فصلنامه علمی
فناوری آموزش- واقعیت افزوده
آینده پژوهی توسعه فناوری متاورس در آموزش‌وپرورش ایران

گرمسارعلی توانگر؛ هادی رزقی شیرسوار؛ فخرالدین احمدی

دوره 18، شماره 4 ، مهر 1403، ، صفحه 991-1008

https://doi.org/10.22061/tej.2025.10803.3063

چکیده
  پیشینه و اهداف: جهان فردا، جهانی متفاوت از جهان امروز است. جهان فردا از آن‌کسانی است که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی آن رابه دست انسان‌های توانمندی می‌دهند که مقتضیات زمان خود را شناخته و براساس آن طراحی متناسب را طرح‌ریزی می‌کنند. نظام آموزشی کلید آینده و یکی از حیاتی‌ترین و مهم‌ترین نهادهای اجتماعی در توسعه هر کشور است که شکوفاسازی ...  بیشتر

فناوری آموزش- واقعیت افزوده
بسط حواس در پرده‌ واقعیت مجازی: زبان‌آموزی زندگی-محور

سعید خزائی؛ رضا نجاتی؛ مجتبی کرباسی

دوره 17، شماره 3 ، تیر 1402، ، صفحه 469-486

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9612.2869

چکیده
  پیشینه و اهداف: برنامه ریزی برای ورود موفق دانش آموزان به جهان واقعی از جمله اولویت­ های آموزش زبان انگلیسی در دوره متوسطه در آسیا به‌شمار می­رود. ارتقای مهارت خواندن انگلیسی برای درک نیاز­های واقعی که با عنوان زبان افزوده تعریف می­شود با بازنمایی رخدادهای جهان پیرامون در پودمان ­های زبان­آموزی مبتنی بر فناوری آموزشی در ...  بیشتر

فناوری آموزش- واقعیت افزوده
بررسی واقعیت مجازی از منظر نگرش در دوره دوم ابتدایی: مرور نظام‌مند (سیستماتیک)

مریم یوسفی؛ حسین زنگنه

دوره 17، شماره 3 ، تیر 1402، ، صفحه 633-654

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9509.2854

چکیده
  پیشینه و اهداف: نگرش‌ها در ابعاد مختلف زندگی انسان تأثیر عمیقی دارند و رفتار انسان را تشکیل می‌دهند. یکی از این ابعاد مهم زندگی، نگرش به یادگیری است و نگرش یادگیری، رفتار یادگیری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نگرش منفی یادگیرندگان از دغدغه‌های هر سیستم آموزشی است. اما امروزه با تغییر روش‌های آموزشی می‌توان نگرش یادگیرندگان را نیز بهبود ...  بیشتر