی است که یادگیری برای دانش­ آموزان را لذت‌بخش و مؤثر نماید. از سوی دیگر، کاربست پیشنهادها و توجه به نتایج این پژوهش می­تواند سبب تغییر نگرش معلمان، برنامه­ریزان و سیاستگذاران آموزشی نسبت به کاربرد هرچه بیشتر و هدفمندتر رویکردهای جدید در آموزش شود. پژوهش حاضر ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
اثربخشی تدریس معکوس بر اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه پنجم شهرستان مرند

سودابه نیائی؛ علی ایمان زاده؛ شهرام واحدی

دوره 15، شماره 3 ، تیر 1400، ، صفحه 419-428

https://doi.org/10.22061/tej.2020.5908.2303

چکیده
  پیشینه و اهداف: یکی از روش های جدید در حوزه یاددهی و یادگیری، روش تدریس معکوس است. هدف از این مقاله بررسی تاثیر کلاس معکوس روی اضطراب ریاضی دانش‌آموزان و هم چنین عملکرد ریاضی آنان است.روش‌ها‌: جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش‌آموزان دختر پایه پنجم شهرستان مرند در سال تحصیلی 98-1397 بود. نمونه آماری به صورت هدفمند و از دو مدرسه همجوار ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
آموزش الکترونیکی ریاضی مبتنی بر حل مسئله با طراحی نرم‌افزار جدید و بررسی تأثیر آن بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم

محمد جعفرآبادی آشتیانی؛ منصور نعمانوف

دوره 15، شماره 2 ، فروردین 1400، ، صفحه 207-222

https://doi.org/10.22061/tej.2020.6376.2389

چکیده
  پیشینه اهداف: ازآنجایی‌که روش آموزش مبتنی بر حل مسأله  روشی کارا، پذیرفته‌شده و دانش‌آموز محور می‌باشد و در این روش یادگیرنده در کل فرآیند آموزش و یادگیری فعال است، روشی مناسب برای آموزش مفاهیم ریاضی است. بااین‌حال پژوهشگران خاطرنشان کرده‌اند که اجرای این روش به شیوه سنتی با محدودیت‌های جدی نظیر کمبود منابع مالی، کمبود زمان ...  بیشتر