نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران،تهران،ایران
چکیده
این نوشتار در پی تأکید بر آموزش معماری کارآمدتر است تا معماران قادر به خلق محیطهایی انسانی در راستای پاسخ به نیازهای اجتماعی، فرهنگی و محیطی طراحی شوند. منظور از محیطهای انسانی، محیطهایی است که فعالیتهای انسانی به صورت تعریفشده در آنها انجام میشود. فعالیتهایی که بازتابی از معیارهای رفتاری و فرهنگی مشخص شده توسط جامعه بوده و مسائلی مانند اقتصاد، اکولوژی و اجتماع را در بر میگیرند و سبب محیطهای زیستی میشوند. مقاله با بررسی و تحلیل معیارهای آموزش و محتوای آموزشی مدارس مختلف معماری، تلاش خواهد نمود تا گسست موجود میان آموزشهای صرفاً عملی و نظری در فرآیند آموزشی معماری را مشخص سازد. این تحقیق به ارائه روشهایی جهت پر نمودن این فواصل میپردازد؛ و در عین حال مفاهیم نظری موردنیاز برای ایجاد محیطهای انسانی را نیز به صورت توأمان در نظر دارد. این امر فهم جامعی از دو روش آموزش معماری مختلف، امّا وابسته را ضروری میسازد و به شناخت دو پایة اصلی این آموزش، یعنی پایة عملی و مهارتی، و پایة تئوری و نظری، مدد میرساند.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Experience of Design Education in Schools of Architecture
نویسندگان [English]
- M. Al al Hesabi
- S. Norouzian Maleki
Faculty of Architectural and Urban Engineering, Iran University of Science and Technology,Tehran.Iran
چکیده [English]
This paper argues for a more responsive architectural pedagogy that enables future architects to create human environments and that emerges from and responds to societal, cultural, and environmental needs. Human environments are those that enhance, celebrate, and support human activities, those that reflect behavioral and cultural norms defined by society, those that ultimately integrate economy, ecology, and society into systems or are simply those everyday environments. A critical analysis of a number of thematic issues is provided to delineate the gaps between skill-based and knowledge-based pedagogies in the educational process of architecture. The paper provides a number of scenarios that help bridge these gaps while integrating knowledge contents necessary for creating human environments. This mandates a comprehensive understanding of two different but related types of pedagogies in architecture: skill-based and knowledge-based.
کلیدواژهها [English]
- Architectural education
- educational process
- architectural schools
- theoretical and practical basis
- design studio
ارسال نظر در مورد این مقاله