فصلنامه علمی
فناوری آموزش- آموزش عالی
سنجش میزان اثربخشی دو راهبرد مشارکتی ویکی در ارتقای کیفیت نگارش آکادمیک آزمون آیلتس

منوچهر جعفری‌گهر؛ مهدی کرمی

دوره 11، شماره 1 ، دی 1395، ، صفحه 35-49

https://doi.org/10.22061/tej.2016.608

چکیده
  بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس در سراسر دنیا همچنان در زمینة تسلّط بر مهارت­های موردنیاز برای نگارش آکادمیک مشکلات زیادی دارند. شاید نگارش مشارکتی در سامانة اینترنتی ویکی راه‌حل خوبی برای رفع این مشکل باشد. ازاین‌رو، مطالعة حاضر به بررسی و مقایسة میزان اثربخشی راهبرد تک­نویسنده ویرایش توسط همکلاسی و راهبرد چند نویسنده با هم ...  بیشتر

فناوری آموزش- دوره متوسطه
بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری وب 2 از دیدگاه دبیران متوسطه بر اساس مدل پذیرش فناوری3

طاهره یعقوبی؛ محمد ابویی اردکان؛ فاطمه گوینده نجف آبادی

دوره 8، شماره 4 ، مهر 1393، ، صفحه 231-244

https://doi.org/10.22061/tej.2014.9

چکیده
  امروزه دانش­آموزان به ­عنوان بومیان دیجیتال در شبکه­های اجتماعی، سایت­های اجتماعی، وبلاگ­نویسی و دیگر کاربرد­های وب 2 فعال هستند، در حالی که به نظر می­رسد دبیران به ­عنوان مهاجران دیجیتال نسبت به آنان از تمایل کمتری برای استفاده از این فناوری­ها برخوردارند. با توجه به شکاف آشکار بین بومیان و مهاجران دیجیتال، و با ...  بیشتر