نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنان،ایران
2 دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران،ایران
چکیده
امروزه محققین بسیاری به بررسی علل شکاف بین دانشگاه و صنعت پرداختهاند تا از این طریق بتوانند عوامل تأثیرگذار بر رشد و توسعه اقتصادی را بیابند.این محققین در جوامع صنعتی به این نتیجه رسیدهاند که عامل رشد و توسعه اقتصادی، کارآفرینی میباشد و به همین منظور کارآفرینی جایگاه ویژهای در چنین کشورهایی پیدا کرده است. این مقاله بهدنبال پاسخگویی به این پرسشها است، که آیا تفاوتی میان دانشجویان کارآفرینی باتوجه به آموزشهایی که دیدهاند و دانشجویان رشتههای دیگر مدیریت وجود دارد یا خیر؟ میزان تمایلات فکری دانشجویان دو دانشگاه مذکور با توجه به چهار ربع مغزی ندهرمان از سیستم متعادل آموزشی برخوردار است؟ تا چه میزان آموزشهای کارآفرینی در تعیین تمایل فکری آنان نقش ایفا میکنند؟ و در نهایت میزان بسترهای ظرفیتهای بالقوه کارآفرینی در دو دانشگاه چگونه است؟ در این پژوهش از نظریه چهار ربع مغزی ندهرمان برای پاسخ به پرسشها استفاده شده است. یافتههای تحقیق بر تأثیر چشمگیر آموزش در تعیین ترجیحات فکری و بسترهای مناسب برای آموزش کارآفرینی در دو دانشگاه دلالت داشت. همچنین ملاحظه شد، دانشجویان مدیریت دانشگاه سمنان نسبت به دانشجویان مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران به صورت متعادلتری از هر دو نیمکره مغزشان بهره میبرند.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Measurement and Evaluation of the Effectiveness Amount of Education System on Brain Dominance Using NedHerrmann Model
نویسندگان [English]
- A.A. Rastgar 1
- M. Malekdar 1
- M. Tajaldin 2
1 Faculty of Economics and Management, Semnan University, Iran
2 Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran, Iran
چکیده [English]
Nowadays, many researchers examine the causes of the gap of between university and industry. They want to find the effective factors on economic growth that they reach to entrepreneurship for economic growth. So entrepreneurship has a special position in industrious societies. It is introduces as one of the life quality factors in programs of Europe educational commission. This article reply to these questions: Does the difference exist between entrepreneurship management students with other management students? How is brain dominance between students of Tehran university in entrepreneurship management field with Semnan university students in management field with using of Ned Herrmann ' s four brain quarter model. ? How amount does the teaching system of two universities effect on brain dominance? How is the potential of entrepreneurship in two universities? This research is using of Ned Herrmann ' s four brain quarter model .the results shows the wonderful influence of teaching on brain dominance an good potential on entrepreneurship in both universities. Moreover, Semnan university students use from the two halves of the brain equally more than Teharn university students.
کلیدواژهها [English]
- Ned Herrmann Brain Quarter
- Learning
- Brain Dominance
- Entrepreneurship
ارسال نظر در مورد این مقاله