فصلنامه علمی
دوره 18 (1403)
دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
رویکردهای نوین آموزشی
رهیافتی بر آموزش پویا و هدفمند دروس پایه معماری

بابک مطیعی؛ فاطمه مهدیزاده سراج؛ قادر بایزیدی

دوره 13، شماره 1 ، دی 1397، ، صفحه 191-202

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3076.1781

چکیده
  پیشینه و اهداف: معماری، دانشی است که زیبایی شناسی و تجربه­های حسی در آن بسیار مهم بوده و عمل خلاق روشی برای تفکر و فهمیدن می­باشد. استفاده از آموزش ترکیبی در دروس پایه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به عبارتی، آموزش ترکیبی در به انجام رساندن موفقیت­آمیز اهداف آموزشی بسیار مهم می­باشد. با استفاده از شیوه­های کارآمد آموزشی ...  بیشتر

علوم تربیتی
رابطه هوش هیجانی و مؤلفه‌های آن با علائم اضطرابی دانش‌آموزان المپیادی کشور

عبدالمحمد طاهری؛ نجف طهماسبی پور

دوره 12، شماره 2 ، فروردین 1397، ، صفحه 131-139

https://doi.org/10.22061/jte.2018.2848.1729

چکیده
  پیشینه و اهداف: هوش هیجانی مجموعه‌ای از توانایی‌های اجتماعی و هیجانی انسان است که به شخص در حل مشکلات روزمره و تعامل با دیگران کمک می‌کند. اگرچه بهره هوشی عمومی نسبتا ثابت است، اما هوش هیجانی می‌تواند ایجاد و آموزش داده شود و سازمان‌ها و شرکت می‌توانند هوش هیجان را بیازمایند و یاد بدهند. هوش هیجانی به توانایی کنترل احساسات و عواطف ...  بیشتر

روانشناسی فناوری آموزش
بررسی رابطه هوش هیجانی و مهارت های طراحی در دانشجویان معماری

سجاد نازی دیزجی

دوره 7، شماره 1 ، دی 1391، ، صفحه 21-32

https://doi.org/10.22061/tej.2012.167

چکیده
  شناخت عوامل ذهنی و روانشناختی موثر در طراحی معماری، از شاخص های مهم آموزش معماری می باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه هوش هیجانی و مهارت های طراحی معماری در دانشجویان معماری دانشگاه غیر انتفاعی دیلمان انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان کارشناسی نا پیوسته رشته معماری دانشگاه دیلمان می باشد که بر اساس فرمول تخمین ...  بیشتر

روانشناسی تربیتی
رابطه بین هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی

مریم مشکوه

دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1390، ، صفحه 105-108

https://doi.org/10.22061/tej.2011.284

چکیده
  هوش هیجانی توانایی فرد در کنترل احساس خود و دیگران و تمایز قائل شدن بین اثرات مثبت و منفی احساسات و استفاده از اطلاعات احساسی برای راهبرد تفکر و عمل می­باشد. این مطالعه برای یافتن ارتباط بین هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی انجام شد. همبستگی بین نمره حاصل از تست هوش هیجانی و معدل درسی دانشجویان محاسبه شد. شرکت کنندگان در این مطالعه دانشجویان ...  بیشتر