فصلنامه علمی
فناوری آموزش- دوره پیش از دبستان
اصول طراحی فضاهای باز آموزشی دختران و پسران 3-6سال بر اساس مدل خلاقیت شش وجهی

ریحانه سادات طباطبایی یگانه؛ مینو شفایی؛ فرهنگ مظفر؛ بهرام صالح صدق پور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 تیر 1404

https://doi.org/10.22061/tej.2024.9458.2849

چکیده
  پیشینه و اهداف: اهمیت خلاقیت در عصر حاضر و در جوامع امروزی بر کسی پوشیده نیست. جامعه موفق، جامعه ای خواهد بود که اساس خود را بر خلاقیت نهاده باشد. همچنین محیط(محیط اجتماعی و محیط فیزیکی) می تواند نقش مؤثری در راستای افزایش خلاقیت افراد برعهده داشته باشد و فضای باز آموزشی یک نمونه مهم از محیط فیزیکی مؤثر برخلاقیت است. یکی از عواملی که ...  بیشتر

محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری
بررسی طراحی فضای آموزشی با رویکرد کاهش استرس با استفاده از طراحی بیوفیلیک (زیست گرا)

مصطفی ارغیانی؛ محی الدین صفار؛ محمد مهوش

دوره 17، شماره 2 ، فروردین 1402، ، صفحه 449-468

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9338.2834

چکیده
  پیشینه و اهداف: امروزه یادگیری علوم مختلف به یکی از نیازهای اساسی انسان‌ها تبدیل‌شده است و موانع متعددی وجود دارد که سرعت یادگیری را کاهش می‌دهد؛ ازجمله این موانع می‌توان به استرس اشاره کرد. استرس نوعی پاسخ به تغییرات عاطفی یا فیزیکی ایجادشده در محیط و شرایط زندگی دانش­آموزان است که می‌تواند با توجه به سن، موقعیت زندگی و شخصیت ...  بیشتر