فصلنامه علمی
فناوری آموزش- آموزش عالی
بررسی میزان اثربخشی وسایل ارتباطی نوین آموزشی در مقایسه با روش‌های سنتی در راستای دانش‌افزایی بهره‌‌برداران منابع آب

خلیل میرزائی؛ مرجان سپه پناه

دوره 14، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 405-414

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3897.1956

چکیده
  پیشینه و اهداف: در طی دهه­های اخیر، توسعة بخش کشاورزی و روستایی بسیار مورد توجه بوده و در برخی موارد نیز از آن به مثابه محور توسعه یادشده است. از آنجا که توسعة کشورها بدون افراد کارآمد ناممکن است، آموزش از اولویت­های هر کشوری و از آن جمله ایران تلقی می­شود. آموزش الکترونیکی با روش­های نوین ارتباطی یکی از نظام­های آموزشی است ...  بیشتر

یادگیری الکترونیکی
بررسی موانع توسعه آموزش الکترونیکی در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا (مقایسه نظرات اعضاء هیأت علمی و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا)

خلیل میرزائی؛ حشمت اله سعدی؛ مرجان سپه پناه

دوره 13، شماره 2 ، فروردین 1398، ، صفحه 462-470

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3143.1795

چکیده
  پیشینه و اهداف مسأله ارتقاء کیفیت آموزش همواره مورد توجه بوده است و روزبه­روز اهمیت بیش­تری پیدا می­کند. پیشرفت­های اخیر در صنعت رایانه و اطلاع­رسانی، ورود و ظهور شبکه­های اطلاع­رسانی و فناوری­های ارتباطی، شیوه‌ها و روش­های جدیدی را پیش­روی طراحان، برنامه­ریزان، مدیران و مجریان برنامه­های آموزشی قرار داده ...  بیشتر

برنامه ریزی درسی
مربیان در مؤسسات آموزش کشاورزی با توجه به برنامه ریزی آموزشی به چه نوع توسعه دانش - مهارتی نیازمندند؟

مرجان سپه پناه؛ علی اصغر میرک زاده؛ محمد مسعود فرشادیان

دوره 8، شماره 1 ، دی 1392، ، صفحه 23-31

https://doi.org/10.22061/tej.2013.107

چکیده
  چکیده: هدف از این مطالعه، بررسی سطح دانش - مهارت کنونی و مورد نیاز مربیان مؤسسات آموزش کشاورزی از دیدگاه دانشجویان کشاورزی در (n= نفر از دانشجویان مراکز آموزش کشاورزی استان همدان و کرمانشاه است که ( 398 (N= برنامه ریزی آموزشی است. جمعیت مورد مطالعه( 1214 نفر از آنان به روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک از جدول کوکران انتخاب شدند. داده های این ...  بیشتر