فصلنامه علمی
کاربرد بازی در آموزش
بررسی تاثیر بازیگونگی بر عملکرد تحصیلی افراد با توجه به ویژگیهای فردی مخاطبین

سید امیر حسین حسینی اناری؛ محمود نشاطی

دوره 13، شماره 3 ، تیر 1398، ، صفحه 499-510

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3524.1895

چکیده
  پیشینه و اهداف:در سالهای اخیر شاهد رشد چشمگیر رسانه بازی‌های دیجیتال در سرگرمی و فرهنگ عامیانه مردم بوده‌ایم. بازی‌ها به‌صورت پایدار و مستحکم در فرهنگ انسانی تثبیت‌شده و به‌طور مداوم بر زندگی اجتماعی و اوقات فراغت آنها در مقیاس بی‌سابقه‌ای تأثیر گذاشته‌اند. ازجمله دستاوردهایی که رسانه بازی­های دیجیتال به دنبال دارد محرک ...  بیشتر

داده کاوری
کاربرد فنون داده‌کاوی برای پیش‌بینی وضعیت سلامت روان دانشجویان با هدف بهبود وضعیت آموزش

حمیدرضا کوشا؛ ثناء دنگ کوب؛ امیرعباس برزنونی

دوره 13، شماره 1 ، دی 1397، ، صفحه 49-62

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3075.1779

چکیده
  پیشینه و اهداف: داده‌ مربوط به سلامت روان دانشجویان چندین سال است که در سیستم‌های اطلاعاتی دانشگاه‌های سراسر کشور ثبت می‌شود و به علت حجم بالای آن روش‌های معمول آماری و روان‌کاوی برای پیش‌بینی الگوها و عوامل مؤثر بر سلامت روان دانشجویان کارایی لازم را ندارد. این‌جاست که فن داده‌کاوی مفید واقع شده و کمک می‌کند بر اساس مجموعه ...  بیشتر