نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 علوم کامپیوتر، دانشگاه سیستان و بلوچستان،ایران
2 علوم کامپیوتر، دانشگاه سیستان و بلوچستان
3 علوم کامپیوتر،دانشگاه سیستان و بلوچستان،ایران
چکیده
یادگیری الکترونیکی با از بین بردن محدودیت زمان و مکان کلاس حضوری، کاربرد گستردهای در ارتباط بین دانشجو و آموزگار پیدا کرده است. از سوی دیگر مؤلفههای هوشمندی مانند فراهم ساختن بازخورد و راهنمایی برای دانشجو کیفیت آموزش را افزایش میدهد، اما روشهای کنونی هوشمندسازی هزینه پیادهسازی بالایی دارند. این پژوهش روشی جدید برای هوشمندی یادگیری الکترونیکی با هزینه پایین معرفی مینماید. هوشمندی در دو مؤلفه ارزیابی دانش و انتخاب راهنمایی مناسب حین حل مسأله نمود مییابد. در این روش از شبکه بیزی برای ارزیابی دانش دانشجو و از شبکه عصبی مصنوعی برای انتخاب راهنمایی مناسب استفاده میشود. ساختار هر دو شبکه تنها توسط داده آموزشی تعیین میشود. روش پیشنهادی بر روی یک سیستم یادگیری الکترونیکی پیاده سازی شده و ارزیابی میشود. دقت بالای 90 درصدی هر دو شبکه و هزینه پیادهسازی پایین از مهمترین مزایای روش پیشنهادی است. همچنین ساختار مبتنی بر داده آموزشی دو شبکه امکان استفاده از آن را در سیستمهای متنوع یادگیری الکترونیکی در حال استفاده با دامنههای گوناگون دانش فراهم میآورد.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
A New Approach To Improve E-Learning
نویسندگان [English]
- H. Banadkouki 1
- K. Abbasi 2
- A. Rahati 3
1 Computer Science, Sistan and Baluchestan University, Iran
2 Computer Science, Sistan and Baluchestan University, Iran
3 Computer Science, Sistan and Baluchestan University, Iran
چکیده [English]
: E-learning, by eliminating the limitation of space and time to attend in classes, has found a widespread use in communication between students and teachers. On the other hand, intelligence components, such as providing feedback and hint for students will increase the quality of education. But current methods for implementation of intelligent have high costs. This paper introduces a new method to provide intelligent e-learning at a low cost. Intelligence emergences in two components, including knowledge assessment and selection of appropriate hint during the problem solving. In this approach, a Bayesian network utilized to assess student knowledge and an Artificial Neural network utilized to select the appropriate hint. The structure of both networks is determined by training data. The proposed method is implemented and assessed in an e-learning system. The above 90 percent accuracy in both networks and low implementation cost are of the important advantages of the proposed method. The structure of the two networks which is based on training data makes it possible to use it in a variety of systems use e-learning systems with a diverse range of knowledge.
کلیدواژهها [English]
- e-Learning
- Intelligent Learning
- Bayesian Networks
- Artificial neural network
ارسال نظر در مورد این مقاله