فصلنامه علمی
محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری
واکاوی ارزیابی تأملی و کاربست آن در آموزش معماری در میان مدرسان

مریم حسینی؛ سیدباقر حسینی؛ فرهنگ مظفر

دوره 17، شماره 2 ، فروردین 1402، ، صفحه 343-356

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8587.2689

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش همراه با تأمل، در پژوهش‌های گوناگونی مورد بررسی قرار گرفته است. تأمل در هنگام آموزش معماری همراه با طراحی، به دانشجو کمک می‌کند که ایده طراحی را ارزیابی و اصلاح نماید و این روند رفت و برگشتی مجدداَ تکرار می‌شود. کاربست آموزش تأملی در رشته معماری و در حین طراحی و میزان پایبندی مدرسان به این شیوه آموزشی در آتلیه‌ها، ...  بیشتر

معماری
اصول طراحی فضاهای باز دانشگاهی بر اساس مدل سرزندگی و ارتقاء آموزش

سعید عظمتی؛ فرهنگ مظفر؛ بهرام صالح صدق پور؛ سیدباقر حسینی

دوره 12، شماره 2 ، فروردین 1397، ، صفحه 161-170

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3160.1801

چکیده
  پیشینه و اهداف: امروزه مسئله الگوهای یاددهی و یادگیری و فعالیت‌های گروهی از مسائل مورد توجه حوزه‌های مرتبط با آموزش در دانشگاه‌ها می باشد. چگونگی دستیابی به الگوهای یاددهی ویادگیری جایگاه ویژه­ای در میان صاحب نظران علوم کسب نموده است. در سال‌های اخیر با توجه به رشد روز افزون و وسعت تغییرات روش‌های آموزشی، سازگار نمودن بستر یادگیری ...  بیشتر