فصلنامه علمی
برنامه ریزی درسی
بررسی ویژگی های مطلوب برنامه درسی آموزش همراه با تولید در هنرستان های کاردانش(مطالعه موردی:رشته خیاطی)

اسکندر فتحی آذر؛ غلامحسین میکائیلو؛ یوسف ادیب؛ علی اصغر خلاقی

دوره 11، شماره 4 ، مهر 1396، ، صفحه 301-312

https://doi.org/10.22061/jte.2017.729

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین ویژگی های مطلوب برنامه درسی آموزش همراه با تولید در رشته خیاطی شاخه کاردانش صورت پذیرفته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و به روش توصیفی–پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل کل هنرآموزان رشته خیاطی شاخه کاردانش کشور بوده که از مجموع 1720 هنرآموز رشته خیاطی، مطابق با فرمول کوکران 314 نفر به شیوه تصادفی طبقه ای ...  بیشتر

فناوری آموزش- دوره متوسطه
بررسی تجارب معلمان و دانش‌آموزان دوره متوسطه در استفاده از فنآوری

محسن تقی زاده؛ اسکندر فتحی آذر؛ حمداله حبیبی

دوره 9، شماره 4 ، مهر 1394، ، صفحه 267-278

https://doi.org/10.22061/tej.2015.379

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، مطالعه تجارب معلمان و دانش­آموزان دوره­ی متوسطه در استفاده از فنآوری بوده است. در این پژوهش از روش تحقیق کیفی و از نوع پدیدارشناسی استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه دبیران و دانش­آموزان دوره متوسطه شهر بهبهان بود. بنابراین بر اساس روش نمونه­گیری هدفمند، مصاحبه­های نیمه­سازمان­یافته با هشت معلم و شش ...  بیشتر