فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی
تبیین اثرات استفاده زبان آموزان از شبکه های اجتماعی مجازی بر درگیری تحصیلی آنان با رویکرد PLS

فخری زمانی؛ بهنام طالبی

دوره 16، شماره 1 ، دی 1400، ، صفحه 49-58

https://doi.org/10.22061/tej.2021.6136.2339

چکیده
  پیشینه و اهداف: کاربرد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس از نمادهای هوشمندسازی کلاس‌های درس است که با ظهور شبکه‌های اجتماعی مجازی نمود بیشتری پیدا کرده و با شیوع بیماری کووید 19، فراگیر شده است. یکی از پیامدهای عمده این فراگیری، کاربرد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس است که می‌تواند موجب ارتقاء درگیری تحصیلی دانش‌آموزان ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
مطالعه انگیزه ها و نحوه استفاده معلمان از شبکه های اجتماعی

فرهاد سراجی؛ رضا مالمیر؛ حامد عباسی کسانی

دوره 15، شماره 2 ، فروردین 1400، ، صفحه 261-275

https://doi.org/10.22061/tej.2020.6566.2414

چکیده
  پیشینه و اهداف: کاربران با انگیزه­های متفاوت وارد شبکه­های اجتماعی می‌شوند و نحوه مشارکت آن­ها نیز در شبکه­های اجتماعی از هم متفاوت است. معلمان به‌عنوان کاربر شبکه­های اجتماعی با اهداف و انگیزه­های گوناگون، شیوه مختلفی را برای مشارکت در این شبکه­ها برمی­گزینند.  لذا پژوهش حاضر با تأکید بر نقش انگیزه­ها در نحوه ...  بیشتر