فصلنامه علمی
آموزش فنی حرفه ای
تجربه آموزش طراحی در مدارس معماری

مهران علی الحسابی؛ سعید نوروزیان ملکی

دوره 3، شماره 3 ، تیر 1388، ، صفحه 207-220

https://doi.org/10.22061/tej.2009.1329

چکیده
  این نوشتار در پی تأکید بر آموزش معماری کارآمدتر است تا معماران قادر به خلق محیط­هایی انسانی در راستای پاسخ به نیازهای اجتماعی، فرهنگی و محیطی طراحی شوند. منظور از محیط­های انسانی، محیط­هایی است که فعالیت­های انسانی به صورت تعریف­شده در آنها انجام می­شود. فعالیت­هایی که بازتابی از معیارهای رفتاری و فرهنگی مشخص ­شده توسط ...  بیشتر

معماری
شناسایی عوامل مؤثّر ارتقای آموزش طراحی مجتمع‌های زیستی

مهران علی الحسابی؛ همایون اربابیان؛ مهرداد یوسف زمانی

دوره 3، شماره 2 ، فروردین 1388، ، صفحه 119-131

https://doi.org/10.22061/tej.2009.1322

چکیده
  این مطالعه با هدف شناسایی عوامل مؤثّر در ارتقای آموزش طراحی مجتمع­های زیستی، جهت دستیابی به این هدف از شش گروه مرتبط با موضوع یعنی استادان درس طراحی معماری، استادان دروس مرتبط با معماری، معماران دست اندرکار طراحی مسکن، دانشجویانی که درس را گذرانده و در دفاتر مهندسی مشغول به کار شده اند، دانشجویان کارشناسی معماری که در حال گذراندن ...  بیشتر