فصلنامه علمی
فناوری آموزش
بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش سامانه شاد در میان معلمان ابتدایی شهر تبریز

سمیه دمساز؛ کیومرث تقی پور؛ فیروز محمودی

دوره 18، شماره 3 ، تیر 1403، ، صفحه 683-696

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10408.3008

چکیده
  پیشینه و اهداف: توسعه و استقرار فناوری­های آموزشی در محیط­های آموزشی برای برخورداری از مزایای آن کافی نیست؛ بلکه باید به وسیله کاربران پذیرفته شود. پذیرش فناوری، به علاقه مشهود در بین یک گروه برای استفاده از فنآوری اطلاعات و ارتباطات به‌منظور انجام وظایفی که این فناوری­ها برای پشتیبانی از آن‌ها طراحی شده‌اند، اشاره دارد. پذیرش ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
ارزیابی میزان شکاف دیجیتالی در آموزش متوسطه دوم شهر تبریز در شرایط کووید-19 و شناسایی عوامل مؤثر بر آن

کیومرث تقی پور؛ فیروز محمودی؛ میکائیل عباسی؛ مهری محمدی

دوره 16، شماره 3 ، تیر 1401، ، صفحه 553-570

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8541.2687

چکیده
  پیشینه و اهداف: شکاف دیجیتالی (Digital Divide) به نابرابری در عرصه­ فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اشاره دارد. نابرابری میان افرادی که دسترسی مؤثر به فناوری دیجیتال و اطلاعات دارند و کسانی که دسترسی بسیار محدود دارند و یا دسترسی ندارند. با توجه به اینکه آموزش و پرورش ایران بدون آمادگی و برنامه ­ریزی لازم وارد عرصه­ ارائه­ آموزش در ...  بیشتر