نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران
2 گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطالعات، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران
چکیده
امروزه در جهان و بالتبع در کشور ما ایران نظام آموزش دور محور در مقاطع مختلف آموزش به صورت روزافزون در حال توسعه میباشد. نظامهای آموزشی جهان در شرایط حاضر رویکردی متفاوت نسبت به گذشته در زمینه آموزش و روشهای آن اتخاذ نمودهاند و در این راستا سعی نمودهاند از مشارکت گستردهتر و عملی دانشآموزان در زمینه آموزش به منظور ارتقاء کیفیت و ایجاد تعامل بین دبیران و دانشآموزان استفاده نمایند.
در این تحقیق که به منظور سنجش میزان موفقیت نظام آموزش دورمحور تعاملی مبتنی بر وب2در مدارس تهران عنوان شده است از مدل تحقیق موفقیت سیستم اطلاعاتی/ تجارت الکترونیکی اصلاح شده وانگ و چیو (2011) استفاده شد که در نهایت جهت بررسی عوامل تأثیرگذار در سنجش موفقیت و آزمون مدل تحقیق، دادههای جمعآوری شده از 402 دانشآموز مقطع متوسطه شهر تهران توسط پرسشنامهای با 32 سؤال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که کیفیت اطلاعات، کیفیت سیستم و کیفیت خدمات بر کیفیت ارتباطات در یک سیستم یادگیری الکترونیکی2 تأثیر مثبت دارند. همچنین سه عامل یاد شده بر رضایت کاربران و قصد وفاداری در یک سیستم یادگیری الکترونیکی2 نیز به طور مثبت تأثیرگذارند. در مجموع توجه هر چه بیشتر به عوامل ذکر شده، باعث افزایش سطح کیفی آموزش و موفقیت نظام آموزش دورمحور تعاملی مبتنی بر وب2در مدارس متوسطه شهر تهران خواهد شد.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Evaluating the Effective Factors on Students Success in Interactive Distance Learning Education Based on Web2 in High Schools
نویسندگان [English]
- M, Tayefi NasrAbadi 1
- D. Karimzadegan Moghaddam 2
- D. Vahdat 2
1 Computer Engineering and Information Technology Department, Payame Noor University, Tehran, Iran
2 Computer Engineering and Information Technology Department, Payame Noor University, Tehran, Iran
چکیده [English]
Nowadays in the world and also in our country distance learning education is extended day by day. Educational systems now have a different approach in terms of teaching. They also used more cooperation of students in terms of increasing the quality of teaching. This study was designed to provide a framework for evaluating the success of an interactive training system from a distance based on the web 2 in Tehran schools, The research model of Wang and Chiu (2011) was used to evaluate factors influencing the success of the measure and test the research model, data were collected from 402 high school students in Tehran by a questionnaire with 32 questions.
Results showed that information quality, system quality and service quality have a positive impact on relationship quality in an e-learning 2 training system. The above three factors has positive effects on users' satisfaction and loyalty intention in an e-learning system 2 will also contribute. In addition, more attention to aforementioned factors cause increase the quality of education and educational system success in distance learning education based on Web2 in Tehran high schools.
کلیدواژهها [English]
- Web2
- Communication Quality
- User Satisfaction
- Loyalty Intention
- Information Quality
ارسال نظر در مورد این مقاله