فصلنامه علمی
آموزش از راه دور
فراتحلیل اثربخشی آموزش‌های از راه دور در فعالیت‌های یاددهی-یادگیری آموزش عالی

افشین موسوی چلک؛ حسن کاویانی

دوره 13، شماره 1 ، دی 1397، ، صفحه 63-73

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3054.1776

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش عالی در طول دو دهه گذشته با چالش­ها و مسایل بسیاری مواجه بوده است که از میان آنها می­­توان به این موارد اشاره کرد: ناتوانی در تولید دانش نظری و مصرف دانش­های بنیادی و نظری تولید شده در سایر کشور­های جهان، کاربردی نبودن آموزش­های دانشگاهی، فقدان رابطه نامناسب بین دانشگاه و سایر بخش­های اجتماعی، بی­توجهی ...  بیشتر

یادگیری سیار
ارائه چارچوبی برای پذیرش آموزش سیار

حسن ختن لو؛ الهام باتمانقلیچی

دوره 7، شماره 2 ، فروردین 1392، ، صفحه 119-126

https://doi.org/10.22061/tej.2013.331

چکیده
  این تحقیق با انگیزه پیاده سازی آموزش سیار در بین داوطلبان ورود به دانشگاه و با هدف ارائه چارچوبی نوین برای پذیرشآموزش سیار به تحقیق در مورد پذیرش آموزش سیار در میان داوطلبان ورود به دانشگاه می پردازد. در این پژوهش تعاریفی از آموزشسیار، مدل های مورد استفاده در این تحقیق(مدل پذیرش تکنولوژی، تئوری اشاعه نوآوری، مدل دلون و مک لین و مدل ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
ساماندهی فرآیند یادگیری از نظام آموزش از راه دور در رشته معماری

هاشم هاشم نژاد؛ سید باقر حسینی؛ وحید وزیری

دوره 4، شماره 3 ، تیر 1389، ، صفحه 201-212

https://doi.org/10.22061/tej.2010.1356

چکیده
  کیفیت آموزشی و سطح یادگیری فراگیران آموزش از راه دور در مقایسه با آموزش حضوری یکی از مسائل مهم و مورد بحث متولیان این نظام به خصوص در رشته­های عملی و عملی- نظری مانند معماری  است. وجود دروس متنوع در رشته معماری از دروس نظری صرف گرفته تا دروس کاملاً عملی چگونگی بهره­گیری از آموزش از راه دور در انتقال تجربیات مدرس به دانشجو را به ...  بیشتر