نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشـکده مهندسـی بـرق و کـامپیوتر، دانشـگاه تهـران،تهران،ایران
2 فنـاوری اطلاعات، دانشـکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه تهران،تهران،ایران
3 مهندسی کامپیوتر- نرم افزار، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه تهران،تهران،ایران
چکیده
امروزه تحقیقات زیادی در سیستمهای یادگیری تطبیقی مبتنی بر وب، در حال انجام است به نحوی که بتوان سیستم را مطابق سبک یادگیری کاربر، شخصی سازی نمود. تاکنون سبک های یادگیری گوناگونی معرفی شدهاند که از آن میان کارایی مدل جکسون در این مقاله مد نظر قرار میگیرد تا اثربخشی این مدل در مدلسازی رفتارها و سبک یادگیری یادگیرندگان در سیستم یادگیری الکترونیکی تطبیقی مشخص گردد. در این تحقیق پس از مشخص نمودن سبک یادگیری یادگیرندگان، محتوای آموزشی مطابق سبک مشخص شده به یادگیرنده ارائه گردید. یافتههای این تحقیق نشان میدهد در یک گروه تفاوتهایی میان کسانیکه مطابق سبک یادگیری خود آموزش میبینند با سایرین وجود دارد؛ اما در گروه دیگر تفاوتی مشاهده نشد. هر چند این ارزیابی در یک محیط آموزشی انجام شده است، میتوان آنرا به اینصورت تعمیم داد که لحاظ نمودن مسائل پداگوژی میتواند در بالا بردن کارایی سیستمهای یادگیری الکترونیکی مؤثر باشد.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Evaluating the Efficiency of Jackson Model in the Learning of the Learners in an Adaptive Learning System
نویسندگان [English]
- F. Taghiyar 1
- M. Siadati 2
- F. Oruji 3
1 Faculty of Electrical and Computer Engineering, Tehran University, Tehran, Iran
2 Information Technology, Faculty of Electrical and Computer Engineering, University of Tehran, Tehran, Iran
3 Computer Engineering - Software, Faculty of Electrical and Computer Engineering, University of Tehran, Tehran, Iran
چکیده [English]
One of the most important parameters in personalization of adaptive learning web-based educational systems is learning style. Up to now, various learning styles proposed and this paper tries to evaluate the efficiency of using one of them, Jackson model. In this study, we categorized students as model says and delivered learning content matched to each group learning style. Findings of the study indicate differences in performance between matched and non-matched students in one case of the study and in the other case, demonstrate no significant difference. Although these results pertain to an undergraduate educational session, however our proposed framework is general enough to be applied to effective and efficient pedagogy in any area at any level.
کلیدواژهها [English]
- E-learning
- Learning style
- Jackson model
- measurement
- effectiveness
- personalization
ارسال نظر در مورد این مقاله