فصلنامه علمی
فلسفه تعلیم و تربیت
مقایسه تأثیر نمایش فیلم‌های تاریخی و روش سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی درس تاریخ

فتانه حسنی جعفری؛ فروزان ضرابیان؛ ابوالفضل عباسی

دوره 11، شماره 1 ، دی 1395، ، صفحه 73-81

https://doi.org/10.22061/tej.2016.611

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تأثیر نمایش فیلم‌های تاریخی بر پیشرفت تحصیلی درس تاریخ انجام ‌گرفته است. روش پژوهش شبه­آزمایشی است که در اجرای آن از طرح پیش­آزمون-پس­آزمون با گروه کنترل استفاده شد. شرکت‌کنندگان پژوهش شامل 60  نفر از دانش­آموزان پایة پنجم ابتدایی بودند که به شیوة  نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای  انتخاب ...  بیشتر

فلسفه تعلیم و تربیت
افزایش فیدبک برای بهبود کیفیت تدریس

مسعود علی اکبر گلکار

دوره 4، شماره 3 ، تیر 1389، ، صفحه 221-225

https://doi.org/10.22061/tej.2010.1358

چکیده
  این مقاله مزایای سیستم فیدبک از نحوه آموزش در دانشگاه­های سنتی را مطرح می­کند. فیدبک از نحوه تدریس در دانشگاه­های سنتی از نظر خواهی از دانشجویان در مورد برنامه تدریس شده، تدریس توسط گروه آموزشی، در سطح گروه آموزشی یا دانشکده صورت گرفته به صورت آماری تهیه می­شود. تمام دانشگاه­ها در سراسر جهان چنین سیستمی برای ارزیابی دارند. ...  بیشتر