فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی- مجازی
بررسی ادراک معلمان در طول همه‌گیری کووید19: یادگیری الکترونیکی، یادگیری ترکیبی یا آموزش حضوری؟

الهام اکبری؛ طاهره یزدی نژاد؛ رضوان نظری؛ مبین تاتاری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 دی 1402

https://doi.org/10.22061/tej.2023.10228.2970

چکیده
  پیشینه و اهداف: یادگیری ترکیبی به عنوان یک مفهوم کلیدی در حوزه آموزش، اهمیت ویژه‌ای دارد. با ظهور ویروس کرونا و پدیده همه‌گیری، اهمیت این نوع آموزش بیش از پیش آشکار شد. به‌عبارت دیگر، یادگیری ترکیبی می‌تواند نقشی حیاتی در حل مسائل و سهولت فرآیند آموزش داشته باشد. مطالعه حاضر کوشیده است تا ادراک معلمان را نسبت به انواع مدل‌ها و رویکردهای ...  بیشتر

آموزش از راه دور
تأثیر انواع آموزش مجازی بر یادگیری مهارت‌های ادراکی – حرکتی در دانش‌آموزان پایه سوم ابتدائی

غلامرضا لطفی؛ سیدکاوس صالحی؛ فرزانه چایی چی

دوره 18، شماره 2 ، فروردین 1403، ، صفحه 453-464

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9901.2914

چکیده
  پیشینه و اهداف: همگام با پیشرفت تکنولوژی، روشی که یادگیرندگان با آن مهارت‌های جدید را یاد می‌گیرند نیز پیشرفت کرده است. به کمک اینترنت، طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای تقویت دانش و مهارت در اختیار علاقه‌مندان است. یادگیرندگان و آموزش‌دهندگان اکنون می‌توانند از مزایای آموزش برخط و غیربرخط استفاده کنند. با یادگیری غیربرخط، شرکت‌کنندگان ...  بیشتر