نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 مدرس،دانشکده علوم انسانی، دانشگاه جامع علمی- کاربردی تهران،ایران
2 دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ، دانشگاه علامه طباطبایی،تهران،ایران
3 دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی،تهران،ایران
4 دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی،تهران،ایران
چکیده
پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی محتوای الکترونیکی درس فارسی عمومی با اصول طراحی چند رسانهای مایر انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل محتوای الکترونیکی درس فارسی عمومی آموزش الکترونیکی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی میباشد. ابزار جمعآوری دادهها شامل چک لیستی محقق ساخته دارای مقیاس پنج درجهای لیکرت با روایی محتوایی و پایایی 96/0 بوده است. نتایج حاکی از آن است که میزان مطابقت محتوای مذکور با اصول مجاورت زمانی و افزونگی در وضعیت مطلوب، با اصول چندرسانهای، مجاورت مکانی، پیوستگی و کانالهای حسی در وضعیت نسبتاً مطلوب و با اصل تفاوتهای فردی در وضعیت نامطلوب بوده است.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Evaluation of Electronic Learning Contents
نویسندگان [English]
- P. Mortazavi Aghdam 1
- R. Rahmani Neyshabour 2
- E. Zareye Zavaraki 3
- M. Atashak 4
1 Lecturer, Faculty of humanities, Uni. of Applied Science and Technology, Tehran,Iran
2 Faculty of Psychology and Education, Allameh Tabataba’i Uni. Tehran,Iran
3 Assistant Professor, Faculty of Psychology and Education Allameh Tabataba’i Uni. Tehran,Iran
4 Faculty of Psychology and Education, Shahid Beheshti Uni. Tehran,Iran
چکیده [English]
This research tries to evaluate the electronic contents of "General Farsi" course consistent with Mayer multimedia design principles. The population of the research includes electronic contents of "General Farsi" course in electronic learning of Khajeh-Nassir Tousi University. The data gathering tools consisted of a researcher-made checklist using five-point Liker scale with a 96 percent content validity and reliability. The results of the study indicate that the extent of consistency of the contents with the Temporal Contiguity and Redundancy Principles was optimal while it was semi-optimal when Multimedia, Spatial Contiguity, Coherence and Modality Principles were taken into account and finally it was regarded suboptimal in relation to Individual Differences Principle.
کلیدواژهها [English]
- Evaluation
- Mayer Multimedia Design Principles
- Khajeh-Nassir Tousi University
- Electronic Learning Contents
ارسال نظر در مورد این مقاله