فصلنامه علمی
تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی
بررسی اثر تقسیم توجه و خودتنظیمی در محیط‌های یادگیری چند رسانه‌ای بر یادگیری و بار شناختی ادراک‌شده دانش‌آموزان

فاطمه کدخداوند؛ اکبر مومنی راد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 بهمن 1403

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10617.3036

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش و یادگیری بر پایه ارتباط صحیح ایجاد می­شود و این ارتباط، وابسته به انتخاب رسانه مناسب است. چندرسانه­ای­ها با توجه به مزایای متعدد، از رسانه­های تأثیرگذار بر یادگیری است؛ اما در برخی موارد، علی‌رغم وقت و هزینه بسیار برای طراحی چندرسانه­ای­ها، نتایج رضایت‌بخش نیست. عدم توجه به اصول طراحی آموزشی، ویژگی­های ...  بیشتر

فناوری آموزش- تربیت معلم
تأثیراجتماع یادگیری معلمان بر بهبود تلفیق فناوری آنها در کلاس درس

محمدرضا رحیمی؛ مریم پورجمشیدی؛ اکبر مومنی راد

دوره 16، شماره 4 ، مهر 1401، ، صفحه 661-680

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8345.2653

چکیده
  پیشینه و اهداف:  مهارت تلفیق فناوری در کلاس درس جزء صلاحیت­های ضروری معلمان در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می­شود و تحقق استانداردهای جدید یادگیری و برآورده شدن نیازهای یادگیرندگان در قرن حاضر در گروی این صلاحیت است. از مهم‌ترین مسائل و چالش­ های موجود در این زمینه، پایین بودن دانش، مهارت و نگرش معلمان در دست‌بابی ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
اعتبارسنجی الگوی انگیزشی برای تدریس مبتنی بر وب.

سید عبدالله قاسم تبار؛ اکبر مومنی راد؛ وحید صالحی؛ راضیه صالحی

دوره 11، شماره 3 ، تیر 1396، ، صفحه 181-182

https://doi.org/10.22061/tej.2023.2331.1601

چکیده
  هدف کلی پژوهش حاضر اعتبارسنجی بیرونی الگوی ارائه شده برای تدریس مبتنی بر وب با تاکید بر نقش معلم است. الگوی ارائه شده بر اساس نظریۀ خود-تعیین‌گری و شامل سه مقولۀ اصلی (حضور اجتماعی، درگیر شناختی، و مدیریت) و نه خرده مقوله است. جامعه آماری پژوهش کل دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه خوارزمی تهران (واحد پردیس کرج) در سال تحصیلی 94-95 می‌باشند. ...  بیشتر