نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانششکده عمران،دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایران
2 مدیریت و برنامهریزی آموزش عالی، دانشگاه شهید بهشتی،تهران،ایران
3 دانشکده علوم انسانی و علوم تربیتی،دانشگاه پیام نور واحد تاکستان،قزوین،ایران
4 مدیریت آموزشی، دانشگاه تهران،تهران،ایران
چکیده
در سالهای اخیر استفاده از فناوریهای نوین آموزشی در فرآیند تدریس به شدت در حال گسترش است. پژوهش حاضر به بررسی نگرش معلمان نسبت به کاربرد فناوریهای نوین آموزشی در فرآیند تدریس پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان مقطع متوسطه شهر سبزوار میباشد که 330 نفر به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. این تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی بوده و در آن برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. نتایج تحقیق بیانگر آن بود که، نگرش معلمان نسبت به کاربرد فناوریهای نوین آموزشی در فرآیند تدریس مثبت بود. انجام آزمون خی دو، روی دادهها نشان دهنده عدم تفاوت معنادار آماری میان متغیرهای جنسیت و میزان تحصیلات معلمان و نگرش آنها نسبت به کاربرد فناوریهای نوین آموزشی در فرآیند تدریس و تفاوت معنادار آماری میان متغیرهای محل خدمت و سابقه تدریس و نگرش آنها نسبت به کاربرد فناوریهای نوین آموزشی در فرآیند تدریس بوده است.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
An Investigation of the Teachers’ Attitudes toward the Usage of Educational Technologies in the Teaching Process
نویسندگان [English]
- A. Zakeri 1
- S. Rashid Haji Khajehloo 2
- H. Afraee 3
- Sh. Zangoee 4
1 Faculty of Civil Engineering, Shahid Rajaei Teacher Training University, Tehran, Iran
2 Higher Education Management and Planning, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
3 Faculty of Humanities and Educational Sciences, Payame Noor University, Takestan Branch, Qazvin, Iran
4 Educational Management, University of Tehran, Tehran, Iran
چکیده [English]
The use of modern educational technology has become increasingly common during the recent years. In this study we try to investigate the teachers’ attitudes toward the use of modern educational technology in the classroom. The participants were 330 teachers randomly selected from a population of 775 teachers in Sabzevar. A questionnaire was prepared by the researchers and distributed among female and male participants. The data were analyzed using x2 test. The results of this research show that a significant difference exists between male and female attitudes. We also observed a significant difference the duration of teaching and the place of teaching.
کلیدواژهها [English]
- attitude
- Teachers
- Education
- Educational
- Technology
ارسال نظر در مورد این مقاله