فصلنامه علمی
فناوری آموزش- واقعیت افزوده
آینده پژوهی توسعه فناوری متاورس در آموزش‌وپرورش ایران

گرمسارعلی توانگر؛ هادی رزقی شیرسوار؛ فخرالدین احمدی

دوره 18، شماره 4 ، مهر 1403، ، صفحه 991-1008

https://doi.org/10.22061/tej.2025.10803.3063

چکیده
  پیشینه و اهداف: جهان فردا، جهانی متفاوت از جهان امروز است. جهان فردا از آن‌کسانی است که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی آن رابه دست انسان‌های توانمندی می‌دهند که مقتضیات زمان خود را شناخته و براساس آن طراحی متناسب را طرح‌ریزی می‌کنند. نظام آموزشی کلید آینده و یکی از حیاتی‌ترین و مهم‌ترین نهادهای اجتماعی در توسعه هر کشور است که شکوفاسازی ...  بیشتر

فناوری های آموزشی نوظهور
فناوری‌های دفتر کل توزیع شده: تأثیرات و پیامدها در نظام آموزشی

اسمعیل علی سلیمی؛ مریم رضایی

دوره 17، شماره 2 ، فروردین 1402، ، صفحه 391-406

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9384.2838

چکیده
  پیشینه و اهداف: این نگرش که جهان با روند‌‌‏‏‏ها، فناوری‌ها و نوآوری‌های نوظهور جهانی مواجه است، جهان را به تجربه آینده‌ای نامطمئن، پیچیده و ناپایدار سوق می‌دهد. بنابراین، از میان بسیاری از چالش‌های متنوع، بحث‌ برانگیز و جذابی که امروزه بشر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، جدی‌ترین و حیاتی‌ترین چالش، درک تأثیر انقلاب فناوری ...  بیشتر