فصلنامه علمی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران

2 گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطالعات، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران

چکیده

امروزه در جهان و بالتبع در کشور ما ایران نظام آموزش دور محور در مقاطع مختلف آموزش به صورت روزافزون در حال توسعه می­باشد. نظام­های آموزشی جهان در شرایط حاضر رویکردی متفاوت نسبت به گذشته در زمینه آموزش و روش­های آن اتخاذ نموده­اند و در این راستا سعی نموده­اند از مشارکت گسترده­تر و عملی دانش­آموزان در زمینه آموزش به منظور ارتقاء کیفیت و ایجاد تعامل بین دبیران و دانش­آموزان استفاده نمایند.
 در این تحقیق که به منظور سنجش میزان موفقیت نظام آموزش دورمحور تعاملی مبتنی بر وب2در مدارس تهران عنوان شده است از مدل تحقیق موفقیت سیستم اطلاعاتی­/ تجارت الکترونیکی اصلاح شده وانگ و چیو (2011) ‌استفاده شد که در نهایت جهت بررسی عوامل تأثیرگذار در سنجش موفقیت و آزمون مدل تحقیق، داده­های جمع­آوری شده از 402 دانش­آموز مقطع متوسطه شهر تهران توسط پرسشنامه­ای با 32 سؤال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که کیفیت اطلاعات، کیفیت سیستم و کیفیت خدمات بر کیفیت ارتباطات در یک سیستم یادگیری الکترونیکی2 تأثیر مثبت دارند. همچنین سه عامل یاد شده بر رضایت کاربران و قصد وفاداری در یک سیستم یادگیری الکترونیکی2 نیز به طور مثبت تأثیرگذارند. در مجموع  توجه هر چه بیشتر به عوامل ذکر شده، باعث افزایش  سطح کیفی آموزش و موفقیت نظام آموزش دورمحور تعاملی مبتنی بر وب2در مدارس متوسطه شهر تهران خواهد شد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

Evaluating the Effective Factors on Students Success in Interactive Distance Learning Education Based on Web2 in High Schools

نویسندگان [English]

  • M, Tayefi NasrAbadi 1
  • D. Karimzadegan Moghaddam 2
  • D. Vahdat 2

1 Computer Engineering and Information Technology Department, Payame Noor University, Tehran, Iran

2 Computer Engineering and Information Technology Department, Payame Noor University, Tehran, Iran

چکیده [English]

Nowadays in the world and also in our country distance learning education is extended day by day. Educational systems now have a different approach in terms of teaching. They also used more cooperation of students in terms of increasing the quality of teaching. This study was designed to provide a framework for evaluating the success of an interactive training system from a distance based on the web 2 in Tehran schools, The research model of Wang and Chiu (2011) was used to evaluate factors influencing the success of the measure and test the research model, data were collected from 402 high school students in Tehran by a questionnaire with 32 questions.
Results showed that information quality, system quality and service quality have a positive impact on relationship quality in an e-learning 2 training system. The above three factors has positive effects  on users' satisfaction and loyalty intention in an e-learning system 2 will also contribute. In addition, more attention to aforementioned factors cause increase the quality of education and educational system success in distance learning education based on Web2 in Tehran high schools.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Web2
  • Communication Quality
  • User Satisfaction
  • Loyalty Intention
  • Information Quality
[1] Asheghi,zhaleh(1390). Provide a mechanism for the evaluation of E-learning systems in Iran using the international standard ISO 9126. 1M.Sc. Thesis [2] Kamalian,Amin Rezam Fazel,Amir (1388) investigating and Prerequisites the feasibilities of E-learning system implemention , Journal of Educational Technology vol.4, no.1,Autumn 1388,pp.13-27 [3] Liao, H.L & .Lu, H.P .(2008) .The role of experience and innovation characteristics in the adoption and continued use of e-learning websites .in Computers & Education 51 , pp.1405-1416. [4] Sanchez-Franco, M .(2010) .WebCT- The quasimoderating effect of perceived affective quality on an extending Technology Acceptance Model .in Computers & Education 54 , pp.37-46. [5] Saade,R.G. , He, X &, .Kira, D .(2007) .Exploring dimensions to online learning .in Computers in Human Behavior 23 , pp. 1721-1739. [6] Shih, H .(2008) .Using a cognition-motivationcontrol view to assess the adoption intention for Web-based learning . in Computers & Education 50 , pp.327-337. [8] Lee,B.-C.,Yoon,J.-O.,&Lee,I. (2009). Learners,acceptance of e-learning in South Korea: Theories and results. In Computers & Education 53 , pp.1320-1329. [9] Jokar,Abdorasaul,Esmaeil Poor,Marzieh(1388). E- Learning and informative literacy trainings,virtual case study in Shiraz university,Ketab Journal no.77 ,pp.13-26 [10] Farhangi,Ali Akbar,Safar Zadeh,Hossein(1387). Research Methods in the Humanities,Tehran:Payam Pooya [11] Wang,Hei chia. ,Chiu,Yi Fang. (2011). Assessing e-learning 2.0 system success. Computers & Education 57 , pp.1790-1800. [12] Grosseck, G. (2009). To use or not to use web 2.0 in higher education? World Conference on Educational Sciences 2009 ,pp. 478-482.

نامه به سردبیر

سر دبیر نشریه فناوری آموزش، با تواضع انتشار نامه های واصله از نویسندگان و خوانندگان و بحث در سامانه نشریه را ظرف 3 ماه از تاریخ انتشار آنلاین مقاله در سامانه و یا قبل از انتشار چاپی نشریه، به منظور اصلاح و نظردهی امکان پذیر نموده است.، البته این شامل نقد در مورد تحقیقات اصلی مقاله نمی باشد.

توچه به موارد ذیل پیش از ارسال نامه به سردبیر لازم است در نظر گرفته شود:


[1]نامه هایی که شامل گزارش از آمار، واقعیت ها، تحقیقات یا نظریه ها هستند، لازم است همراه با منابع معتبر و مناسب باشند، اگرچه ارسال بیش از زمان 3 نامه توصیه نمی گردد

[2] نامه هایی که بجای انتقاد سازنده به ایده های تحقیق، مشتمل بر حملات شخصی به نویسنده باشند، توجه و چاپ نمی شود

[3] نامه ها نباید بیش از 300 کلمه باشد

[4] نویسندگان نامه لازم است در ابتدای نامه تمایل یا عدم تمایل خود را نسبت به چاپ نظریه ارسالی نسبت به یک مقاله خاص اعلام نمایند

[5] به نامه های ناشناس ترتیب اثر داده نمی شود

[6] شهر، کشور و محل سکونت نویسندگان نامه باید در نامه مشخص باشد.

[7] به منظور شفافیت بیشتر و محدودیت حجم نامه، ویرایش بر روی آن انجام می پذیرد.

CAPTCHA Image